Bovenste kap stuurkolom

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Bovenste kap stuurkolom

13 dec 2008, 19:16

Gisteren heb ik even gekeken of m'n dubbele teller die ik weer aangeschaft heb om tomtom in in te bouwen voor de cabrio, werkte. Hij doet het, maar moet wel gecodeerd worden. Geen plug and play dus in een facelift model. Bij de S van 2002 was dit wel het geval, anyway, toen ik de teller verwijderde zag ik dat het afdekplaatje vast zat aan de bovenste plastic kap van de stuurkolom. Kan iemand dit bevestigen? Bij de prefacelift was er een apart afdekkapje voor de pootjes van de toerenteller. Zowel in enkele als in dubbele uitvoering.
Nu is dat dus niet meer zo. Het was al avond dus ik kan me vergissen, maar kan iemand dit checken?
Bij de pre facelift was er dus zo'n plaatje:

Afbeelding

Update: Net even de toerenteller eraf gehad en de kap is inderdaad uit 1 stuk. Vreemd want bij realoem zie je dat in eerste instantie niet terugkomen. Echter na wat verder zoekwerk:
Afbeelding

Er staat dus nergens dat er niet meer zo'n kap nodig is voor bepaalde modellen. Maar goed de nummers zijn gevonden.
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”