Op stoom met Clubman S ['10 winterproject: audio upgrade]

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

Op stoom met Clubman S ['10 winterproject: audio upgrade]

01 jul 2010, 00:52

Zo. Minivirus goed te pakken. Inmiddels een paar weken in bezit van Clubman, tijd voor wat aanpassingen. Via Marktplaats een zgan Beek intercooler op de kop getikt, een setje Samco slangen had ik al. Gisteren bumper verwijderd en intercooler erop geknald. Met de bedoeling om binnenkort ecu te laten aanpassen bij Beek.

Eerder al een Forge luchtfilter geplaatst, en nu ook demper van turbo naar ic is verwijderd, klinkt het allemaal RAUW. Motor loopt nog steeds als een zonnetje. Het voordeel van dit hete weer is dat je nieuwe IC dus echt goed merkt. Ik heb wat metingen gedaan VOOR plaatsing en NA met dynolicious, een iPhone app die acceleratie kan meten en vermogen berekend. Met paar 0-100 runs kwam de app uit op zo'n 10pk extra. Met een heleboel armslag, want veel verschil in metingen.

Afbeelding

Afbeelding
Deze foto is gemaakt tijdens het passen, helaas was turboslang van Samco nogal krap uitgevoerd, waardoor het een hele toer was om intercooler recht te krijgen.

Misschien domme vraag, maar intercooler kwam zonder verdere bevestigingsmiddelen. Het ding zit nu (muurvast) via de slangen, en kan geen kant op omdat er een bumper voor zit. Maar ik vind het ontbreken van verdere verankering wat vreemd. Of was het setje niet compleet?

to do
wegligging
-big brakeskit
-verlagen (schroefset of verlagingsveren, ik ben er nog niet helemaal uit, prijsverschil is groot, maar rijkwaliteit ook?)
-achter stabi (onderstuur verminderen)
- verder heb ik 2ehands een M7 Under strut versteviging Type R55-56 Waarvan ik nu niet heel zeker weet of ie wel onder Clubman past... Maar was koopje, en kan ik altijd nog wel wegdoen.

motor
Stage 2 tuning Beek
Cold Air Intake Forge
turbo en inlaatslangenset Samco
grotere intercooler
verwijderen geluidsdemping inlaat

interieur:
-onderweg uit de States: MINI Complete Gauge Kit van CravenSpeed (pica) maar nog niet volledig gemonteerd
-audio upgrade 750watt

exterieur
-verlaging
-grotere scoop, omdat het leuk is

UPDATE 9 december 2010
Laatst gewijzigd door pieterjan op 09 dec 2010, 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2010, 01:38

zo, gaat lekker hier! :D

Prima begin, inwendig aanpakken die handel :lol:

Wat die montage betreft, durf ik niks over te zeggen maar ik weet zeker dat er morgen wel mensen zijn die hier meer over weten!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2010, 02:15

Goed bezig! Beek IC heb ik ook. Volgens mij zit 'ie naast de slangen met alleen een klein klemmetje vast, maar ben er niet helemaal zeker van. Stuur Beek anders een mailtje, dan weet je het snel.

Verschil met Beek IC is idd groot. Je 10 pk schatting zal er niet ver naast zitten, bij Beek op de bank maakt het ook 10pk verschil.

Ik zou met het oog op je gebruik op circuits toch zeker een schroefset aanraden. Je kan Coendek een PM sturen voor een Cobra EVO III of EVO R. Of anders Beek voor een KW, Bilstein oid. Het is natuurlijk een stuk duurder dan alleen veren, maar het verschil is gigantisch. Als je eens een Clubman met schroefset wilt proberen, stuur me dan maar een PM, spreken we een keer af. Ik heb een Clubman S met KW V1 schroefset en een R56 JCW met Cobra EVO III schroefset.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2010, 09:05

Goed bezig maar met alle respect, waarom een clubman? Je leest overal dat de hatchback beter stuurt en je geeft aan dat je er het circuit mee op wilt, dan ligt een hatch toch veel meer voor de hand?
speedy
NMC Legend
NMC Legend

01 jul 2010, 09:12

leuke mods 8) er staat nog een mooi circuit wagentje naast :lol: carrera turbo ?
pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

01 jul 2010, 09:31

biermagnaat schreef:Goed bezig maar met alle respect, waarom een clubman? Je leest overal dat de hatchback beter stuurt en je geeft aan dat je er het circuit mee op wilt, dan ligt een hatch toch veel meer voor de hand?
Ik vind Clubman mooier en praktischer voor dagelijks gebruik. Over wegligging Clubman versus hatchback, hij zal paar honderdsten trager zijn, maar het is uiteindelijk net zo'n kart. En valt zelf hoop aan wegligging te verbeteren. Ik heb idd al speeltje voor echte werk, een 997 911. Maar 1 kapotte Porschebumper is 3-4k, nieuwe banden: 350-500 per stuk. Niet altijd zin in en dat zijn prijzen waarvoor ik Clubman compleet en tot extreme kan aanpassen, dus dat ga ik dit jaar doen. Qua racefun is er geen enkel verschil, mini is super :-). Bochtsnelheid (op scherpe rotondes) is volgens mij ook vrijwel gelijk.

@mushrop je bent wel overtuigend, ik ga coendek eens pm'en
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2010, 09:52

Dit gaat denk ik wel een mooi project worden, succes met de ombouw. (wel :Foto blijven posten hier :wink:)
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

01 jul 2010, 10:36

Wow wat gaat dat hier lekker! 8)

Succes met modden! Wordt echt een dikke fiets!
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2010, 10:47

Ok duidelijk! Ik dacht dat het een track only auto werd. Goed man!

PM trouwens!
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2010, 13:26

lekker bezig hier!!

word een dik bakkie zo 8)
Mats
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2010, 14:57

Goed bezig. Ik zou ook best eens wat meer van die 997 willen zien :D (of daar een apart topic bij 'bevriende rides / je andere ride' sectie.
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

01 jul 2010, 15:43

pieterjan schreef:@mushrop je bent wel overtuigend, ik ga coendek eens pm'en
ja daar moet die eens mee stoppen... iedereen over te halen te doen wat hem goed dunkt.. >) :mrgreen:

Mats schreef:Goed bezig. Ik zou ook best eens wat meer van die 997 willen zien :D (of daar een apart topic bij 'bevriende rides / je andere ride' sectie.
X2! 8)
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2010, 17:11

Echt een gaaf project 8)! Houd ons op de hoogte!

En inderdaad, dat andere speeltje op de eerste foto verdient wel een eigen topic bij bevriende rides 8).
Afbeelding
pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

03 jul 2010, 16:30

Vandaag Cravenspeed Gauge Kit binnen gekregen. 1 boostmeter voor de leuk, 1 olietemp meter, wel zo handig. Meter is in Farenheit, daar had ik niet bij stilgestaan, maar niet zo'n probleem, misschien bij maker van de meters zelf een nieuwe faceplate bestellen. Grote voordeel van deze meters is dat ze 100% hetzelfde zijn als de Clubman dials, inclusief chromen randje en nachtverlichting.

Vanavond eens kijken hoe en waar we precies de power gaan halen. Nu nog geen flauw idee. Een nieuwe aansluiting maken via zekeringenkast, of wat aftappen? Er zit ook een minischakelaar bij voor weergeven hoogste waarden, maar ik ga niet in dashboard boren dus als ik daar geen plek voor weet, laat ik schakelaartje weg.

Helaas zit er voor de boostmeter een doorzichtige goedkope aquariumslang bij, hiervoor moet ik nog op zoek naar iets beters. Deze slangen schijnen te rekken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

03 jul 2010, 17:22

Veelbelovend hier allemaal en allemaal met behoorlijk tempo.
Komt vast veel moois uit !
Regards

Terug naar “Show your ride”