Eerder al een Forge luchtfilter geplaatst, en nu ook demper van turbo naar ic is verwijderd, klinkt het allemaal RAUW. Motor loopt nog steeds als een zonnetje. Het voordeel van dit hete weer is dat je nieuwe IC dus echt goed merkt. Ik heb wat metingen gedaan VOOR plaatsing en NA met dynolicious, een iPhone app die acceleratie kan meten en vermogen berekend. Met paar 0-100 runs kwam de app uit op zo'n 10pk extra. Met een heleboel armslag, want veel verschil in metingen.

Deze foto is gemaakt tijdens het passen, helaas was turboslang van Samco nogal krap uitgevoerd, waardoor het een hele toer was om intercooler recht te krijgen.
Misschien domme vraag, maar intercooler kwam zonder verdere bevestigingsmiddelen. Het ding zit nu (muurvast) via de slangen, en kan geen kant op omdat er een bumper voor zit. Maar ik vind het ontbreken van verdere verankering wat vreemd. Of was het setje niet compleet?
to do
wegligging
-big brakeskit
-verlagen (schroefset of verlagingsveren, ik ben er nog niet helemaal uit, prijsverschil is groot, maar rijkwaliteit ook?)
-achter stabi (onderstuur verminderen)
- verder heb ik 2ehands een M7 Under strut versteviging Type R55-56 Waarvan ik nu niet heel zeker weet of ie wel onder Clubman past... Maar was koopje, en kan ik altijd nog wel wegdoen.
motor
Stage 2 tuning Beek
Cold Air Intake Forge
turbo en inlaatslangenset Samco
grotere intercooler
verwijderen geluidsdemping inlaat
interieur:
-onderweg uit de States: MINI Complete Gauge Kit van CravenSpeed (pica) maar nog niet volledig gemonteerd
-audio upgrade 750watt
exterieur
-verlaging
-grotere scoop, omdat het leuk is
UPDATE 9 december 2010