Fre's MCS Clubman: announcement

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 nov 2010, 11:41

Fred hij rijdt heerlijk. heb geen trillend stuur. hij trekt een heeeel klein beetje naar rechts. maar die KW2 zijn heerlijk. net genoeg komfort. en als je een keertje snel een rotonde wilt nemen dan volgt de wagen heerlijk.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2010, 12:34

Bij mij voel je alleen bij hard accelereren nog wat lichte trillingen bij beide auto's. Het wordt echt minder hoor, gewoon even doorbijten. ZO erg is het toch niet?

Motorsteun geeft alleen een enorm "klonk" geluid bij accelerenen of als je lekker loopt te hoeken en dus je motor kantelt. Maar heeft (bij mij in ieder geval) geen effect op het trillen.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2010, 13:37

Ik nam gisteren een maat van me mee in mijn auto (hij rijdt zelf een cooper D), hij is nu niet echt de autokenner/ liefhebber, maar hij bemerkte toch zelf de trillingen. Ook zei ie dat mijne comfortabeler rijdt dan de zijne op standaard ophanging en 18" works wielen... Hij zag dan wel niet het verschil in hoogte tussen zijn auto en de mijne :s :D

Moest ik weten dat het zo blijft zou ik er wel moeite mee hebben. Je voelt het wel, en daarvoor moet ik niet zo hard accelereren, maar het zijn niet zooo'n harde trillingen. Toch voel je het als passagier. Maar dat moet ik jullie vast allemaal niet vertellen.

Ik vertel het allemaal maar omdat ik er geen ervaring mee had, en eigenlijk ook niets gelezen had over trillingen na het monteren van een schroefset...

Het is wel een geruststellingen van die motorsteun. Waar zou die klonk van mij dan wel kunnen aan liggen. Ik kan het vergelijken met een auto die te lang in de regen gestaan heeft met de handrem op en die is wat blijven kleven ofzo :). Erg vreemd, precies alsof de olie nog niet overal kunnen komen is binnen de schokdemper en ie nog te stijf reageert...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2010, 13:43

Klonk geluid deed 'ie bij mij ook als ik 'em 's ochtends startte en wegreed. Meestal al bij het starten. Dit nog even ter aanvulling.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2010, 13:44

waarvoor dank :)
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2010, 13:50

Dat trillen he, heb je spacers eronder zitten?
En zijn de velgen goed gebalanceerd?

Goed balanceren van de wielen is heel belangrijk...

Ik rij nu sinds kort zonder spacers op die 18" wielen, en dat rijdt echt een stuk beter dan met spacers, met vol gas acceleratie had ik altijd lichte trillingen in mn stuur, nu is dat werkelijk VEEL minder...

Ik heb ook een hoop gezeik gehad met die Rota's, veel trillingen etc, nu zijn ze redelijk goed gebalanceerd, maar toch trilt het stuur lichtelijk. Voornamelijk bij volle acceleratie, ook in bijv. 4 / 5e versnelling.
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2010, 14:22

Ik laat iig de wielen nog es uitbalanceren, winterbanden moeten er toch binnenkort onder... Het trillen is echt pas begonnen na het verlagen, dus moesten die wielen niet goed uitgebalanceerd zijn had ik dat toch eerder al moeten merken?

Tja die spacers... het zijn er met centreerring dus in principe zou dat geen prob mogen zijn, maar ik weet ook dat in praktijk het toch wel wat zou trillen, maar zonder verlaging heb ik daar bitter weinig verschil in gemerkt. En zonder spacers wordt het er niet mooier op he :|. Achteraan mag het voor mij nog wat meer zijn eigenlijk, maar voor dezelfde reden als hierboven vermeld zal ik het maar laten voor wat het is...

anywho, ben er zeker van dat het trillen wel minder zal worden :icon_top:
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2010, 14:25

Fred hij trilt toch aan de voorzijde !!
Ik zeg gewoon dikkere spacers achter , daar kan ie volgens mij niet harder van gaan trillen .. :wink:
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2010, 14:25

gewoon is proberen te rijden zonder spacers... kan geen kwaad ;)
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2010, 12:53

Ik ga em achteraan toch nog wat lager zetten... Ik heb em achteraan ook wat hoger willen zetten toen, maar had er beter af gebleven.

Nu heb ik es gekeken daarnet en merk ik op dat er 5mm verschil zit tussen rechter en linker kant... Ongeacht tankinhoud... Kan ik daar dan wat in zeuren zodat ze langs weerskanten gelijk staan? Of zouden ze gewoon bij de bandencentrale wat gemist hebben?
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2010, 13:13

ik snap dat trillen niet. je leest het vaker, maar toch...

had zelf op de mini een schroefset, én spacers, én 18inch works wielen.
absoluut nooit een trilling gehad, niet bij optrekken, niet bij rijden, niet bij remmen.

wel heb ik toen de auto laten uitwegen en niet helemaal op z'n buik gelegd. aan dat trillen zou ik me ongelooflijk storen, dan liever 5mm hoger op z'n poten.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2010, 13:43

Ik heb het enkel accelereren, ik hoor geen gekraak of getik bij optrekken, insturen... En het is toch al wat verminderd hoor, dus ik denk wel dat de theorieën die ik hier gehoord heb wel kloppen
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2010, 13:48

Trouwens, homokineten zitten toch enkel aan de voorzijde he? Dus als ik de achterkant lager leg zal het trillen niet terug erger worden?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2010, 19:53

achterkant heeft niks met trillen te maken, dus dat heeft geen enkele invloed. Trillen voor wordt vanzelf minder, gewoon even doorbijten.

Is je MINI niet uitgewogen? Als 'ie wel uitgewogen is, zal 'ie niet overal op exact dezelfde hoogte staan. Dat kan bijna niet anders. Bij mij zit er links en rechts ook verschil in (ook zo rond de 5mm)

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2010, 20:02

Uitgewogen? Doen ze dat bij ons :)? Het is de gewoonte om hem uit te lijnen, maar uitwegen... Is bij mij iig niet gebeurd...

Terug naar “Show your ride”