Lekker bezig! die PS4 zijn echt top bandjes, heb ze ook op de mini liggen!
Hoe vond je de montage van de ATI pulley? Ik wil zelf ook graag nog upgraden naar de ATI Pulley maar kijk een beetje op tegen dat verhitten en op de krukas krimpen.
ND's Mini R53 JCW
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Re: ND's Mini R53 JCW
Dat viel heel erg mee, keek ik ook een beetje tegenop. Ik heb het rustig warm gestookt met een verfbrander (gewoon van de action), daarna kan je de poelie een klein beetje op de krukas duwen. Daarna met de meegeleverde lange bout aandraaien tot je niet meer kan en als laatste met de nieuwe krukasbout het laatste stukje doen.
Ging echt super soepel allemaal, ik stond er zelf ook van te kijken dat ik in 2 uur ook echt klaar was.
De PS4 banden zijn erg fijn, zowel nat als droog aardig wat grip en erg stil daarbij ook nog. Zeker een aanrader!
Ging echt super soepel allemaal, ik stond er zelf ook van te kijken dat ik in 2 uur ook echt klaar was.
De PS4 banden zijn erg fijn, zowel nat als droog aardig wat grip en erg stil daarbij ook nog. Zeker een aanrader!
- MaikR53
- Be Mini
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht Mijn R53 JCW -SYR

Mooi werk!
De PS4 liggen ook bij mij klaar om in de winter over gegooid te worden. Contisport 5 is ‘het’ toch niet. Rukband..
Eens kijken wat t is in de regen. Ben wel benieuwd!
Wielen zien er zo veel dikker uit. De mini gaat dan ook gelijk in looks vooruit!
Sent from my iPhone using Tapatalk
De PS4 liggen ook bij mij klaar om in de winter over gegooid te worden. Contisport 5 is ‘het’ toch niet. Rukband..
Eens kijken wat t is in de regen. Ben wel benieuwd!
Wielen zien er zo veel dikker uit. De mini gaat dan ook gelijk in looks vooruit!

Sent from my iPhone using Tapatalk

- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Ik zie veel positieve geluiden komen over de PS4 en PS4S en nu snap ik ook waarom 
Ja qua looks vind ik de Team Dynamics niet verkeerd, maar zal uiteindelijk toch de overstap maken naar 16 inch

Ja qua looks vind ik de Team Dynamics niet verkeerd, maar zal uiteindelijk toch de overstap maken naar 16 inch
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
In het kader van verder bulletproofen van de Mini: Fletcher radiator v2 was binnengekomen, kwaliteit voelt erg goed! Nog even wachten op de Airtec expansiereservoir en wat spullekes voor montage.
Mini Cooper S R53 JCW Fletcher v2 Aluminium Radiator by Andy Ramdin, on Flickr
Heb nog nooit een radiator gehad waarbij alle finnen nog zo netjes eruit zagen
De v2 heeft de extra brackets in de hoeken voor verstevigingen
En de beslissing gemaakt om een grotere intercooler te proberen. Waren wat kleine aanpassingen nodig, heb nog niet gereden.
Was erg verbaasd over de kwaliteit voor die 120 euros.
Mini Cooper S R53 60mm Big Black Hobo Ebay Intercooler by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 60mm Big Black Hobo Ebay Intercooler by Andy Ramdin, on Flickr
De core ziet er beter uit als ik had verwacht
11 rijen intercooler vs 14 rijen intercooler
En het eindproduct, was de laatste foto toen mn telefoon uitviel

Heb nog nooit een radiator gehad waarbij alle finnen nog zo netjes eruit zagen

De v2 heeft de extra brackets in de hoeken voor verstevigingen

En de beslissing gemaakt om een grotere intercooler te proberen. Waren wat kleine aanpassingen nodig, heb nog niet gereden.
Was erg verbaasd over de kwaliteit voor die 120 euros.

De core ziet er beter uit als ik had verwacht

11 rijen intercooler vs 14 rijen intercooler

En het eindproduct, was de laatste foto toen mn telefoon uitviel

- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Ik heb me eens in deze Intercooler (de hobo) verdiept en heb er leuke resultaten van gezien. Heb zelfs begrepen dat de basis exact hetzelfde is als de Airtec. Ik wil hem ook nog bestellen, heb je een link ?
Resultaten OEM IC:

Resultaten Hobo IC:

Correct me If I’m wrong, maar volgens mij past de computer e.a. aan als de (uitlaat)temp boven de 50 graden komt = minder vermogen.
Voor het mooie zou ik ook de inlaat aan de binnenzijde van je motorklep aanpassen.
Gr Ron
Resultaten OEM IC:

Resultaten Hobo IC:

Correct me If I’m wrong, maar volgens mij past de computer e.a. aan als de (uitlaat)temp boven de 50 graden komt = minder vermogen.
Voor het mooie zou ik ook de inlaat aan de binnenzijde van je motorklep aanpassen.
Gr Ron
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Ja klopt, de ECU gaat terugregelen als de IATs te hoog worden. Waar de waarde ligt durf ik niet te zeggen, maar dat kan prima 50 graden zijn.
De standaard luchtgeleiding in de motorkap is er al af, daar moet ik nog een aanpassing op maken, zodat de lucht wordt geforceerd over de intercooler. Daarnaast nog kleine aanpassingen nodig, want hij loopt bijvoorbeeld nog aan op de inlaatbrug bij de 2 studs waar normaal gesproken de kleine beugeltjes op vast zitten.
Ik ben ook op zoek naar de zogenaamde "coil pack relocation kit" , waarmee de bobine een klein beetje naar achteren wordt geschoven. Als iemand een linkje heeft die betaalbaar is, dan hoor ik dat graag. Tot nu toe alleen dit gevonden: http://www.r53oc.co.uk/shop/4594561847
Linkjes
Zilver: https://www.ebay.nl/itm/264898840620
Zwart: https://www.ebay.nl/itm/264898848988
De standaard luchtgeleiding in de motorkap is er al af, daar moet ik nog een aanpassing op maken, zodat de lucht wordt geforceerd over de intercooler. Daarnaast nog kleine aanpassingen nodig, want hij loopt bijvoorbeeld nog aan op de inlaatbrug bij de 2 studs waar normaal gesproken de kleine beugeltjes op vast zitten.
Ik ben ook op zoek naar de zogenaamde "coil pack relocation kit" , waarmee de bobine een klein beetje naar achteren wordt geschoven. Als iemand een linkje heeft die betaalbaar is, dan hoor ik dat graag. Tot nu toe alleen dit gevonden: http://www.r53oc.co.uk/shop/4594561847
Linkjes
- mbvandenberg
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Heren! Wat verrijken jullie (nd-photo.nl, RSR, MaikR53, niekcarfreak, etc), dit Forum met jullie topics en jullie reacties! Op deze manier blijft dit medium dé plek om dingen op te zoeken. Of het nu om cosmetische of technische aanpassingen aan je MINI gaat. Ga er vooral mee door zou ik willen zeggen 

Groeten Maurice
MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Bedankt voor je links !
Gr Ron
Heb ik allemaal foto’s van gevonden, post ze vanavond ff !nd-photo.nl schreef: ↑12 nov 2020, 11:17Ja klopt, de ECU gaat terugregelen als de IATs te hoog worden. Waar de waarde ligt durf ik niet te zeggen, maar dat kan prima 50 graden zijn.
Linkjes
Bedankt voor je links !
Gr Ron
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Wat oplossingen die ik heb gevonden voor de montage vangen Hobo IC
De slang van het kleppendeksel:
Origineel:

Aanpassing

Resultaat:

Inlaatspruitstuk:

Ben van deze oplossing niet zo kapot. Als ik hem binnen heb zou ik eerst even kijken of ik de IC niet op wat rubberdopjes kan laten steunen aan de onderkant, zodat ie net vrij loopt en niet resoneert. Hoeft de slang wellicht ook niet aangepast te worden.
Inlaat onder de motorkap:

Ik las dat de pasvorm van de flens soms minder is. Dit is op te lossen met rubber strips of hittebestendige tape. Je hebt dan geen lekkende aansluitingen. Geen gewone tape, die smelt, inlaattemps korenbloem de 100 graden.

Gr Ron
De slang van het kleppendeksel:
Origineel:

Aanpassing

Resultaat:

Inlaatspruitstuk:

Ben van deze oplossing niet zo kapot. Als ik hem binnen heb zou ik eerst even kijken of ik de IC niet op wat rubberdopjes kan laten steunen aan de onderkant, zodat ie net vrij loopt en niet resoneert. Hoeft de slang wellicht ook niet aangepast te worden.
Inlaat onder de motorkap:

Ik las dat de pasvorm van de flens soms minder is. Dit is op te lossen met rubber strips of hittebestendige tape. Je hebt dan geen lekkende aansluitingen. Geen gewone tape, die smelt, inlaattemps korenbloem de 100 graden.

Gr Ron
- MaikR53
- Be Mini
Bericht
Ben benieuwd naar je ervaringen met dat type intercooler. Ga je voor en na montage nog loggen?
Overigens let even op met de fletcher radiator die willen nog wel eens scheuren.
Kleine toevoeging, vanaf 60 graden IAT gaat de standaard R53/R52 Cooper S en JCW in de "Bauteilschutz" met andere woorden dan past hij ontsteking etc. aan om de IAT weer terug te brengen naar een temperatuur die volgens de ECU niet meer schadelijk is.nd-photo.nl schreef: ↑12 nov 2020, 11:17Ja klopt, de ECU gaat terugregelen als de IATs te hoog worden. Waar de waarde ligt durf ik niet te zeggen, maar dat kan prima 50 graden zijn.
Ben benieuwd naar je ervaringen met dat type intercooler. Ga je voor en na montage nog loggen?
Overigens let even op met de fletcher radiator die willen nog wel eens scheuren.
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Voor loggen ga ik niet meer doen, hij zit er nu op en klaar ermee haha.
Dit is de v2, die heeft verstevigingen in de hoeken.

@Ron
Erg bedankt! Ik was ook al tegen deze aangelopen tijdens montage en heb ze aangepast waar nodig. Ik heb net ff test gereden en een kleine lekkage aan de uitgangkant (de kleine flens).
-De klem van de carterventilatie slang heb ik eraf gehaald en een klein deukje geslagen in de intercooler (stuk waar geen lucht doorheen gaat)
-De bobine heb ik verschoven met wat montageband, dat geeft genoeg ruimte om de MSD bougiekabels weer te gebruiken
-De inlaatbrug heb ik ook aangepast en de opstaande delen heb ik weggeslepen
-De brackets (met die dunne 8mm boutjes) voor de originele intercooler heb ik van het inlaatspruitstuk afgehaald
-De kabels van de injectors heb ik achter de benzinerail "gepropt"
-De inlaat begeleiding (dat plastic ding) ga ik aanpassen, het eerste stuk is wel echt nodig. De rest ga ik denk ik eraf slijpen en dan dik foam op de motorkap plakken zodat hij goed aansluit op de intercooler
Dit is de v2, die heeft verstevigingen in de hoeken.

@Ron
Erg bedankt! Ik was ook al tegen deze aangelopen tijdens montage en heb ze aangepast waar nodig. Ik heb net ff test gereden en een kleine lekkage aan de uitgangkant (de kleine flens).
-De klem van de carterventilatie slang heb ik eraf gehaald en een klein deukje geslagen in de intercooler (stuk waar geen lucht doorheen gaat)
-De bobine heb ik verschoven met wat montageband, dat geeft genoeg ruimte om de MSD bougiekabels weer te gebruiken
-De inlaatbrug heb ik ook aangepast en de opstaande delen heb ik weggeslepen
-De brackets (met die dunne 8mm boutjes) voor de originele intercooler heb ik van het inlaatspruitstuk afgehaald
-De kabels van de injectors heb ik achter de benzinerail "gepropt"
-De inlaat begeleiding (dat plastic ding) ga ik aanpassen, het eerste stuk is wel echt nodig. De rest ga ik denk ik eraf slijpen en dan dik foam op de motorkap plakken zodat hij goed aansluit op de intercooler
Onze sponsors