Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen
- Dickies
- Leerling Mini lid
Bericht
stuurbekrachtiging defect wie kan me helpen
vraagje...
Ik zet net mijn mini neer nog geen 20 min later wil ik weg gaan en hij stuurt niet meer....
Ik ben een vrouw en niet echt handig wat is hier aan te doen....
Het is een Mini One van 2002..................
begreep een zekering waar vind ik die?
Olie bijvullen waar zit dat ergens.....en mocht het dit niet zijn kan het de pomp zijn dus naar de garage
wie kan mijn vagen beantwoorden , da laat ik een vriend van me dit morgen ff doen
een verdrietige Mini rijdster
bedankt!!!!
Ik zet net mijn mini neer nog geen 20 min later wil ik weg gaan en hij stuurt niet meer....
Ik ben een vrouw en niet echt handig wat is hier aan te doen....
Het is een Mini One van 2002..................
begreep een zekering waar vind ik die?
Olie bijvullen waar zit dat ergens.....en mocht het dit niet zijn kan het de pomp zijn dus naar de garage
wie kan mijn vagen beantwoorden , da laat ik een vriend van me dit morgen ff doen
een verdrietige Mini rijdster
bedankt!!!!
Groeten van Dickies
- Tijntjuh
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ook hier is de stuurbekrachtigingspomp kaduuk gegaan (Mini Cooper van 03-2004 en 109.000km). De kosten voor het vervangen ervan zijn maar liefst € 700,-.. Gelukkig heb ik via AutoTrust garantie op de Mini en krijg ik dit vergoed.. Maar wat een dure hobby is dit normaal zeg..
- kooitje
- Nieuwsgierig
Bericht
soms wel stuurbekrachtiging, soms niet....??
Heel vreemd....
Soms zet ik de auto alleen al op contact en hoor ik de pomp (vrij stil) zijn werk doen.
Dan stuurt hij al lekker ligt zonder dat de motor draait.
Soms doet hij het normaal en werkt hij pas na het starten van de motor (dat hoort volgens mij zo)
En soms doet hij helemaal niets !!!
Die heb ik sinds een paar dagen, ik vermoed de regelunint van de pomp.
Heeft misschien iemand nog een stukke pomp liggen (meestal gaan ze lawaai maken)
Dan kan ik de regel unit overbouwen.
Thanks for helping !
Mart
R53 JCW
Soms zet ik de auto alleen al op contact en hoor ik de pomp (vrij stil) zijn werk doen.
Dan stuurt hij al lekker ligt zonder dat de motor draait.
Soms doet hij het normaal en werkt hij pas na het starten van de motor (dat hoort volgens mij zo)
En soms doet hij helemaal niets !!!
Die heb ik sinds een paar dagen, ik vermoed de regelunint van de pomp.
Heeft misschien iemand nog een stukke pomp liggen (meestal gaan ze lawaai maken)
Dan kan ik de regel unit overbouwen.
Thanks for helping !
Mart
R53 JCW
- Geerth
- 4 op een rij!
Bericht
Re: soms wel stuurbekrachtiging, soms niet....??
Die pompen zijn altijd al een probleem geweest bij mini. In mijn geval vooral bij de oudere serie (2002 / 2003)
Het uitvallen zijn de eerste tekenen dat hij binnenkort stopt. Of juist helemaal niet meer, want bij mij
bleef hij aanstaan. Zelfs al had ik de sleutel niet eens in het contact. Naja dat houd hij dan ongeveer
4 uurtjes vol en dan wordt het al minder.... Accu leeg
Het uitvallen zijn de eerste tekenen dat hij binnenkort stopt. Of juist helemaal niet meer, want bij mij
bleef hij aanstaan. Zelfs al had ik de sleutel niet eens in het contact. Naja dat houd hij dan ongeveer
4 uurtjes vol en dan wordt het al minder.... Accu leeg

Mini... Exciting to the very last drop.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De regelunit gaat steeds kapot omdat deze niet goed is afgeschermd van het vuil van de pomp zelf. Die ga je dus niet apart vinden. De face-lift kun je nu een betere pomp voor krijgen, de pre-facelift nog steeds niet dacht ik.
Met de Blauwe had ik ook al enkele weken dat soms de pomp bleef doordraaien als de auto helemaal uit stond en vanmiddag op de terugrit van de Ring hield de pomp er helemaal mee op. Ik denk door oververhitting omdat de pomp continu op vol vermogen doordraait. Ik ga hem zelf verwisselen. Ik mag niet klagen, die van mij heeft het 166.000 km uitgehouden.
Met de Blauwe had ik ook al enkele weken dat soms de pomp bleef doordraaien als de auto helemaal uit stond en vanmiddag op de terugrit van de Ring hield de pomp er helemaal mee op. Ik denk door oververhitting omdat de pomp continu op vol vermogen doordraait. Ik ga hem zelf verwisselen. Ik mag niet klagen, die van mij heeft het 166.000 km uitgehouden.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Hercules
- Nieuwsgierig
Bericht

wees gewoon jezelf, er zijn al anderen genoeg...
vorige week onder garantie een gereviseerde stuurbekrachtigingspomp gemonteerd, de originele had af en toe erg veel last van "lekstroom".....
, dat was dus gratis maar niet voor niets!
groet uit Goes
Hercules

groet uit Goes
Hercules

wees gewoon jezelf, er zijn al anderen genoeg...
- SCUD
- Mod virus alert!
Bericht
Stuurbekrachtigingspomp en ventilator?
Heb wat topics doorgelezen van het bekende electrische pomp verhaal van de MINI. Maar vroeg me even af of alleen een nieuwe ventilator het probleem zou oplossen? Of is de pomp na 1x uitvallen ook al echt stuk? En moet je dus zeker de pomp vervangen?? Vroeg me dat af omdat alleen een ventilator maar 75 euro is...maar ik weet niet of dit de oorzaak is van het uitvallen.
Surreality Just Got Funky!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors