en ik ben ook erg benieuwd naar de cijfers als je terug van bij beek bent.
Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- nickson22
- Nieuw Lid

- Locatie: Poppel
Bericht
Prachtige auto.. ik heb hem even zien staan terwijl je al die engine dampers stond te monteren. al was het toen niet zo'n heel fijn weer maar ik zal hem vast nog wel eens goed kunnen bekijken
en ik ben ook erg benieuwd naar de cijfers als je terug van bij beek bent.
en ik ben ook erg benieuwd naar de cijfers als je terug van bij beek bent.
- Fred
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Ingelmunster
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
@Hans, die demper moet al in de brievenbus van je zaak liggen.
@Fred, claimen doe ik niks maar als er 240 uit zou komen ben ik blij en hoe meer het richting 250 gaat hoe blijer ik wordt
Als het onder de 240 zou zijn werken alle componenten niet goed samen en dat zou wel erg jammer zijn.
@Fred, claimen doe ik niks maar als er 240 uit zou komen ben ik blij en hoe meer het richting 250 gaat hoe blijer ik wordt
Als het onder de 240 zou zijn werken alle componenten niet goed samen en dat zou wel erg jammer zijn.
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Gisteren dus naar Duitsland geweest, de kompressor bypass klep was inderdaad kapot, het veertje gebroken waardoor de klep dus niet meer dichtging en er gewoon flink wat compressordruk verloren ging, en dat is nu juist net waar bij de S het vermogen vandaan komt.
Ook zonder problemen de 103% GTT crank pulley gemonteerd.
Daarna wat testruns en metingen en dyno-runs gedaan met de monteur die alle metingen doet voor www.powerminis.com
Wát een verschil met voorheen, ongelooflijk hoe dat ding loopt. Ik was wat bang dat ik boven de 1,15 bar kompressorduk uit zou komen (waardoor de motor over gaat op limp-mode), maar dat is niet het geval. Ik kwam op 1,05 bar uit, dus er is ook nog wat speling om wat hoger te komen bij wat kouder weer zonder dat ik langs de kant moet gaan staan om te resetten.
Ik wacht even de nieuwe software af van Beek, maar de getallen gemeten met de Duits dyno-runs (laptop onder het rijden) zien er veelbelovend uit. Ik ben benieuwd of dat er ook uitkomt bij Beek. De getallen van de softwarematige Dyno komen wel overeen met de vaste Testbank die dit forum gebruikt.
Ik heb ook een facelift compressor meegenomen. Als mijn compressor wat minder wordt gaat deze er op met een 55mm Alta pulley. Dan zal ik wel het apparaatje nodig hebben welke de ECU voor de gek houdt qua kompressordruk. Maar ik zie dat het eerste halfjaar nog niet gebeuren aangezien mijn oude kompressor na 90.000 km nog inorde is.
Ook zonder problemen de 103% GTT crank pulley gemonteerd.
Daarna wat testruns en metingen en dyno-runs gedaan met de monteur die alle metingen doet voor www.powerminis.com
Wát een verschil met voorheen, ongelooflijk hoe dat ding loopt. Ik was wat bang dat ik boven de 1,15 bar kompressorduk uit zou komen (waardoor de motor over gaat op limp-mode), maar dat is niet het geval. Ik kwam op 1,05 bar uit, dus er is ook nog wat speling om wat hoger te komen bij wat kouder weer zonder dat ik langs de kant moet gaan staan om te resetten.
Ik wacht even de nieuwe software af van Beek, maar de getallen gemeten met de Duits dyno-runs (laptop onder het rijden) zien er veelbelovend uit. Ik ben benieuwd of dat er ook uitkomt bij Beek. De getallen van de softwarematige Dyno komen wel overeen met de vaste Testbank die dit forum gebruikt.
Ik heb ook een facelift compressor meegenomen. Als mijn compressor wat minder wordt gaat deze er op met een 55mm Alta pulley. Dan zal ik wel het apparaatje nodig hebben welke de ECU voor de gek houdt qua kompressordruk. Maar ik zie dat het eerste halfjaar nog niet gebeuren aangezien mijn oude kompressor na 90.000 km nog inorde is.
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Héle dikke smile
, ik heb er zelfs slecht van geslapen vannacht,
ik moest steeds weer aan die geweldige acceleratie denken en aan de volgende rit
Het leek ook veel op het gevoel van de allereerste rit in mijn MINI
De overgang is natuurlijk erg groot omdat ik al een maand rondrij met bijna het vermogen van een standaard Cooper S, vandaar ook de dikke smile.
ik moest steeds weer aan die geweldige acceleratie denken en aan de volgende rit
Het leek ook veel op het gevoel van de allereerste rit in mijn MINI
De overgang is natuurlijk erg groot omdat ik al een maand rondrij met bijna het vermogen van een standaard Cooper S, vandaar ook de dikke smile.
Onze sponsors

















