Aerokit (Montage)
- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
Ik heb deze besteld;
4 x 63 13 0 141 145 (bulb socket) zijn lampfittinkjes, krijg ze waarschijnlijk morgen, die in de gaten gaan, heb zelf 4 w5w lampjes hier liggen die kunnen daar in. Draadjes kan je er rechtstreeks op solderen. Dan heb ik geen universal socket housings nodig. Gewoon goed isoleren met krimpkousjes.
Jij hebt het over draadjes en stekkers die in de lampfittinkjes moeten.
Ik neem aan dat Jonkers er geen lampfittinkjes bij de sidemarkers verstrekt (aangezien deze standaard in je US model horen te zitten, toch?
4 x 63 13 0 141 145 (bulb socket) zijn lampfittinkjes, krijg ze waarschijnlijk morgen, die in de gaten gaan, heb zelf 4 w5w lampjes hier liggen die kunnen daar in. Draadjes kan je er rechtstreeks op solderen. Dan heb ik geen universal socket housings nodig. Gewoon goed isoleren met krimpkousjes.
Jij hebt het over draadjes en stekkers die in de lampfittinkjes moeten.
Ik neem aan dat Jonkers er geen lampfittinkjes bij de sidemarkers verstrekt (aangezien deze standaard in je US model horen te zitten, toch?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het zijn inderdaad de stekkers die in de lampfitting gaan. Deze kosten een paar euro en het scheelt een hoop werk want ik heb ook gedremeld en gesoldeerd want toen had ik deze nog niet. Het zijn trouwens dezelfde stekkers als aan de stadslichten (bij de knipperlichten).
Dank voor de link, heb ik meteen het nummer voor de plastic boutjes
Dank voor de link, heb ik meteen het nummer voor de plastic boutjes

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
@Funkyrat: je hebt gelijk; - 8x contactbus/draad: 61130005199FunkyRAT schreef:ok, t zal wel niks kosten en een hoop gedoe besparen, zal ze bijbestellen.
Toch wel handig zo'n chatbox eigenlijk
moet ditniet 61 13 0 005 199 zijn?Berthil schreef:61 13 9 005 199
- red_devil
- Bijna verslaafd
Bericht

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Even een ander vraagje, ik had net zo'n ingeving van ik ga NU mijn aero voorbumper monteren. DUs ik alles klaar gelegd. Krijg ik mijn voorbumper er niet af. Blijkt het torx te zijn, dus ik ga zometeen maar ff een torx schroevendraaier kopen, maar dan nog iets ik kom ook dit tegen:

Maar wat is HEX en hoe krijg ik hem eruit?
Ik snap ook niks van deze handleiding:
http://mini.uglydoris.com/archives/000020.html#
Kan iemand mij het uitleggen?
Hoeveel schroeven moeten er ongeveer los wil de voorbumper los gaan. En valt het in een paar uurtjes te doen? Ik moet ook mijn mistlichten verplaatsen. Dus kan ik dit in een middag doen?
Alvast bedankt!

Maar wat is HEX en hoe krijg ik hem eruit?
Ik snap ook niks van deze handleiding:
http://mini.uglydoris.com/archives/000020.html#
Kan iemand mij het uitleggen?
Hoeveel schroeven moeten er ongeveer los wil de voorbumper los gaan. En valt het in een paar uurtjes te doen? Ik moet ook mijn mistlichten verplaatsen. Dus kan ik dit in een middag doen?
Alvast bedankt!

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
- MiniMatt
- Mod virus alert!
Bericht
Het beste is om een bit set en/of een dopsleutel set te halen. zo'n set bevat namelijk allerlei schroef koppen inclusief torx. Er zitten ook dopsleutels (hex) in van verschillende maten.
De mistlampen waren bij mij al verzet. misschien hoef je dat alleen zelf te doen als je een mini van de eerste series hebt (01/02).
Voor de rest is er een hele rij van kruiskop schroeven onder de bumper.
Probeer de bumper zo hoog mogelijk vast te zetten om de ruimte tussen de motorkap zo klein mogelijk te houden.
in principe heb je dit een uurtje of twee gedaan.
Veel succes!

Oh, en vergeet niet het gedeelte achter de kleine grill (op de bumper) zwart te spuiten! ziet er netter uit zo.
De mistlampen waren bij mij al verzet. misschien hoef je dat alleen zelf te doen als je een mini van de eerste series hebt (01/02).
Voor de rest is er een hele rij van kruiskop schroeven onder de bumper.
Probeer de bumper zo hoog mogelijk vast te zetten om de ruimte tussen de motorkap zo klein mogelijk te houden.
in principe heb je dit een uurtje of twee gedaan.
Veel succes!

Oh, en vergeet niet het gedeelte achter de kleine grill (op de bumper) zwart te spuiten! ziet er netter uit zo.

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik krijg er wat vragen over dus ik heb alle nummers nog even verzameld:
Als je de zij-verlichting wilt laten branden moet je het volgende bestellen:
61 13 0 005 199 = 8 draadjes + contacten
61 13 8 365 340 = 4 stekkers
Als de fittinkjes van de lampjes niet in de relectoren zitten kun je ze ook bestellen:
63 13 0 141 145 = 1 lamp fitting, 4 nodig
Je kan eigen ringetjes of moertjes gebruiken om de reflectoren te bevestigen, maar dit zijn de officïele plastic moeren:
51 41 0 143 406 = 2 moertjes, 4 nodig
Een gewone plaathouder zal ook gaan maar de JCW plaathouder steunt meer onder op het rooster zodat de kans kleiner is dat deze er af gaat:
51 11 0 141 383 = Aero kit nummerplaathouder voorkant
51 71 0 152 022 = dopje trekhaak onderste Aero kit grill
Als je de zij-verlichting wilt laten branden moet je het volgende bestellen:
61 13 0 005 199 = 8 draadjes + contacten
61 13 8 365 340 = 4 stekkers
Als de fittinkjes van de lampjes niet in de relectoren zitten kun je ze ook bestellen:
63 13 0 141 145 = 1 lamp fitting, 4 nodig
Je kan eigen ringetjes of moertjes gebruiken om de reflectoren te bevestigen, maar dit zijn de officïele plastic moeren:
51 41 0 143 406 = 2 moertjes, 4 nodig
Een gewone plaathouder zal ook gaan maar de JCW plaathouder steunt meer onder op het rooster zodat de kans kleiner is dat deze er af gaat:
51 11 0 141 383 = Aero kit nummerplaathouder voorkant
51 71 0 152 022 = dopje trekhaak onderste Aero kit grill
Laatst gewijzigd door Berthil op 22 nov 2006, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb hier al tijden een digitaal lijstje met de nummers pré- en postfacelift One/Cooper en van de Cooper S 

Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 09 nov 2006, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
http://www.realoem.com/bmw/
ik denk via:coendek schreef:berthil,
man van de nummers! WAAR vind je die nummers allemaal? en staan daar ook prijzen bij??
thanks
coen
http://www.realoem.com/bmw/
Onze sponsors