Brandstofverbruik..

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 aug 2006, 10:55

Met warm weer zit er minder zuurstof in de lucht dan anders, dus verbranding is ook minder. Zelf heb je er met dit weer toch ook last van. Zo mooi hè; natuurkunde
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 sep 2006, 23:04

Het verbruik valt mee met de GP :D Gem. over 3 tanks (V-power) 10,5 liter volgens de boordcomputer..dit scheelt toch een hele liter op de 100km vergleken met de cooper-s cabrio :wink: en dat met 218pk aan boord die niet stilzitten, heeft die spoiler toch nog nut.. want de GP is niet alleen 135 kilo lichter maar heeft ook een betere CW waarde, cw35 tegen cw39.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 sep 2006, 09:17

Een cabrio vangt ook veel meer wind. Is nooit 100% afgesloten :)

Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 nov 2006, 17:22

Misschien iets voor jullie :mrgreen:

Quote:
Vergeet chiptunen, meer PK’s uit je motor halen kan nog goedkoper. Aceton toevoegen aan de benzine of diesel zorgt ervoor dat je tot 35% zuiniger kan rijden. Een klein beetje aceton in je tank en de benzine of diesel verdampt makkelijker, zonder dat je auto er extra van slijt.

Nog beter nieuws: de meeste vrouwen hebben aceton bij zich (of in ieder geval ter beschikking). In nagellak remover zit namelijk aceton, dus klap open die beautycase stort wat nagellak remover in je tank. Ford was blijkbaar toch zo gek nog niet toen zij Mustang nagellak lanceerden. Uiteraard zijn we benieuwd naar jullie bevindingen, dus dat horen we dan wel.

Bron: http://www.autoblog.nl/archive/2005/09/ ... gellak_rem

Wie gaat dit eens proberen?

Citaat van iemand van die site 'Jack':

Een “nieuwe” ontwikkeling kan alleen maar tot wasdom komen door feiten.
Dit verschijnsel is sinds 1996 bekend in Amerika, en het is gewoon waar.
15 ml op 10 L diesel en 23 ml op 10 L benzine geeft een reductie van brandstofverbruik van 22% resp. 35%.PUNT.
De verbranding is nagenoeg volledig en daardoor, ook door minder brandstofverbruik, veel beter voor het milieu.PUNT.
Aceton is een extreme vet,lak, etc.-oplosser dus voorzichtig zijn met toevoegen mbt autolak en je handen.
Het enige nadeel dat wij hebben kunnen vaststellen is de ietwat hogere dampspanning in je tank. Bij een zwaar ongeluk zal je auto iets sneller in brand vliegen dan zonder aceton. Mocht dit gebeuren dan was je zonder aceton ook al de sigaar, dus absoluut niet relevant.
Nu wat andere feiten :
Pomphouders zitten niet te wachten op minder afname van hun product.
De overheid zit niet te wachten op minder accijns.
Saillant detail : De overheid vindt de milieubelasting zeer prettig, willen helemaal geen beter milieu, maar slechts de rechtvaardiging om meer geld binnen te krijgen in naam van het milieu !!!
Dit aceton-verschijnsel is een van de zeldzame gebeurtenissen waarbij ALLEEN de consument en toevallig ook het milieu wel bij varen.
Dit is uitermate pijnlijk voor SHELL en de overheid die in eerste instantie gaan hopen dat niemand het gelooft en het met een sisser afloopt. Ben je soms vergeten dat Nederland tot het laatste toe heeft volgehouden dat radardetectoren niet werken terwijl ze in het buitenland verboden waren ?
Ons Nederland is weer het enige land ter wereld waar het bij de wet verboden is om op koolzaadolie / slaolie te rijden terwijl dit veel beter is voor het “MILIEU”.
De Nederlandse overheid is een toonbeeld geworden van demagogie en volksverlakkerij waarbij de pegels en pecunia de enige drijfveren zijn om beleid te maken.
Gevolgen :

a. Er wordt dramatisch accijns geheven op aceton
b. Aceton wordt standaard toegevoegd aan brandstof maar de brandstof wordt duurder omdat het verbuik daalt.
c. Het wordt bij de wet verboden om aceton toe te voegen aan brandstof

(D) : (Grootste kans) Stiekum hopen Shell en de overheid dat niemand het durft om Aceton bij zijn brandstof te gooien en zullen dit nog proberen te ontmoedigen middels allerlei wazige sprookjes want : Dan blijft alles bij het oude !!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb gezegd.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 nov 2006, 17:32

Heb je dat zelf al geprobeerd?? :lol:
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 nov 2006, 18:59

Hans schreef:Misschien iets voor jullie :mrgreen:

Wie gaat dit eens proberen?
Ja, wie bied zich aan als proefkonijn :mrgreen: . Natuurlijk voor het goede doel, een schoner milieu!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 nov 2006, 19:04

Wie o Wie? :)

Ik kan wel aan liters aceton komen via mijn werk :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 nov 2006, 19:06

Peter wil wel heb ik gehoord :mrgreen: voorzichtig erin lepellen die rotzooi..
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 nov 2006, 19:20

Doe het eerst wel ff bij de Corsa van de zaak :mrgreen:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 nov 2006, 23:06

Hans lieverd, neem jij je nagellak remover maandag even mee naar Beek? Dan mikken we het er even in...
Neander
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Autoweek gegevens betreft verbruik kloppen dus niet ???

07 okt 2012, 21:15

Wat ik hier zo lees betreft een Cooper S zuipt deze nog behoorlijk terwijl onderstaande op autoweek staat.
Ik was op zoek naar een 'S' uit 2007/2008 en autoweek gaf onderstaande verbruik aan maar als ik jullie reacties lees dan kan ik beter iets anders zoeken wanneer ik 'zuinig' wil gaan rijden.

gemiddeld verbruik : 1 op 16,1
snelweg verbruik : 1 op 19,2
speedy
NMC Legend
NMC Legend

07 okt 2012, 21:22

ik heb een s uit 2007 en rijd gemiddeld 1/10 -1/11
speedy
NMC Legend
NMC Legend

07 okt 2012, 21:22

en 70% snelweg km :wink:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 okt 2012, 21:41

Ligt er ook heel erg aan HOE je rijdt..

Ik rij 1:11 met gemak (R53).. Pas zelfs een keer 1:13,5 gehaald :mrgreen:
Sommige doen hun R53 weg vanwege het verbruik rond de 1:8 :s

De verbruikcijfers op autoweek zijn fabriekswaardes. Als daar staat 1:15, reken dan maar met 1:13 ofso :)
Dus voor een R56 zou 1:15/16 goed te doen moeten zijn..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”