Heb inmiddels de autovisie.. het is een reportage, geen echte test..
AV: Zie ik Winnetou op oorlogspad gaan of is het Hiawatha?
Wel lachen met Ton Roks, het gaat er eigenlijk over dat hij de GP iets over de top vind, kwa uiterlijk dan.. deze mini is het slachtoffer van een make over artist Het is duidelijk dat smaken verschillen, ik vind de rode spiegelkappen ook vreselijk daarom zijn die van mij nu van carbon.
Maar voor de rest vind IK de GP er geweldig uitzien
Maar goed, de rest is het een leuk verhaal alleen een beetje tegenstrijdig, zo zegt Dhr Roks dat de GP duidelijk beter op slechte wegen is dan de standaard S en ook op hoge snelheid een sterkere binding heeft met moeder aarde. (downforce) en beter aan het gas hangt etc.. en zo zegt hij dat de GP 98% van de tijd niet meer is dan een iets snellere Cooper-s Works Natuurlijk zijn de verschillen minimaal maar het zijn juist de kleine verschillen die het hem doen.. ik heb nog nooit zoveel plezier gehad met een mini en ik heb er toch heel wat gereden.. maar mijn oordeel is natuurlijk niet opjectief
kortom gewoon kopen die autovisie.
Mis alleen het spontane bij autovisie.. ze worden oud
dit is van motoringfile:
Driving The GP
I started out the drive telling Hubie that I’d probably still prefer a normal four seat ‘06 over the GP if I were ordering today. By the middle I had realized that the GP would have to be given serious thought in the ordering process. At the end of the trip there was no doubt in my mind that I would have to order a GP if I were getting one of the last 2006 MINIs. It’s that good.
The power throughout the range was just phenomenal. It’s basically a JCW+. It just has a little bit more of everything. Power down low, up high and every conceivable flat spot has been eliminated in the middle. And the car just wants to rev and rev all the way to redline. This is just a different beast altogether as compared to my pullied stock MCS. And with the JCW suspension the car not only is better handling and more composed at the limit, it’s also surprisingly comfortable - noticeably more so than my stock MCS with non-runflats.
With the JCW GP, MINI has succeeded in creating the ultimate factory R53 in every way.
I was very fortunate to get to know the car through all sorts of weather conditions and over almost every kind of road imaginable. And for that I must give a huge thanks to MINI USA, Fireball Tim and Hubie for bending schedules and accommodating me so graciously. While I’m giving thanks I should also give a tip of the hat to both Taylor and Todd for everything they helped with.