Ik was rond aan het kijken voor een set winterbanden en kreeg in een shop het volgende te horen :
"Als je auto origineel runflats heeft ben je verplicht om altijd runflats te monteren omdat als je een ongeluk krijgt naar aanleiding van een klapband en de geklapte band is geen runflat ben je NIET verzekerd omdat je auto niet aan de originele specificaties voldoet"
Weet iemand of dat waar is ?
Runflat en verzekering
- Robbee
- Be Mini
- Contacteer:
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Hoop trouwens dat het niet zo is, want 80% van het forum heeft volgens mij die RF's vervangen 

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
hmmmm, ben ik ook wel benieuwd naar. Denk niet dat je onverzekerd bent......
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
@chill-es... Idd met name de rolgeluiden en comfort ( gebrek aan ) Op zich heb ik niets tegen RF's hoor, maar lees bij veel mensen dat ze zonder rijden.
Als iedere mini die met RF wordt geleverd nu onverzekerd is omdat er andere banden opzitten, lijkt me dat wel een probleem... :-)
Als iedere mini die met RF wordt geleverd nu onverzekerd is omdat er andere banden opzitten, lijkt me dat wel een probleem... :-)
- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
echt een broodje aap verhaal mensen, iedereen zonder RF die bij ons verzekerd zijn zijn gewoon verzekerd hoor, de rest zou een probleem kunnen hebben bij schade 
Dus zou zeggen kom maar op met die offertes....

Dus zou zeggen kom maar op met die offertes....
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
- cooperlady
- Nieuw Lid
Bericht
Beste Mini drivers....
Gelukkig allemaal een zwak
voor deze duivel....
Maargoed lees nu een beetje jullie antwoorden en vragen.....
Zelf heb ik onder mijn cooper(2002) Runflat banden,en ja het geluid klopt,ze zijn erg luidruchtig,stug en duur,en dat laatste is niet eens het ergste.,alleen met deze weersomstandigheden denk je wel aan een stel winterbanden,maarja om nou nog zo'n stel erbij te kopen beetje gekkenhuis niet.
Maar doordat er een sensor in de velgen zit die dus aan geeft wanneer je een zachte band krijgt,kan je er niet zomaar reguliere banden onder zetten.
Heeft er iemand op dit forum hier ervaring mee??
By the way wat is een aanrader om heen te gaan bij de eerstkomende meeting??
Leuke avond Mini's
Gelukkig allemaal een zwak
voor deze duivel....
Maargoed lees nu een beetje jullie antwoorden en vragen.....
Zelf heb ik onder mijn cooper(2002) Runflat banden,en ja het geluid klopt,ze zijn erg luidruchtig,stug en duur,en dat laatste is niet eens het ergste.,alleen met deze weersomstandigheden denk je wel aan een stel winterbanden,maarja om nou nog zo'n stel erbij te kopen beetje gekkenhuis niet.
Maar doordat er een sensor in de velgen zit die dus aan geeft wanneer je een zachte band krijgt,kan je er niet zomaar reguliere banden onder zetten.
Heeft er iemand op dit forum hier ervaring mee??
By the way wat is een aanrader om heen te gaan bij de eerstkomende meeting??
Leuke avond Mini's
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Gewoon reguliere banden monteren en dan (na het oppompen) de bandenspanningssensor even resetten door de knop een tijdje ingedrukt te houden.
(PS Volgende meetings worden in het Meetings 2010 forum aangekondigd)
(PS Volgende meetings worden in het Meetings 2010 forum aangekondigd)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- cooperlady
- Nieuw Lid
Bericht
[quote="Marcel Always Open"]Gewoon reguliere banden monteren en dan (na het oppompen) de bandenspanningssensor even resetten door de knop een tijdje ingedrukt te houden.
(PS Volgende meetings worden in het Meetings 2010 forum aangekondigd)[/quote]
ok thanks,
zal het gaan proberen!!
Misschien suist het dan ook iets minder onder de bolide,
Welke banden heb je zelf onder je Cabrio??
Stijlvolle keuze als ik dat zeggen mag.....
Dank voor je reactie....
hoop snel dat er weer een meeting komt....
(PS Volgende meetings worden in het Meetings 2010 forum aangekondigd)[/quote]
ok thanks,
zal het gaan proberen!!
Misschien suist het dan ook iets minder onder de bolide,
Welke banden heb je zelf onder je Cabrio??
Stijlvolle keuze als ik dat zeggen mag.....
Dank voor je reactie....
hoop snel dat er weer een meeting komt....
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors