Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

17 nov 2008, 19:51

Hoeveel risico loop je met een 102% krukaspulley om je compressor te slopen?
Wat is het verschil tussen JCW intercooler en een GP intercooler?
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: The Woodlands, Texas
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2008, 11:28

17 nov 2008, 20:00

Slopen...neee....je levensduur van je compressor zal korter zijn doordat hij sneller draait met de 102% pulley. Wat betreft de GP of JCW intercooler.....ik weet het niet zeker....maar volgens mij zit daar geen verschil in.
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

17 nov 2008, 20:41

GP intercooler is groter dan de JCW. De JCW intercooler is dezelfde als die van een S, alleen dan met een zilveren kap. en een sticker.


iDD
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: The Woodlands, Texas
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2008, 11:28

20 nov 2008, 06:26

quattro gmbh schreef:De 29ste gaat bij mij blijken wat een GP intercooler met diverter van Wint oplevert qua pk's.
Denk niet dat je teveel moet verwachten. Een grotere intercooler zorgt er alleen toch voor dat je motor beter zijn vermogen vasthoudt als de temperatuur stijgt?
Bsim67
Be Mini
Be Mini
Locatie: Tilburg
Berichten: 608
Lid geworden op: 11 jul 2006, 12:09

20 nov 2008, 12:19

Hoe koeler de inlaatlucht, hoe meer zuurstof er in de cilinders kan wat als gevolg heeft dat er meer brandstof verbrand kan worden en dat het benzine/luchtmengsel koeler blijft wat de pingelgrens ook weer verlegt..... Dus iets meer power (voor je gevoel op zijn minst..)
Compressed air is GREAT!!
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: The Woodlands, Texas
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2008, 11:28

20 nov 2008, 18:34

Ofwel geen extra vermogen......:P Kan me wel voorstellen dat er meer lucht door de intercooler gaat als je een grotere intercooler hebt wat zal resulteren in extra vermogen. Neem bijv. een andere luchtfilter.....

Met andere woorden......

Voorbeeld:
Standaard Intercooler
20Celcius --> 170pk
60Celcius --> 165pk

GP Intercooler
20Celcius --> 170pk
60Celcius --> 170pk

Correct me if I'm wrong :mrgreen:
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

21 nov 2008, 12:04

27 november krijgt de mijne ook zijn 15% + software kuurtje.
29 november volgt dan de dynorun.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

21 nov 2008, 12:19

Toch maar niet zelf doen Che? :wink:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

21 nov 2008, 12:24

DennisW schreef:Ofwel geen extra vermogen......:P Kan me wel voorstellen dat er meer lucht door de intercooler gaat als je een grotere intercooler hebt wat zal resulteren in extra vermogen. Neem bijv. een andere luchtfilter.....

Met andere woorden......

Voorbeeld:
Standaard Intercooler
20Celcius --> 170pk
60Celcius --> 165pk

GP Intercooler
20Celcius --> 170pk
60Celcius --> 170pk

Correct me if I'm wrong :mrgreen:
Zoiets, maar de GP intercooler is ook niet perfect, wel goed voor zijn geld, als je nou nog iets in je spaarvarken heb zitten neem dan een watercooler zoals die van Berthil, dan blijft het gelijk in de zomer want daar gaat het om, tuurlijk op de rollenbank werkt zo'n watercooler 10x beter dan lucht gekoeld dus zal die meer peekaas aangeven, maarja hoe vaak rij je nu op de rollenbank? :P
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

21 nov 2008, 12:24

Hans schreef:Toch maar niet zelf doen Che? :wink:
Nope, heb het in het topic al beschreven, materiaal dat ik nodig heb (de hefboom) blijkt bij BMW in backorder te staan dus ik haal het niet om voor de testbankdag (waarop de software geupload zou worden) de pulley er al op te hebben dus moest ik snel beslissen om toch maar alles door Beek te laten doen.
Heb nu dus wel een ongebruikt setje hulpstukken te koop van Alta (AMP-ENG-208) die nodig zijn om de ouwe pulley eraf te trekken !!!
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

21 nov 2008, 13:06

quattro gmbh schreef:De 29ste gaat bij mij blijken wat een GP intercooler met diverter van Wint oplevert qua pk's.
Klaas van Beek zegt het net andersom. Het is dat je minder pk's verliest :)
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: The Woodlands, Texas
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2008, 11:28

22 nov 2008, 14:54

StefanCS schreef:
quattro gmbh schreef:De 29ste gaat bij mij blijken wat een GP intercooler met diverter van Wint oplevert qua pk's.
Klaas van Beek zegt het net andersom. Het is dat je minder pk's verliest :)
Dat is wat ik bedoel.....geen (minder) vermogensverlies bij hogere temperaturen :wink:
Maar een grotere intercooler geeft wel een betere flow van je luchttoevoer wat zal resulteren in een beetje extra power....maar dat zal dus waarschijnlijk wel te verwaarlozen zijn.
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

22 nov 2008, 16:59

ff vraagje, zo'n 15% Compressor pully + software.

Mijn Cooper S heeft nu ca. 61.000 km op de teller staan.
Wat voor (extra) slijtage gevolgen moet ik rekening mee gaan houden (de compressor) als ik dat laat uitvoeren?

Bandenslijtage achterwege laten aub :s :lol:

mvg Alain
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

22 nov 2008, 18:44

Zo goed als geen, Works doet het ook. De poeli-grootte ligt in de veilige marge.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”