Winterbanden - rekening houden met bandensspanningsysteem?

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
wlevels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

Winterbanden - rekening houden met bandensspanningsysteem?

07 nov 2008, 14:15

Beste mede forummers,

Ik was net aant zoeken naar winterbanden, vervolgens zie ik ergens dikgedrukt staan:

Niet voor Cooper S; Bandenspanningscontrolesysteem Warnair

Vervolgens KERAM (BMW/Mini dealer in de buurt) gebeld, die kon me niet precies zeggen hoe en wat, hij vertelde me wel dat er verschillende systemen waren en sommige van deze systeempjes in de naaf zitten en andere systeempjes in de band, en dat ik wel een foutmelding kreeg zodra ik winterbanden erop zou zetten...

Helaas weet ik nou nog steeds niet of ik nou rekening moet houden met dit systeempje bij het aanschaffen van winterbanden?

Wie kan het me vertellen, kan ik hier nou gewone normale stalen velgen op gooien met 4x100, ET45 en NAAF van 56.1 of moet ik rekening houden met dit bandenspanningsysteem?(kan het me niet voorstellen maaja, ok dat het systeem dan niet werkt met die winterbanden kan ik begrijpen, maar verder zou t toch niet gek moeten zijn ofwel?)

Thanks voor jullie hulp!
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2008, 15:50

Kan er gewoon onder. Het systeem meet alleen de spanninhsverschillen tussen de banden dmv de omtrek te meten van de band. Een zachte band heeft immers een kleinere omtrek dan een harde. Als er dan eentje zachter wordt dan de andere dan krijg je een melding. Worden ze echter alle 4 zacht dan krijg je geen melding. Zorg dus als je die WIBA;s monteerd, dat he het systeem weer ff opnieuw reset en gaan met die dingen. Er zitten nl nergens sensoren of zo. De abs sensor meet alleen de omtrek van de banden zelf tijdens het rijden.

Monteren die hap dus!!

Gr,

PP

Terug naar “Exterieur”