Lars' PS R50 Supercharged --> 'Coole' update
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Lars' Pure Silver R50 ---> Rotiforms te koop?
Als zowel de onderste als de bovenste armen instelbaar zijn kan het hele wiel naar binnen, hoeft ie er dus ook niet schuin onder. Ik heb aan de achterkant nu -1,5 graad aan camber! 

- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Platen van Ralf Weiss uit Duitsland halen. Ik heb evt zijn email adres wel. Reactiearmen staan nog op het forum te koop nu. Met deze aanpassingen zou je laag genoeg moeten kunnen zonder noemenswaardige aanloop issues.
Je weet op wat voor hoogte ik ongeveer rij en dat is met een lagere ET-waarde, hogere J-waarde en ongunstigere bandenmaat dan jij. Helaas heb ik nog (lichte) aanloop bij sportieve bochten, maar ik verwacht dat dit helemaal weg zal zijn als ik voor een iets smallere en lagere band ga (205-40-17). Jouw set-up is op alle vlakke gunstiger dan de mijne, dus het moet zeker lukken om de Roti's goed passend te krijgen.
Je weet op wat voor hoogte ik ongeveer rij en dat is met een lagere ET-waarde, hogere J-waarde en ongunstigere bandenmaat dan jij. Helaas heb ik nog (lichte) aanloop bij sportieve bochten, maar ik verwacht dat dit helemaal weg zal zijn als ik voor een iets smallere en lagere band ga (205-40-17). Jouw set-up is op alle vlakke gunstiger dan de mijne, dus het moet zeker lukken om de Roti's goed passend te krijgen.
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Je hebt twee van deze setjes nodig. Zijn precies hetzelfde.Lars Temmink schreef:Die reactiearmen die hier staan is alleen voor boven toch? Martijn waar heb je jou armen besteld?
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat Brightness zegt ^^

Ik heb 2 setjes Eibach/SPC-armen van Ebay, maar die zijn een stuk prijziger (€300 per set geloof ik).Lars Temmink schreef:Die reactiearmen die hier staan is alleen voor boven toch? Martijn waar heb je jou armen besteld?
- Maichel
- Be Mini
Bericht
Mijn Mini stond op 17X8,5 ET 30 met 205/40/17
Ik had alleen flink negatief camber, maar alles naar binnen draaien met 2 reactie armen zou alles oplossen.
Het is net wat je wilt denk ik, maar de velgen en looks zijn nu net zo mooi
Ik had alleen flink negatief camber, maar alles naar binnen draaien met 2 reactie armen zou alles oplossen.
Het is net wat je wilt denk ik, maar de velgen en looks zijn nu net zo mooi

- Remonvdh
- Be Mini
Bericht
Maar toch begrijp ik het niet, ik zou er dan toch ook veel last van moeten hebben met me ASA's? Ik vind je Rotiforms echt heel dik, zonde om eronder uit te gooien!
- Maichel
- Be Mini
Bericht
IK had negatief camber.....maar met 2 reactie armen kun je alles naar binnen draaien.
Zo krijg je wat meer ruimte zonder al te veel negatief camber.
Mijne was ook een daily hoor
Zo krijg je wat meer ruimte zonder al te veel negatief camber.
Mijne was ook een daily hoor
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Twee setjes monteren = hele achterwiel verder naar binnen kunnen plaatsen:
Wrenching Time by MartijnKoevoets, on Flickr
Lez0n!Lars Temmink schreef:Ik wil geen flink negatief camber! Dit is me daily dus moet wel leuk blijven! En Remon ik wil wel is een rondje meerijden, kan me dat nl niet voorstellen!

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Net als door verlagen, het monteren van wielen met een andere ET, het plaatsen van een andere achterstabi, etc... 

Onze sponsors