Hoi,
Even een kleine geschiedenis:
In dec 2009 mini cooper gekocht in Hilversum. Mini kwam uit Belgie met 55.000 km uit nov 2001
In een half jaar 9.000 km er mee gereden.
2 weken geleden sloeg de van behoorlijk aan. Naar de dealer geweest en deze heeft 1 liter koelvloeistof er in gegooid en let op 2,5 liter olie. Op dashboard waren geen lampjes gaan branden.
Nu had mijn zus mijn mini geleend en afgelopen vrijdag kwam ze stil te staan. Auto had opeens geen vermogen meer en bij het intrappen van het gaspedaal deed die niks. Neergezet aan kant van de weg. ANWB gebeld en deze heeft hem weggesleept. Blijkt dat de 2e cilinder kapot is.
Wat kan de oorzaak zijn? en hoeveel gaat dat kosten? En zou het kunnen zijn dat er nog meer kapot is? Motor is altijd heel snel warm. Na 500 mtr geeft ie aan dat ie al warm is.
Henk
Cilinderprobleem
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Bijvullen van 2.5 liter olie is al extreem. Dit betekent dat het ofwel nog nooit was gedaan, ofwel een lekkage, ofwel er een flink motorprobleem is.
Bijvullen van 1 hele liter koelvloeistof is ook veel meer dan gebruikelijk. Zelfde idee: ofwel nog nooit gedaan, ofwel een lekkage.
De motor is na 500 meter echt nog niet op bedrijfstemperatuur, dat klopt niet. Normaal moet je toch wel 5~10 km rijden om op temperatuur te komen. Olietemperatuur duurt zelfs nog langer om op bedrijfstemperatuur te komen.
Een lang verhaal kortgemaakt, ik denk aan een flinke olielekkage, waardoor de auto droog is komen vallen en daardoor de motorschade. Sponsor Garage Spenkelink kan waarschijnlijk een goede prijsindicatie voor revisie geven.
Bijvullen van 1 hele liter koelvloeistof is ook veel meer dan gebruikelijk. Zelfde idee: ofwel nog nooit gedaan, ofwel een lekkage.
De motor is na 500 meter echt nog niet op bedrijfstemperatuur, dat klopt niet. Normaal moet je toch wel 5~10 km rijden om op temperatuur te komen. Olietemperatuur duurt zelfs nog langer om op bedrijfstemperatuur te komen.
Een lang verhaal kortgemaakt, ik denk aan een flinke olielekkage, waardoor de auto droog is komen vallen en daardoor de motorschade. Sponsor Garage Spenkelink kan waarschijnlijk een goede prijsindicatie voor revisie geven.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Henk14
- Leerling Mini lid
- Locatie: Alkmaar
Bericht
cilinderprobleem
Hallo,
Vandaag mini opgehaald bij de dealer. Er bleek een veer van een klep afgebroken te zijn. Deze is in de cilinder gekomen en daardoor is de cilinder kapot gegaan. Aangegeven dat (nu alle kleppen open liggen) om alle veren te vervangen.
Tijdens deze reparatie zagen ze ook dat het thermosstaathuis lekte. Deze is meteen ook vervangen.
Behoorlijke reparatie, maar de mini rijdt weer als een zonnetje.
Bedankt voor reactie,
Henk
Vandaag mini opgehaald bij de dealer. Er bleek een veer van een klep afgebroken te zijn. Deze is in de cilinder gekomen en daardoor is de cilinder kapot gegaan. Aangegeven dat (nu alle kleppen open liggen) om alle veren te vervangen.
Tijdens deze reparatie zagen ze ook dat het thermosstaathuis lekte. Deze is meteen ook vervangen.
Behoorlijke reparatie, maar de mini rijdt weer als een zonnetje.
Bedankt voor reactie,
Henk
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors