Ik heb een probleem met mij banden spanning.
Zodra ik harder dan 100 km/h ga rijden of vrij hard door een bocht rij gaat het lampje knipperen.
Er zit genoeg lucht in de banden naar mijn idee.
ongeveer 2.5 bar.
Ik weet niet precies hoeveel dit moet zijn aangezien ik geen standaard velgen met banden heb.
Er zitten nu 17inch wielen onder.
heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?
alvast bedankt.
Banden spannings probleem.
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
2,5 bar bij 17 inch wielen is goed. Het moet dus een storing zijn in het systeem dat signaleert of de bandenspanning wel/niet okay is. Zou ff langs je dealer rijden. Die kan evt een storing uitlezen met de computer.

"We've got a thing that's called...MINI love"
- poeptus
- Nieuwsgierig
Bericht
Alvast bedankt voor de reacties.
Toen ik gisteren samen met mijn vriendin me pa op ging halen,
ging op de heen weg het banden spannings lampje weer branden.
Toen mijn vader op de terugweg achter in ging zitten bleef het lampje gewoon uit.
Zou het dan misschien toch zo kunnen zijn dat de banden spanning niet in orde is?
Toen ik gisteren samen met mijn vriendin me pa op ging halen,
ging op de heen weg het banden spannings lampje weer branden.
Toen mijn vader op de terugweg achter in ging zitten bleef het lampje gewoon uit.
Zou het dan misschien toch zo kunnen zijn dat de banden spanning niet in orde is?
- @mr
- Bijna verslaafd
Bericht
hmmm.. was denk ik datum gebonden.... We hadden hetzelfde met onze Mini gisteren.... vandaag weer over.... vreemd. Als je nieue velgen hebt, of banden gwisseld dan kun je het systeem enven opnieuw "ijken"
even contact op standje 2, knopje indrukken tot het indicatielampje gaat branden en dan starten en een paar kilometers rijden.
Doe dit alleen als je zeker weet dat geen van je banden lek is.
Trouwens... de bandenspanning zelf word niet gecontroleerd. De ABS sensoren meten de omwentelingen. Bij aflatende bandenspanning zal er een verschil zitten in het aantal omwentelingen en zal het lampje knipperen.
Ar.
even contact op standje 2, knopje indrukken tot het indicatielampje gaat branden en dan starten en een paar kilometers rijden.
Doe dit alleen als je zeker weet dat geen van je banden lek is.
Trouwens... de bandenspanning zelf word niet gecontroleerd. De ABS sensoren meten de omwentelingen. Bij aflatende bandenspanning zal er een verschil zitten in het aantal omwentelingen en zal het lampje knipperen.
Ar.
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dus als je de bandenspanning hebt gecontroleerd en gebleken is dat ze niet leeg lopen,
dan wordt dit probleempje waarschijnlijk door (een van) de sensoren veroorzaakt.
Jenkins schreef:Misschien de ABS sensor die gaar is of een slecht contact maakt!?
@mr schreef:Trouwens... de bandenspanning zelf word niet gecontroleerd. De ABS sensoren meten de omwentelingen. Bij aflatende bandenspanning zal er een verschil zitten in het aantal omwentelingen en zal het lampje knipperen.
Dus als je de bandenspanning hebt gecontroleerd en gebleken is dat ze niet leeg lopen,
dan wordt dit probleempje waarschijnlijk door (een van) de sensoren veroorzaakt.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors