Help! rear sway bar bushings for 20 mm stabi stang

Lorr
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Help! rear sway bar bushings for 20 mm stabi stang

16 mei 2009, 13:45

Ik ben vandaag mijn achter stabi stang aan het veranderen in een 20 mm stabi stang.... http://www.minispeed.nl/product.php?id=244&cat=30

Nu wil ik mijn nieuwe stang plaatsen kom ik tot de conclusie dat de bushings die bij het pakket staken verkeerde maten zijn!!

Mijn auto ligt helemaal uit elkaar en heb dringend bushings nodig voor 20mm achter stabi stang!!

Please can someone help me? tis zaterdag en beek is toe :( en kan zo mijn auto niet laten staan!

Groeten,
Lorr
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

16 mei 2009, 15:00

Ik weet niet waarom je je auto helemaal uit elkaar hebt want het was alleen nodig geweest de stangetjes waar de stabi mee vast zit lost te maken en de beugels er af te halen.

Wat is verkeerde maat? Opening te groot of te klein?
Opening te klein: met de dikke veil de bushings uitveilen tot ze passen en dan wachten op nieuwe. Kan misschien ook met de originele van Mini.
Lorr
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 mei 2009, 15:53

Heb ondertussen terug alles op zijn plaats gezet met originele stabi... ik wacht wel tot dat ze de juiste opsturen of ik ze ga halen. Ik baalde op het moment eventjes wel.

Opening is veel te groot het zijn de bushings voor de voorste stabi stang, dus binnen diameter is meer den 25mm. Tijdens verzending per ongeluk verwisselt zeker?

OEM bushings gaat niet heb ik geprobeerd!

De endlinks moeten inderdaad los, maar de rear axle carrier (weet de nederlandse naam niet) moet ook los gemaakt worden!

En de coil overs moeten er ook af ik zou niet weten hoe ik die stabi stang er uit krijg met de coil overs er nog aan!

Het is inderdaad niet zoveel werk maar toch beetje ontmoedigend wanneer je alles los hebt gemaakt om tot de vaststelling te komen dat ik niet de juiste bushings heb.

Toch bedankt voor je hulp

grtjes,
Lorr
iDarkDesign
Transformer

16 mei 2009, 19:05

Hey Lorr, zou jij eens foto's kunnen maken van het werkje? Ik heb nog een achter stabi liggen ook van 20mm volgens mij. Zou deze graag willen plaatsen!

iDD
Lorr
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 mei 2009, 20:15

Yup, geen probleem! Maar bij mij gaat het hier over de r56 cooper S... die is ietsje anders van achter dan de r53 niet veel maar kan verwarrend zijn!

Kweet eigenlijk niet waarom dit verplaatst is naar de r50/r53 forum...

Hier is een DIY voor de r53 http://www.altaperformance.com/shared/d ... sus300.pdf :)

Grtjes,
Lorr
iDarkDesign
Transformer

05 jun 2009, 23:26

De mijne past niet :( schuurt tegen de veren aan en is echt voor circuit gebruik (smallere veren) helaas.

iDD
Lorr
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 jun 2009, 11:05

Welk merk is de stang? mss het voor de r56?
Weet niet of die wielbasis bij de r56 ietsje breder is...

Het zou zonde zijn :(

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”