Hallo allemaal,
Laatst setje driving lights aangeschaft via E-Bay maar nu nog monteren. Volgens de officiele handleiding in DIY moet ik zelf gaten boren en met popnagels aan de gang. En dan denk ik: kan dat nou niet anders? Voordat ik in de wilde weg ga boren enzo heb ik een aantal vragen:
1) Heeft er iemand een andere oplossing voor de montage? Ik heb er standaard Wipac brackets bij, volgens mij zijn deze gelijk aan de originele Mini beugels
2) Hoe behandel ik het blanke metaal na het boren? Is hier iets speciaals voor nodig of kan het gewoon met een lakstiftje of spuitbusje?
3) Popnagels? Kan het ook met boutjes oid? Ik heb geen popnagel gereedschap
4) Aansluiten? Kan ik het gewoon doorlussen vanaf grootlicht? Zekeringproblemen?
Jullie zien, een heleboel vragen. Live and learn vind ik geen prettige gedachte als het om de auto gaat, dus als er iemand meer informatie en/of foto's heeft, graag!
Grtz
Jasper
Montage Driving lights R50
- JPPR
- Leerling Mini lid
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
( je kan altijd zelf wat verzinnen maar dit is het makkelijkst)
2) lichtjes opschuren en lakken inderdaad zoals je zelf aangeeft ;-)
3) Er kunnen ook kleine schroefjes gebruikt worden, dit heb ik ook gedaan omdat ik nog al eens van mini's wissel zeg maar.
4) hier zijn een hoop antwoorden te vinden op het forum.. zoek zoek zoek
groeten
Coen
Re: Montage Driving lights R50
1) nee, met deze beugels is het echt het handigst als je ze daar wilt hebbenJPPR schreef:Hallo allemaal,
Laatst setje driving lights aangeschaft via E-Bay maar nu nog monteren. Volgens de officiele handleiding in DIY moet ik zelf gaten boren en met popnagels aan de gang. En dan denk ik: kan dat nou niet anders? Voordat ik in de wilde weg ga boren enzo heb ik een aantal vragen:
1) Heeft er iemand een andere oplossing voor de montage? Ik heb er standaard Wipac brackets bij, volgens mij zijn deze gelijk aan de originele Mini beugels
2) Hoe behandel ik het blanke metaal na het boren? Is hier iets speciaals voor nodig of kan het gewoon met een lakstiftje of spuitbusje?
3) Popnagels? Kan het ook met boutjes oid? Ik heb geen popnagel gereedschap
4) Aansluiten? Kan ik het gewoon doorlussen vanaf grootlicht? Zekeringproblemen?
Jullie zien, een heleboel vragen. Live and learn vind ik geen prettige gedachte als het om de auto gaat, dus als er iemand meer informatie en/of foto's heeft, graag!
Grtz
Jasper

2) lichtjes opschuren en lakken inderdaad zoals je zelf aangeeft ;-)
3) Er kunnen ook kleine schroefjes gebruikt worden, dit heb ik ook gedaan omdat ik nog al eens van mini's wissel zeg maar.
4) hier zijn een hoop antwoorden te vinden op het forum.. zoek zoek zoek

groeten
Coen
- JPPR
- Leerling Mini lid
Bericht
Nee, het was niet moeilijk, alleen wel eng, ik moest namelijk 6 gaatjes in het metaal boren en dat doe ik eigenlijk niet graag. Na het boren netjes 2x gelakt met stiftje, dus met roest zal het wel meevallen. Ik heb de standaardbrackets gebruikt, en deze met kleine M4 boutjes bevestigd. Dit was wel een gepriegel omdat de bereikbaarheid van sommige boutjes/moertjes slecht was, maar het is toch gelukt. Ik moest ook nog een klein stukje grill wegfrezen (het zwarte gedeelte van de grille, aan de achterzijde) om een moertje kwijt te kunnen.
Maar goed, uiteindelijk is het gelukt, en ben ik tevreden!
Maar goed, uiteindelijk is het gelukt, en ben ik tevreden!
Huge cars are only meant for compensation....
- Hans J
- Volledig MINI minded!
Bericht
Omdat je de gaatjes behandels hebt zou ik wel een eigen massa draadje aan de lamp maken. Bij gingen ze pas branden nadat ik de gaatjes een beetje schoon had gevijld. Ik heb ze geparkerd, zit als een huis.
Als je ze aansluit op het groot licht heb ik gehoord dat je er beter een relais tussen kan zetten. Zit ook bij de wiring kit van wipac. Heb ik ook gedaan. Als je weet wat voor relais het moet zijn zou ik die als ik jou was los kopen.
succes met aansluiten.
Als je ze aansluit op het groot licht heb ik gehoord dat je er beter een relais tussen kan zetten. Zit ook bij de wiring kit van wipac. Heb ik ook gedaan. Als je weet wat voor relais het moet zijn zou ik die als ik jou was los kopen.
succes met aansluiten.
Onze sponsors