Mede minirijders,
Doe ik iets verkeerd met mijn minitje, of ligt de oorzaak van mijn probleem ergens anders?
Heb ik nu een Cooper D meegekregen als vervangwagen, met ongeveer dezelfde kilometerstand als de mijne (21000 en 24000), en het valt mij enorm op dat deze vervangwagen een stuk soepeler bolt dan mijn D, een stuk minder trilling in het gaspedaal en de versnellingspook, het stoppen en starten gebeurt met minder voelbare schokken, hij is een stuk stiller en klinkt ook minder ruw. Ik heb ook de indruk dat de vervangwagen meer trekkracht heeft en makkelijker versnelt.
Cooper D voelt ruw aan
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
nee, moest binnen voor het raam, volgende week trouwens opnieuw, gaat een nieuwe voorruit in.
Onderhoud heb ik in december gehad, ik had toen ook gehoopt dat het wat gebeterd ging zijn, maar veel is er niet veranderd. Er toen maar van uit gegaan dat het normaal was, tot ik nu deze vervangwagen had met ongeveer dezelfde kilometerstand.
Nu, ik heb het de dealer ook voorgelegd en die zei dat daar allemaal niet veel aan te doen is, iedere auto is verschillend en het hangt allemaal af van hoe ermee gereden wordt. Ze hebben de auto ook getest en er zijn geen gebreken.
Het probleem zal wel bij mijn rechtervoet liggen. Het is uiteindelijk ook niet zó erg, de mini bolt nog altijd stukken vlotter dan die clio die hier ook staat, en in vergelijking met een clubman D die ik ook eens had is er weinig verschil.
Onderhoud heb ik in december gehad, ik had toen ook gehoopt dat het wat gebeterd ging zijn, maar veel is er niet veranderd. Er toen maar van uit gegaan dat het normaal was, tot ik nu deze vervangwagen had met ongeveer dezelfde kilometerstand.
Nu, ik heb het de dealer ook voorgelegd en die zei dat daar allemaal niet veel aan te doen is, iedere auto is verschillend en het hangt allemaal af van hoe ermee gereden wordt. Ze hebben de auto ook getest en er zijn geen gebreken.
Het probleem zal wel bij mijn rechtervoet liggen. Het is uiteindelijk ook niet zó erg, de mini bolt nog altijd stukken vlotter dan die clio die hier ook staat, en in vergelijking met een clubman D die ik ook eens had is er weinig verschil.
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Fred
- Volledig MINI minded!
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
ik denk dat hij wat hees is door soms eens te luid te roepen.
Waar ik vooral verschil merkte is bij het terugschakelen, de vervangwagen deed het zonder dat je het echt gewaar bent, terwijl mijn dooper toch wat meer schokt en daarbij wat luider en ruwer klinkt. Ik voel ook meer motortrillingen in mijn pedalen dan bij de vervangwagen.
Ik had wel de indruk dat mijn dooper wat meer tijd nodig had om daadwerkelijk te versnellen bij bvb het inhalen.
Waar ik vooral verschil merkte is bij het terugschakelen, de vervangwagen deed het zonder dat je het echt gewaar bent, terwijl mijn dooper toch wat meer schokt en daarbij wat luider en ruwer klinkt. Ik voel ook meer motortrillingen in mijn pedalen dan bij de vervangwagen.
Ik had wel de indruk dat mijn dooper wat meer tijd nodig had om daadwerkelijk te versnellen bij bvb het inhalen.
- Pimmeke
- One wheel wonder
Bericht
Misschien is het eentje zonder de roetfilter ? Volgens mij rijden die soepeler. Ik ben trouwens ook niet te spreken over het ruwe geluid dat de motor maakt. Ik heb eerder de indruk dat ik met een Berlingo Diesel rijd met 500 000 km op de teller. Echt geen mooie loopcultuur. De Dooper waarmee ik ben gaan testrijden (bij de aankoop)was ook veel minder ruw . Als ik had geweten dat die zo ruw was had ik'm nooit gekocht. Wat een herrie !! Ik twijfel zelfs zelfs aan de Dooper te verkopen alleen al daarom.
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
ik heb in ieder geval 200 euro extra korting gekregen omdat er een roetfilter op zit.
ach ja, het zal er wel bij horen. Als ik nog wat moois krijg ervoor bij de introductie van de cabrio, dan ga ik wel even nadenken.
ach ja, het zal er wel bij horen. Als ik nog wat moois krijg ervoor bij de introductie van de cabrio, dan ga ik wel even nadenken.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors