Richards MCCS; Picdump + tjoening!
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Re: Richards MCCS; Picdump + tjoening!
De N14 heeft twee sensoren, eentje in het ic traject(nr 5). Deze meet druk en temp. En er zit er eentje in het inlaatspruitstuk.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nu heb ik echter contact gehad met verschillende mensen en ik verwacht dat er een lek in het systeem zit.
Schoot mij ook ineens te binnen dat de intercooler geen 100% goede passing heeft... misschien dat daar een lek optreed. Ik ga dus eerst alle leidingen controleren op misschien toch een lek.
Ben dan ook vooral benieuwd of ik het dan ook merk als ik het lek dicht
Ik mis toch wel behoorlijk was druk.. duss..
Klopt, maar die in het spruit log ik niet. Dit heb ik 1x gedaan, maar die drukken vliegen alle kanten op. Kan ik als semi/leek zeer slecht vergelijken en beoordelen.Beetle schreef:De N14 heeft twee sensoren, eentje in het ic traject(nr 5). Deze meet druk en temp. En er zit er eentje in het inlaatspruitstuk.
Die zou ik moeten hebben idd.MartijnGizmo schreef:Is dat een Bosch 0 261 230 230? Want die bestelde ik een keer per ongeluk (moest eigenlijk een FPS voor m'n Volvo hebben).
Nu heb ik echter contact gehad met verschillende mensen en ik verwacht dat er een lek in het systeem zit.
Schoot mij ook ineens te binnen dat de intercooler geen 100% goede passing heeft... misschien dat daar een lek optreed. Ik ga dus eerst alle leidingen controleren op misschien toch een lek.
Ben dan ook vooral benieuwd of ik het dan ook merk als ik het lek dicht

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Laat maar weten als je de sensor nodig hebt, stuur ik hem zo aan je op! 

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het vermogen was echt heel prettig te noemen. Bij elke gangwissel vond er contact plaats tussen de hoofdsteun en hoofd.
Ik mag dan wel geen referentie meer hebben (heb al in geen maanden MINI gereden, maar dat weer in een ander topic) maar dit voelde echt tof!
Hopen dat je lek snel verdwenen is en je weer naar de 1.3bar kan fietsen. Dan ga ik graag weer een rondje mee proberen.
Graag gedaan jongen! Brengt alleen maar voordelen met zich mee.BMX schreef:Het weekend is alweer voorbij. Ik heb er met veel spanning naar toe geleefd.
Mij is ooit verteld dat het leuk is om je auto te verlagen. Dus toen deed ik dat... Thanks Sander!![]()
Het vermogen was echt heel prettig te noemen. Bij elke gangwissel vond er contact plaats tussen de hoofdsteun en hoofd.

Ik mag dan wel geen referentie meer hebben (heb al in geen maanden MINI gereden, maar dat weer in een ander topic) maar dit voelde echt tof!
Hopen dat je lek snel verdwenen is en je weer naar de 1.3bar kan fietsen. Dan ga ik graag weer een rondje mee proberen.

R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Je kan wellicht het traject tussen turbo en gasklep op druk zetten dmv een compressor. Dat is in ieder geval zoals het doe.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Net even gevraagd/gekeken of een VAG-setje passend te krijgen is (ik werk bij een VAG-dealer). Denk dat het wel moet gaan lukken, dus dat word een taak voor zaterdag.
Ik gok een lek bij de koppeling op de IC omdat dit niet helemaal 100% lekker paste en dus passend gemaakt is
Misschien is alleen een visuele controle al wel voldoende... we gaan het zien.
MartijnGizmo schreef:Laat maar weten als je de sensor nodig hebt, stuur ik hem zo aan je op!

Ik denk dat ik alleen het gedeelte van turbo naar de drukmeter ga meten. In feite dus alleen de intercooler + slangen vanaf de turbo.Beetle schreef:Je kan wellicht het traject tussen turbo en gasklep op druk zetten dmv een compressor. Dat is in ieder geval zoals het doe.
Net even gevraagd/gekeken of een VAG-setje passend te krijgen is (ik werk bij een VAG-dealer). Denk dat het wel moet gaan lukken, dus dat word een taak voor zaterdag.
Ik gok een lek bij de koppeling op de IC omdat dit niet helemaal 100% lekker paste en dus passend gemaakt is

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Allereerst mijn excuses voor de foto's. Mijn camera is stuk en dit ik het beste wat ik er van kon maken...
Het is zo ver, we gaan weer een klussen. Al weer een tijdje geleden natuurlijk...
Naast een simpele oliewissel staat er meer op het programma;

U ziet op de foto:
- Castrol olie 0W40
- OEM oliefilter + afdichtring carterplug
- Racekwaliteit olie toevoerleiding naar turbo + (OEM) banjobouten
- OEM olieretourleiding
- Silicone slang / turbo > intercooler
- Silicone slang / IC > buis + buis > inlaat
- kleppendekselpakking
Vandaag begonnen met de lokale gereedschapsleverancier, ik had nog geen dop-26 om het oliefilter los te krijgen.
Daarna de auto op bokken gezet.

Vond ik stiekem wel spannend om te doen... blijft t allemaal wel staan?
Nog even met de auto geschud om het zeker te zijn voordat ik eronder ga liggen en overal aan ga lopen sjorren... Het zal je gebeuren! pffff
Maargoed.

De ruim 4,5 liter zwarte drap kwam er vlot uit zetten en vulde de (vakantie/camping) wasbak in no-time.
Vorige keer moest ik echt lomp geweld uitoefenen om de carterplug los te krijgen. Gelukkig heb ik m de laatste keer netjes vast gedraaid, dus ook liggend op de grond goed los te krijgen.
Terwijl de carterpan leeg aan de lopen is, heb ik de downpipe verwijderd om ruimte te maken. Omdat ik een hoop isolatiekappen niet meer heb, ging dit zeer snel. Meteen ook de overgebleven isolatie verwijderd om de olielekkage beter in beeld te krijgen.

Dit is van onderaf bekeken. De olietoevoer ziet er aan de onderzijde nog heel mooi en glimmend uit zo. De retourleiding is wel heel smerig. Deze is smerig omdat de retourleiding tijdens de blokwissel niet is vervangen. De sluitring in de turbo deed z'n werk niet meer. Daarnaast zit er een klein scheurtje/gaatje in de kleppendeksel en heeft de turbo voedingsleiding soms een druppel na een bezoekje Nurburgring of Autobahn.
Kortom; alles vervangen!
De voedingsleiding had ik allemaal zo los en de nieuwe had ik er ook zo weer in gelegd. Geen probleem daar.
De retourleiding is door een Duitser gemonteerd, dus niet gedacht dat ik m ooit nog eens los moet halen... De flapdrol van een monteur heeft het klemgedeelte aan de achterzijde gemonteerd...
Dus ik heb de dremel er maar bij gepakt. Opgelost;

Ditzelfde heb ik ook ongeveer toegepast op de geluidsdemper tussen turbo en intercooler. De buiten komen simpel los van de turbo en de intercooler. Alleen zit er een schroef op een onmogelijke plek vast...
Probleem opgelost:

Dit is ook tot hoe ver ik ook ben gekomen vandaag. Moest tussendoor ook nog vanalles voor mn nieuwe appartement regelen. Dat vreet ook tijd. Gelukkig heb ik twee dagen uitgetrokken voor dit klusje.
Morgen eerst nieuwe slangenklemmen kopen, want die zitten in de buizen vast verwerkt
Wie dat verzonnen heeft...
Maargoed... mijn kantoorhandjes zijn er toch wel moe van. Nu eerst lekker op de bank onderuit en kijken morgen wel verder.
Het is zo ver, we gaan weer een klussen. Al weer een tijdje geleden natuurlijk...
Naast een simpele oliewissel staat er meer op het programma;

U ziet op de foto:
- Castrol olie 0W40
- OEM oliefilter + afdichtring carterplug
- Racekwaliteit olie toevoerleiding naar turbo + (OEM) banjobouten
- OEM olieretourleiding
- Silicone slang / turbo > intercooler
- Silicone slang / IC > buis + buis > inlaat
- kleppendekselpakking
Vandaag begonnen met de lokale gereedschapsleverancier, ik had nog geen dop-26 om het oliefilter los te krijgen.
Daarna de auto op bokken gezet.

Vond ik stiekem wel spannend om te doen... blijft t allemaal wel staan?
Nog even met de auto geschud om het zeker te zijn voordat ik eronder ga liggen en overal aan ga lopen sjorren... Het zal je gebeuren! pffff
Maargoed.

De ruim 4,5 liter zwarte drap kwam er vlot uit zetten en vulde de (vakantie/camping) wasbak in no-time.
Vorige keer moest ik echt lomp geweld uitoefenen om de carterplug los te krijgen. Gelukkig heb ik m de laatste keer netjes vast gedraaid, dus ook liggend op de grond goed los te krijgen.
Terwijl de carterpan leeg aan de lopen is, heb ik de downpipe verwijderd om ruimte te maken. Omdat ik een hoop isolatiekappen niet meer heb, ging dit zeer snel. Meteen ook de overgebleven isolatie verwijderd om de olielekkage beter in beeld te krijgen.

Dit is van onderaf bekeken. De olietoevoer ziet er aan de onderzijde nog heel mooi en glimmend uit zo. De retourleiding is wel heel smerig. Deze is smerig omdat de retourleiding tijdens de blokwissel niet is vervangen. De sluitring in de turbo deed z'n werk niet meer. Daarnaast zit er een klein scheurtje/gaatje in de kleppendeksel en heeft de turbo voedingsleiding soms een druppel na een bezoekje Nurburgring of Autobahn.
Kortom; alles vervangen!
De voedingsleiding had ik allemaal zo los en de nieuwe had ik er ook zo weer in gelegd. Geen probleem daar.
De retourleiding is door een Duitser gemonteerd, dus niet gedacht dat ik m ooit nog eens los moet halen... De flapdrol van een monteur heeft het klemgedeelte aan de achterzijde gemonteerd...
Dus ik heb de dremel er maar bij gepakt. Opgelost;

Ditzelfde heb ik ook ongeveer toegepast op de geluidsdemper tussen turbo en intercooler. De buiten komen simpel los van de turbo en de intercooler. Alleen zit er een schroef op een onmogelijke plek vast...
Probleem opgelost:

Dit is ook tot hoe ver ik ook ben gekomen vandaag. Moest tussendoor ook nog vanalles voor mn nieuwe appartement regelen. Dat vreet ook tijd. Gelukkig heb ik twee dagen uitgetrokken voor dit klusje.
Morgen eerst nieuwe slangenklemmen kopen, want die zitten in de buizen vast verwerkt

Wie dat verzonnen heeft...
Maargoed... mijn kantoorhandjes zijn er toch wel moe van. Nu eerst lekker op de bank onderuit en kijken morgen wel verder.
) | bar-end mirrors

- speedy
- NMC Legend
Bericht
knap werk al 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Markos
- Mod virus alert!
Bericht
Goed bezig!
Die campingwasbak... ik lag even dubbel

Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- Batje
- Volledig MINI minded!
- Lars Temmink
- Enthousiast
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Het was ook wel heerlijk stoepsleutel weer vandaag Richard, daar heb je echt mee geboft.
Mooi om te zien dat het seizoen heel langzaam op gang begint te komen.
Naast dat het effectief is, zal het ook heel dik staan dat rooie slangen gebeuren onder de kap
Mooi om te zien dat het seizoen heel langzaam op gang begint te komen.
Naast dat het effectief is, zal het ook heel dik staan dat rooie slangen gebeuren onder de kap

- Shag
- Volledig MINI minded!
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Dremel, zaag.......in de leer geweest bij Bart
Lekker bezig Richard 

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
maar Dasty heeft weer zn werk gedaan, dus ziet er niets van!
Alles weer terug bouwen ging een heel stuk makkelijker dan gedacht.
De isolatiewrap om de uitlaat is heel erg bros geworden op de eerste helft. Ik heb er maar een 2e laag overheen gedaan. Ondertussen flink wat kilometers gemaakt en alles zin nog op zn plek.
Verder geen lekkages, dus het zit goed in elkaar zo.
Helaas nog steeds niet de volle turbodruk waar ik nog steeds op hoop. (niet dat ik power te kort kom...) De vervangen slangen waren wel echt aan vervanging toe. Vooral de intercooler-uit-slang. Deze was echt ver doorgeschuurd.
Waarschijnlijk dan toch de intercooler die een steentje heeft gevangen oid?
Dan toch maar een keer de druktest gaan uitvoeren... of de standaard IC eens proberen voor een rondje. Maar dat doe ik wel een keer samen met Bart, want ik heb een bloedhekel aan het verwijderen van de voorbumper
Ja .. nou .. hier thuis waren ze er wat minder vrolijk vanMarkos schreef:Goed bezig!

maar Dasty heeft weer zn werk gedaan, dus ziet er niets van!
Het moest toch allemaal los en Bart weet de zaag en de hamer altijd goed te vinden idd. Denk zal het ook eens proberen. Ging me goed af!Schroefie schreef:Dremel, zaag.......in de leer geweest bij BartLekker bezig Richard
Alles weer terug bouwen ging een heel stuk makkelijker dan gedacht.
De isolatiewrap om de uitlaat is heel erg bros geworden op de eerste helft. Ik heb er maar een 2e laag overheen gedaan. Ondertussen flink wat kilometers gemaakt en alles zin nog op zn plek.
Verder geen lekkages, dus het zit goed in elkaar zo.
Helaas nog steeds niet de volle turbodruk waar ik nog steeds op hoop. (niet dat ik power te kort kom...) De vervangen slangen waren wel echt aan vervanging toe. Vooral de intercooler-uit-slang. Deze was echt ver doorgeschuurd.
Waarschijnlijk dan toch de intercooler die een steentje heeft gevangen oid?
Dan toch maar een keer de druktest gaan uitvoeren... of de standaard IC eens proberen voor een rondje. Maar dat doe ik wel een keer samen met Bart, want ik heb een bloedhekel aan het verwijderen van de voorbumper

) | bar-end mirrors

Onze sponsors