Hoeveel risico loop je met een 102% krukaspulley om je compressor te slopen?
Wat is het verschil tussen JCW intercooler en een GP intercooler?
Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
GP intercooler is groter dan de JCW. De JCW intercooler is dezelfde als die van een S, alleen dan met een zilveren kap. en een sticker.
iDD
iDD
- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: The Woodlands, Texas
Bericht
Denk niet dat je teveel moet verwachten. Een grotere intercooler zorgt er alleen toch voor dat je motor beter zijn vermogen vasthoudt als de temperatuur stijgt?quattro gmbh schreef:De 29ste gaat bij mij blijken wat een GP intercooler met diverter van Wint oplevert qua pk's.
- Bsim67
- Be Mini
- Locatie: Tilburg
Bericht
Hoe koeler de inlaatlucht, hoe meer zuurstof er in de cilinders kan wat als gevolg heeft dat er meer brandstof verbrand kan worden en dat het benzine/luchtmengsel koeler blijft wat de pingelgrens ook weer verlegt..... Dus iets meer power (voor je gevoel op zijn minst..)
Compressed air is GREAT!!
- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: The Woodlands, Texas
Bericht
Ofwel geen extra vermogen......
Kan me wel voorstellen dat er meer lucht door de intercooler gaat als je een grotere intercooler hebt wat zal resulteren in extra vermogen. Neem bijv. een andere luchtfilter.....
Met andere woorden......
Voorbeeld:
Standaard Intercooler
20Celcius --> 170pk
60Celcius --> 165pk
GP Intercooler
20Celcius --> 170pk
60Celcius --> 170pk
Correct me if I'm wrong

Met andere woorden......
Voorbeeld:
Standaard Intercooler
20Celcius --> 170pk
60Celcius --> 165pk
GP Intercooler
20Celcius --> 170pk
60Celcius --> 170pk
Correct me if I'm wrong

- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zoiets, maar de GP intercooler is ook niet perfect, wel goed voor zijn geld, als je nou nog iets in je spaarvarken heb zitten neem dan een watercooler zoals die van Berthil, dan blijft het gelijk in de zomer want daar gaat het om, tuurlijk op de rollenbank werkt zo'n watercooler 10x beter dan lucht gekoeld dus zal die meer peekaas aangeven, maarja hoe vaak rij je nu op de rollenbank?DennisW schreef:Ofwel geen extra vermogen......Kan me wel voorstellen dat er meer lucht door de intercooler gaat als je een grotere intercooler hebt wat zal resulteren in extra vermogen. Neem bijv. een andere luchtfilter.....
Met andere woorden......
Voorbeeld:
Standaard Intercooler
20Celcius --> 170pk
60Celcius --> 165pk
GP Intercooler
20Celcius --> 170pk
60Celcius --> 170pk
Correct me if I'm wrong

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Heb nu dus wel een ongebruikt setje hulpstukken te koop van Alta (AMP-ENG-208) die nodig zijn om de ouwe pulley eraf te trekken !!!
Nope, heb het in het topic al beschreven, materiaal dat ik nodig heb (de hefboom) blijkt bij BMW in backorder te staan dus ik haal het niet om voor de testbankdag (waarop de software geupload zou worden) de pulley er al op te hebben dus moest ik snel beslissen om toch maar alles door Beek te laten doen.Hans schreef:Toch maar niet zelf doen Che?
Heb nu dus wel een ongebruikt setje hulpstukken te koop van Alta (AMP-ENG-208) die nodig zijn om de ouwe pulley eraf te trekken !!!
- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: The Woodlands, Texas
Bericht
Maar een grotere intercooler geeft wel een betere flow van je luchttoevoer wat zal resulteren in een beetje extra power....maar dat zal dus waarschijnlijk wel te verwaarlozen zijn.
Dat is wat ik bedoel.....geen (minder) vermogensverlies bij hogere temperaturenStefanCS schreef:Klaas van Beek zegt het net andersom. Het is dat je minder pk's verliestquattro gmbh schreef:De 29ste gaat bij mij blijken wat een GP intercooler met diverter van Wint oplevert qua pk's.

Maar een grotere intercooler geeft wel een betere flow van je luchttoevoer wat zal resulteren in een beetje extra power....maar dat zal dus waarschijnlijk wel te verwaarlozen zijn.
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
ff vraagje, zo'n 15% Compressor pully + software.
Mijn Cooper S heeft nu ca. 61.000 km op de teller staan.
Wat voor (extra) slijtage gevolgen moet ik rekening mee gaan houden (de compressor) als ik dat laat uitvoeren?
Bandenslijtage achterwege laten aub
mvg Alain
Mijn Cooper S heeft nu ca. 61.000 km op de teller staan.
Wat voor (extra) slijtage gevolgen moet ik rekening mee gaan houden (de compressor) als ik dat laat uitvoeren?
Bandenslijtage achterwege laten aub


mvg Alain
MINI COOPER S R53 pre-facelift


Onze sponsors