sind kort als ik door een plas rij met de mini stotterd hij als een gek en komt niet meer vooruit.
als ik hem dan uitzet en weer aan dan doet hij het weer.
weet iemand wat het is kan zo niet rijden.
HELP Mini stottert ivm water
- martin1966
- Nieuwsgierig
Bericht
kabels zijn simpel zelf te vervangen, doe het wel 1 voor 1
i.v.m. ontstekings volgorde.
je kan ze gewoon kopen bij een automaterialenzaak, die doen het ook prima.

je kan ze gewoon kopen bij een automaterialenzaak, die doen het ook prima.

- Black_Devil
- Mod virus alert!
- Black_Devil
- Mod virus alert!
Bericht
Ok ok, ik bedoel natuurlijk dat er op de bobine staat naar welke bougie je de bougiekabel moet trekken
Minilex schreef:Verdelerkap?? wellicht bij een classic Mini maar toch echt niet op een Mini anno 2009Daaan schreef:Op de verdelerkap staat ook de juiste volgorde;)
Ok ok, ik bedoel natuurlijk dat er op de bobine staat naar welke bougie je de bougiekabel moet trekken

- Minilex
- 4 op een rij!
Bericht
Je kunt ook niet alles weten.
@mikem: zomaar je bougie kabels en bobines vervangen zal een duur grapje worden, en of het helpt??
Je geeft aan dat als je door een plas water rijd je auto er bijna mee stopt, als het de bougie kabels zijn dan moet het toch een beste sloot zijn waar je doorheen rijd, een plasje water komt niet zo hoog in de motorruimte.
Je zult toch iets beter moeten aangeven wanneer het precies plaatsvindt.
Mijn vermoeden gaat eerder uit naar een sensor of sensor stekker die nat wordt en daardoor een "vals" signaal afgeeft.
Na opnieuw starten "reset" is alles weer goed, ik zou de auto eens naar de dealer brengen en laten uitlezen of er ergens fout signaleringen zijn.
succes

@mikem: zomaar je bougie kabels en bobines vervangen zal een duur grapje worden, en of het helpt??
Je geeft aan dat als je door een plas water rijd je auto er bijna mee stopt, als het de bougie kabels zijn dan moet het toch een beste sloot zijn waar je doorheen rijd, een plasje water komt niet zo hoog in de motorruimte.
Je zult toch iets beter moeten aangeven wanneer het precies plaatsvindt.
Mijn vermoeden gaat eerder uit naar een sensor of sensor stekker die nat wordt en daardoor een "vals" signaal afgeeft.
Na opnieuw starten "reset" is alles weer goed, ik zou de auto eens naar de dealer brengen en laten uitlezen of er ergens fout signaleringen zijn.
succes
- mikem
- Leerling Mini lid
Bericht
de dealer had gisteren geen tijd.
wat een mooie service hebben ze daar.
het is goed als je een auto koopt maar als je terug komt ho maar.
ik bel zo gewoon de anwb.
had het gisteren ook gewoon zo niet eens als ik door een plas heen had gereden.
lijkt wel of hij op 3 poten loopt.
als je heb goed in de toeren rijd is er niks aan de hand.
wat een mooie service hebben ze daar.
het is goed als je een auto koopt maar als je terug komt ho maar.
ik bel zo gewoon de anwb.
had het gisteren ook gewoon zo niet eens als ik door een plas heen had gereden.
lijkt wel of hij op 3 poten loopt.
als je heb goed in de toeren rijd is er niks aan de hand.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors