Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Re: Berthil, de Blauwe (Azzurra)

16 jun 2015, 22:57

Het is hier een jaar stil geweest. Rij je nog wel op de Ring?
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jun 2015, 00:40

Pas als een andere keuze voor hem gemaakt wordt, zal Berthil er jaarlijks te vinden zijn volgens mij.. :)
Waarschijnlijk heeft ie het wat te druk voor de updates.
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 jun 2015, 14:28

Jaarkaart is al sinds februari in bezit en al 4 keer geweest waarvan twee keer met de GP en twee keer met Azzurra. Dit jaar lekker rijden en mogelijk deze winter nog wat modificaties om dichter bij de 8 minuten BTG te komen dan de 8.16 nu al ga ik dat dit jaar ook wel proberen via een andere bandenkeuze.

De WRX STi sproeier functioneert goed, IAT 3 tot 4 graden naar beneden met 2 seconden demiwater bij volgas in zijn vijf Bergwerk omhoog. Nu ga ik nog 33% metanol toevoegen en kijken wat dat doet. In mijn setup kom ik met de 4 graden drop onder de 65 graden uit bij 25 graden buitentemperatuur wat heel mooi is met een Sprintex en volgas de berg omhoog.
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 jun 2015, 08:55

Misschien is een aquamist-set iets voor jou Berthil?

Ik zit met een buitentemp van 18 graden op een IAT van 12 graden. (Op de ring, meen dat was net op t hoogste punt na de groter karouselle)

(Mengsel van 65 meth - 35 demi water)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 jun 2015, 11:41

Hoe zijn de temperaturen zonder die methanol Rajko?
Is de intercooler die je hebt beter dan het stock idee van bovenop leggen?

Zijn toch andere temperaturen waar jullie t over hebben dan ik ooit heb gehaald :P haha
Blijven 2 bijzondere projecten die van jullie!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

18 jun 2015, 12:19

12 graden IAT bij 18 graden buitentemperatuur? Klinkt als temperatuur voordat het de compressor in gaat? Het lijkt mij onwaarschijnlijk om alleen door verdamping van methanol een IAT te hebben die 6 graden lager is dan de buitenluchttemperatuur terwijl een compressor onder vollast zo maar 40 graden kan toevoegen aan de IAT. Dat zou betekenen dat wat water en methanol de temperatuur bijna 50 graden laat zakken. Ik heb nog nergens zulke waarden gezien van testruns met aquamist.
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 jul 2015, 18:50

Berthil schreef:12 graden IAT bij 18 graden buitentemperatuur? Klinkt als temperatuur voordat het de compressor in gaat? Het lijkt mij onwaarschijnlijk om alleen door verdamping van methanol een IAT te hebben die 6 graden lager is dan de buitenluchttemperatuur terwijl een compressor onder vollast zo maar 40 graden kan toevoegen aan de IAT. Dat zou betekenen dat wat water en methanol de temperatuur bijna 50 graden laat zakken. Ik heb nog nergens zulke waarden gezien van testruns met aquamist.

Gemeten door de scangauge via de IAT. (Mijn kennende zit die voor je inlaat toch?)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

18 jun 2024, 01:05

Even stof afblazen na 9 jaar! Alle foto's werken weer dus als je veel wil zien van een verbouwde R53 dan veel plezier met de 313 pagina's! :)

Ik heb hem nog en eigenlijk onveranderd. Maar 7 jaar geleden is de krukas er uit gelopen op de Nurburgring in een bocht. Kwestie van alle olie naar één kant in de carter waardoor het krukas lager drooggelopen is. Dit na een net geheel nieuwe motor dus de puf was er even uit en heb hem nog niet gerepareerd. Dit ook vanwege een nieuwe andere hobby. Maar hij gaat niet weg en ik ga hem nog wel een keer maken. Het carbon dak ligt er ook nog steeds :)

Het lijkt er op dat het resultaat van de interieur ombouw hier niet is terecht gekomen dus bij deze.

Afbeelding
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jun 2024, 21:33

Haha, die rails ook idd. Hopelijk komt er nog wat aanvulling als je de blauwe weer van de bok gehaald hebt. Je bent immers nooit echt uitgeklust toch? ;)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

26 jun 2024, 10:14

hopelijk kom je er toch nog eens aan toe om de blauwe up and running te krijgen Berthil. Oude mini roest wel!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “Show your ride”