Xenon weigert

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
robbert-1
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Xenon weigert

06 jan 2010, 17:13

Ook ik heb het probleem met de rechter xenon koplamp, dat deze niet altijd werkt bij het aanzetten van de verlichting.
Zoals bekend is de oplossing om een aantal keer de verlichting aan en uit te zetten, maar...

Het laatste topic hierover dateert van twee jaar geleden en mijn vraag is dan ook of er in de tussentijd een andere oplossing voor het probleem is gevonden? De hele unit vervangen is namelijk toch wel een duur grapje!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

06 jan 2010, 18:35

De aanstuurunit is waarschijnlijk kapot. Wisselen van de lamp haalde bij mij niets uit. Volgens realoem is de aanstuurunit (1) los te krijgen maar misschien moeten die per 2 besteld worden.

Pre-facelift xenon is vrij gunstig tweedehands aan te komen, vaak via e-Bay Duitsland. Ik heb een set met lampen voor 100 Euro gekocht.
Martin
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Xenon weigert

06 jan 2010, 19:32

robbert-1 schreef:Ook ik heb het probleem met de rechter xenon koplamp, dat deze niet altijd werkt bij het aanzetten van de verlichting.
Zoals bekend is de oplossing om een aantal keer de verlichting aan en uit te zetten, maar...

Het laatste topic hierover dateert van twee jaar geleden en mijn vraag is dan ook of er in de tussentijd een andere oplossing voor het probleem is gevonden? De hele unit vervangen is namelijk toch wel een duur grapje!
Het is waarschijnlijk de aanstuurunit. Ik heb er ooit zelf ook één vervangen. Ik heb mijn Mini Cooper S inmiddels verkocht en heb nog zo'n aanstuurunit liggen.

Laat me even het type en bouwjaar weten dan kan ik eventueel kijken of de unit past op je lampen.
robbert-1
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 jan 2010, 20:18

Ok, het is dus met vrij veel zekerheid te zeggen dat met het vervangen van de aanstuurunit het probleem is verholpen?
Daarmee heb ik dan ook interesse in jou unit Martin. Ik heb een r53 van 2002, welk bedrag heb je hiervoor in gedachte?
Martin
4 op een rij!
4 op een rij!

06 jan 2010, 21:01

robbert-1 schreef:Ok, het is dus met vrij veel zekerheid te zeggen dat met het vervangen van de aanstuurunit het probleem is verholpen?
Daarmee heb ik dan ook interesse in jou unit Martin. Ik heb een r53 van 2002, welk bedrag heb je hiervoor in gedachte?
Je hebt PM
Sjees
4 op een rij!
4 op een rij!

21 aug 2011, 21:29

Ik heb een vraagje over het xenon van mn R50 van 2003.

In het begin had ik ook dat de lichten niet altijd aan wilde gaan en met het aan-uitzetten deed ie het dan vaak wel.
Maar vandaag wilde mijn rechterkoplamp met geen mogelijkheid aan gaan. Hij knippert wel als ik het licht weer aanzet, maar gaat dan weer uit. Ik ben bang die ie overleden is. Dan nu de (stomme) vraag.. Is xenon ook te vervangen met een simpel lampje? Zo ja, zit daar ook nog verschil in? En hoe kan je zien wat er in zit? En hoe vervang ik die? :oops:
Remco122
Nieuw Lid
Nieuw Lid

18 sep 2011, 18:16

Ik heb hetzelfde probleem ook met rechtsvoor, en heb dit ook al van meerdere mini rijders gehoord.
Maar over een oplossing ben ik nog nooit verder gekomen als het aan/uit zetten div maale.

Ik heb dit weekend een koplamp met hetzelde probleem opgehaald en het is mij wel duidelijk dat het probleem toch echt in de koplamp unit zelf moet zitten.
Ik zal nu maar eens kijken of deze te open is en wat er nu echt inzit een nieuwe unit is nu niet echt goedkoop.

Heb jij inmiddels het probleem toevallig al wel weten op te lossen ????

Groetjes Remco.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”