HELP: Stotterende en niet lekker lopende S

De 2e generatie vanaf 2006
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

HELP: Stotterende en niet lekker lopende S

19 jan 2010, 21:02

Hallo,

IK heb al sinds een tijd last van stotteringen bij het optrekken. Ik heb net als Peter(GreycooperS heeft het maar even gehad) een meer beluchtings gaten in airbox gemaakt. Maar later kwam ik achter dat dat een deel van die stotteringen veroorzaakt met optrekken. Ik dicht getape't om een voorlopig resultaat te bekijken en het was al minder. Toen heb ik de alta gemonteerd. Nog steeds hetzelfde daarna heb ik de Forge BOV eraf gehaald. Geen beter resultaat. Ik kan net waar peter ook last van had niet in hoge versnellingen volgas kunnen optrekken en 4000+ stottert hij ook er op los. Ik wordt er echt niet vrolijk van! Ben vanplan om als eerst een nieuw luchtfilterhuis te plaatsen en dan verder kijken. Ik heb overgens 95, V-Power allebei geprobeerd geen verschil. Nu heb ik een S maar nu kan ik nog geen gas geven.

Had een paar weken geleden gezien dat mijn koelvloeistof net onder min. stond. Nu had ik koelvloeistof gehaald en had ik HEEL LOMP na een rit de dop opengemaakt. Toen spoot het eruit. 3 opnieuw moeten vullen (kon geen ontluchtings nippel vinden neet als de R53 reeks) Elke keer een aantal keer gereden en kon nergenskomen of het spoot langs de dop erweer uit. Via de dealer ontluchtings nippel gevonden(moet ik nog een keer een DY van maken) opnieuw gevuld ontlucht met koude motor. Motor warm laten worden. Koude laten worden bijvullen tot max. Werkte perfect. Heb ondertussen weer 250km gereden vanaf de zaterdag. Niks geen probleem. Nu kom ik thuis weer precies hetzelfde. Morgen maar weer proberen maar heb er een hard hoofd in :evil:

En met die deuk erbij wordt ik zo sjaggie van die auto!!!!!!! :? Met de R50 heb ik in 2 jaar 1 a2 kleine dingentjes gehad met deze R56 is het elke keer wat! :evil: :evil: :evil:

Wie kan me helpen?? Iemand ideeen-oplossingen? Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre op 21 jan 2010, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jan 2010, 20:33

Ik neem aan dat die Alta een open luchtfilter is.

Nu heb ik ergens gelezen, weet niet op welk Mini-forum dit was, maar dat een openluchtfilter dit soort problemen geeft.
Na vervanging door de standaard was het probleem van inhouden e.d. voorbij.
Dit is voor mij de reden geweest, om een openluchtfilter links te laten liggen.
GreyCooperS
Forum Junky

20 jan 2010, 20:42

Volgens mij zie ik een klein patroon ontstaan met autos met Beek tuning en openluchtfilter / blow off.

Ben te a-technisch op er iets zinnigs over te zeggen, dus wellicht is het kul.

Ik zou proberen het OEM filterhuis er op te zetten en de BOV er af te halen. Ik heb na maanden van niet lekker rijden deze zaken teruggezet en heb weer een fantastisch soepele S...

Igg succes man, zo'n dikke fiets...maar je moet er wel fun van hebben
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jan 2010, 20:46

GreyCooperS schreef: Ik zou proberen het OEM filterhuis er op te zetten en de BOV er af te halen. Ik heb na maanden van niet lekker rijden deze zaken teruggezet en heb weer een fantastisch soepele S...
Jij bent het bewijs :D
GreyCooperS
Forum Junky

20 jan 2010, 20:48

:icon_top:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 jan 2010, 12:29

GreyCooperS schreef:Volgens mij zie ik een klein patroon ontstaan met autos met Beek tuning en openluchtfilter / blow off.

Ben te a-technisch op er iets zinnigs over te zeggen, dus wellicht is het kul.

Ik zou proberen het OEM filterhuis er op te zetten en de BOV er af te halen. Ik heb na maanden van niet lekker rijden deze zaken teruggezet en heb weer een fantastisch soepele S...

Igg succes man, zo'n dikke fiets...maar je moet er wel fun van hebben
Heb het orginele filter zitten en de bov ervanf gehaald :? En het is nog! :?
GreyCooperS
Forum Junky

21 jan 2010, 12:45

Hhmzz balen!

Mss toch eens afspraak maken bij Beek?
Kunnen ze m eens goed nakijken.

Succes iig.
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 jan 2010, 17:24

Nja ik zal even kijken ik het gaat voornamelijk om het dik gedrukte :| Heb net contact gehad thermostaat klep waarschijnlijk naar de mallemoer :shock:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”