Barto's ride : Te Koop!
- Barto
- Mod virus alert!
Bericht
Dinsdag ga ik maar eens bellen met Beek, Het Orakel. Eens vragen hoe het nu precies zit.
Ik hou jullie op de hoogte. (misschien ook maar eens aan de onderkant laten bekijken..drup drup(?)
Ik denk dat de olie halverwege de stipjes moet zijn. Daar blijft de olie nl tussen de stipjes hangen bij het bekijken van het oliepijl.JorisD schreef:Even voor de goede orde: Als het deel van de peilstok met de stipjes zeg maar helemaal is bedekt...dan is de olie helemaal op peil? Het eveneens bredere stuk boven de "stipjes" telt dus niet mee?
Dinsdag ga ik maar eens bellen met Beek, Het Orakel. Eens vragen hoe het nu precies zit.
Ik hou jullie op de hoogte. (misschien ook maar eens aan de onderkant laten bekijken..drup drup(?)

- Barto
- Mod virus alert!
Bericht
Beek (Klaas) gesproken over het olie mysterie:
Ik belde Klaas dinsdag.. uitgelegd dat mn peilstok droogbleef, zelfs na 2L olie bijvoegen.
Pas bij de 3e liter bijvoegen bleef er olie aan de stok. En alles zonder brandend olielampje.
Volgens Klaas kan dit gewoon, gebeurd wel vaker..
Op advies van Klaas (na 3L alleen een bodempje/ dikke druppel onderaan de stok) gewoon olie bijvullen tot de stok DIK in de olie staat. Een 1/2 of 1L er nu nog bij doen, zal gewoon moeten. Jeetje, dan heb ik voor €80 olie bijgevuld...
En dan, wanneer moet je de olie checken?? 's ochtends voordat je gaat rijden, of eerst warmrijden, en dan 10 minuten laten zakken? Wanneer wanneer? Volgens Klaas maakt dat niet heel veel uit. Dus...
Misschien bedoeld Klaas wel: als je 'sochtends checkt moet er meer olie aan de stok blijven kleven, dan wanneer je checkt na warmrijden en 10 minuten wachten, omdat er 's ochtends nog geen olie in het blok zit.
Maar Klaas zei ook: ELKE WEEK OLIE CONTROLEREN
Kunnen we wat met dit advies? ja toch, op zékah
(morgen maar weer olie kopen)
Ik belde Klaas dinsdag.. uitgelegd dat mn peilstok droogbleef, zelfs na 2L olie bijvoegen.

Volgens Klaas kan dit gewoon, gebeurd wel vaker..

Op advies van Klaas (na 3L alleen een bodempje/ dikke druppel onderaan de stok) gewoon olie bijvullen tot de stok DIK in de olie staat. Een 1/2 of 1L er nu nog bij doen, zal gewoon moeten. Jeetje, dan heb ik voor €80 olie bijgevuld...
En dan, wanneer moet je de olie checken?? 's ochtends voordat je gaat rijden, of eerst warmrijden, en dan 10 minuten laten zakken? Wanneer wanneer? Volgens Klaas maakt dat niet heel veel uit. Dus...
Misschien bedoeld Klaas wel: als je 'sochtends checkt moet er meer olie aan de stok blijven kleven, dan wanneer je checkt na warmrijden en 10 minuten wachten, omdat er 's ochtends nog geen olie in het blok zit.
Maar Klaas zei ook: ELKE WEEK OLIE CONTROLEREN

Kunnen we wat met dit advies? ja toch, op zékah

(morgen maar weer olie kopen)
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nog even een tipje: bij http://www.olietekoop.nl/ kan je voor een behoorlijk scherpe prijs olie kopen. Ik heb hier een tijdje geleden ook wat besteld en service was erg goed en snel. Castrol Edge 5W-30 kost daar bijv. 12,95 per liter terwijl je daar bij de meeste winkels en de dealer ongeveer het dubbele voor betaalt. 

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
He Peter ik gunhem alle koop maar moetie wel reageren op me mail hahaha.....peter schreef:Beek is vergelijkbaar qua prijs als olietekoop.
Gun beek liever de handel. Net om 19:00uur nog een litertje gehaald + alta tensioner stop bij hem gehaald.
Topper!!

burn rubber not your soul

- Tijntjuh
- Volledig MINI minded!
Bericht
In de handleiding van de Mini staat btw dat de voorkeursolie BMW Long Life 01 als code mee moet krijgen. Die op de site van Beek is BMW Long Life 04. Weet niet of het veel uit maakt..
De beller is snellerfranklyn85 schreef:He Peter ik gunhem alle koop maar moetie wel reageren op me mail hahaha.....peter schreef:Beek is vergelijkbaar qua prijs als olietekoop.
Gun beek liever de handel. Net om 19:00uur nog een litertje gehaald + alta tensioner stop bij hem gehaald.
Topper!!

In de handleiding van de Mini staat btw dat de voorkeursolie BMW Long Life 01 als code mee moet krijgen. Die op de site van Beek is BMW Long Life 04. Weet niet of het veel uit maakt..
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
GewoonCastrol 0W40 klaar
Ik moest hem mailen.....Tijntjuh schreef:De beller is snellerfranklyn85 schreef:He Peter ik gunhem alle koop maar moetie wel reageren op me mail hahaha.....peter schreef:Beek is vergelijkbaar qua prijs als olietekoop.
Topper!!![]()

GewoonCastrol 0W40 klaar
burn rubber not your soul

- Barto
- Mod virus alert!
Bericht
Ik krijg alleen maar meer vragen van alles posts
:
Beek gooide in februari 3 liter 5w40 in de mini. Daarom houd ik dat ook maar aan.
Op een factuur vd vorige eigenaar (van de BMW/Mini dealer) lees ik 5w30. Ook hier op het forum lees ik dat men 5w30 gebruikt.
En nu lees ik dat er 0w40 in de mini verdwijnt...
In hoeverre maakt het uit / wat is het verschil (iets met dikte en smeergraad) / wat is goed?
Met andere woorden: Welke olie gebruiken jullie?

Beek gooide in februari 3 liter 5w40 in de mini. Daarom houd ik dat ook maar aan.
Op een factuur vd vorige eigenaar (van de BMW/Mini dealer) lees ik 5w30. Ook hier op het forum lees ik dat men 5w30 gebruikt.
En nu lees ik dat er 0w40 in de mini verdwijnt...

In hoeverre maakt het uit / wat is het verschil (iets met dikte en smeergraad) / wat is goed?
Met andere woorden: Welke olie gebruiken jullie?
Laatst gewijzigd door Barto op 22 jun 2011, 00:27, 2 keer totaal gewijzigd.
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
En toch is dat nog altijd goedkoper dan niet bijvullenBarto schreef:dát zijn de tips mannen! Ik kan wel een tankwagen bestellen als ik dit jaar nog wil blijven rijden...

- Barto
- Mod virus alert!
Bericht
FINALLY
Vandaag weer 0.8 L bijgeschonken. In totaal heb ik nu 3.8L olie toegevoegd..
En nu staat de peilstok weer dik in de olie. Bijna tot de bovenkant zwarte olie (net nog mee gereden en staat nu zo' n 15 min weer stil, daarna gemeten).
Ik denk dat ie morgenochtend tot de bovenkant (max.) in de olie staat.
Voortaan elke week olie checken....

Vandaag weer 0.8 L bijgeschonken. In totaal heb ik nu 3.8L olie toegevoegd..

En nu staat de peilstok weer dik in de olie. Bijna tot de bovenkant zwarte olie (net nog mee gereden en staat nu zo' n 15 min weer stil, daarna gemeten).
Ik denk dat ie morgenochtend tot de bovenkant (max.) in de olie staat.
Voortaan elke week olie checken....

- Barto
- Mod virus alert!
Bericht
Laatst weeeer een akkefietje met de olie. Sta ik op een feestje sterke verhalen te vertellen over Mini & olie
, wilden de mannen wel eens checken hoeveel olie ik nog had. Weer droog
. Omdat ik >120 km van huis was ('s nachts) kreeg ik van de plaatselijke buurman BMW olie 5w30, inderdaad dezelfde code op de fles als in het Mini handboek, zoals franklin85 ook zegt. 5w30 deed de dealer bij de vorige eigenaar ook in de mini.
Nu moet ik sowiezo naar Beek voor een oliecheck (filters enzo), dus de mannen van Klaas zullen er wel weer 5w40 bij doen. Op de Minispeed site kun je trouwens 0w 40 kopen voor de mini, tja zo blijf je bezig.
Nu maar eens bijhouden hoeveel olie ik werkelijk verbruik...
franklyn85 schreef:Ik moest hem mailen.....Tijntjuh schreef:De beller is snellerfranklyn85 schreef:
He Peter ik gunhem alle koop maar moetie wel reageren op me mail hahaha.....![]()
In de handleiding van de Mini staat btw dat de voorkeursolie BMW Long Life 01 als code mee moet krijgen. Die op de site van Beek is BMW Long Life 04. Weet niet of het veel uit maakt..![]()
GewoonCastrol 0W40 klaar
Laatst weeeer een akkefietje met de olie. Sta ik op een feestje sterke verhalen te vertellen over Mini & olie

Nu moet ik sowiezo naar Beek voor een oliecheck (filters enzo), dus de mannen van Klaas zullen er wel weer 5w40 bij doen. Op de Minispeed site kun je trouwens 0w 40 kopen voor de mini, tja zo blijf je bezig.

Nu maar eens bijhouden hoeveel olie ik werkelijk verbruik...
Onze sponsors