Automatisch instelbare koplamphoogte.

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Automatisch instelbare koplamphoogte.

15 jul 2006, 09:41

Is het misschien mogelijk om zelf de hoogte van de automatisch instelbare koplamphoogte bij te stellen? Het systeem is niet stuk, want het beweegt wel als ik de auto start, maar ze stellen zich veel te hoog in de laatste tijd. Er komt bijna geen licht meer op de weg, ze schijnen rechtvoorruit.
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 jul 2006, 10:05

je hebt toch zo'n mooi wieltje waar je aan kan draaien, zo kun je zelf de koplamphoogte instellen.

Zo uit mijn hoofd, bij mij zit ie helemaal links, onder het linker uitblaas ventilatieroosterje.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jul 2006, 10:10

In de parking staat xenon verlichting bij Xanlle. Stelt zichzelf m.a.w. geen knopje in de auto.

ff langs de dealer zou ik zeggen.
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 jul 2006, 20:41

@Carl Peter heeft idd gelijk. Ik heb xenon verlichting dus helaas geen knopje. Ik wordt steeds minder fan van al dat electronische gedoe. Ritje naar de dealer it'll be :)

Bedankt voor de snelle reacties.
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 jul 2006, 17:42

Vandaag ben ik naar de dealer geweest en daar is de hoogte opnieuw afgesteld. Ook kwamen ze met het verhaal dat het automatisch afstellen van de verlichting alleen werkt in stand 1, niet in stand 0. Volgens mij slaat dat echt nergens op. Xenon verlichting op de mini kan niet uit, dus als je de interieurverlichting uit hebt, dan branden de xenons nog steeds. Ook dan moeten ze automatisch de juiste hoogte instellen neem ik aan. Of heb ik het mis?
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

26 jul 2006, 18:25

Hmmm, ik heb een knopje bij het stuur waarmee ik mijn Xenons gewoon uit kan zetten hoor. Of je moet al hebben laten voorprogrammeren dat je altijd je verlichting aanhebt, terwijl je rijdt. Maar dat kan de dealer er weer afhalen, zoals ook een aantal andere voorkeuren (coming-home-verlichting, afsluiten portieren, openen van de ramen bij drukken knopje op de sleutel, etc.).

In stand 0 moeten alle stroomverbruikers uit zijn toch, in stand 0 is bijvoorbeeld ook de radio uit. Logisch dat dan de lampen ook uitgaan, en dus niet worden bijgesteld.
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 jul 2006, 08:12

Ah die stand 0. Oeps, dacht ergens anders aan. Ja als het contact uit is gaan de lampen niet branden uiteraard. Verder heb ik geen knopje, maar ik heb een 2003 MINI misschien is dat het verschil.
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

27 jul 2006, 13:45

2003, de mijne ook....

Je hebt toch de hendel aan het stuur, daarmee zet je de lampen uit hoor. Tenzij je de MINI zo hebt geprogrammeerd dat je tijdens het rijden altijd de verlichting aan hebt. Dat is een instelling van de boordcomputer en de dealer kan die voor je herprogrammeren, zodat je je lampen gewoon uit kunt doen terwijl je rijdt.

Het verstellen van de komlamphoogte kan ik me voorstellen dat ie dat alleen in stand 1 van het contactslot doet. (Niet in stand 1 van de verlichting, want dan branden alleen de stadslichten)

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”