Side skirts

Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

Side skirts

25 sep 2010, 14:01

Luitjes ik wist niet dat de aero body parts ook apart besteld/gemonteerd kunnen worden. Een aantal van jullie hebben alleen de aero side skirts.

Zijn deze skirts achteraf nog door de mini dealer aan te brengen. Of is het goed zelf te doen?
Wat zijn ongeveer de kosten van deze onderdelen, spuiten, installeren?

Ik hoop dat iemand wat info kan geven, alvast bedankt.

Gr Rick
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 sep 2010, 22:18

zijn volgens mij gewoon via de dealer te koop.

En anders hier: http://www.minigenuineparts.co.uk/mini- ... skirt.html
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

25 sep 2010, 22:42

Yup, die had ik ook al gevonden. Ze moeten nog wel op kleur worden gespoten. Ook zie ik dat er geen metalen sierlijsten bij zitten. Ik vraag ook nog wel wat de dealer er voor rekent, ik hou mijn hart vast. :(

Gr Rick
Afbeelding
Skip
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 sep 2010, 13:16

Nurby schreef:Yup, die had ik ook al gevonden. Ze moeten nog wel op kleur worden gespoten. Ook zie ik dat er geen metalen sierlijsten bij zitten. Ik vraag ook nog wel wat de dealer er voor rekent, ik hou mijn hart vast. :(

Gr Rick
Als je wat meer weet, hoor ik het graag. Ben zelf eigenlijk ook aan het rondneuzen
PepperWhite
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2010, 16:06

Ik ook en ook een aero2 voorbumper :)
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

28 sep 2010, 22:01

Na vandaag voor de vierde keer bij de dealer geweest te zijn voor de airco had ik even geen zin meer om het over een prijsopgave voor side skirts te hebben. Onderdeel was weer eens niet binnen gekomen, staat je auto voor jan doedel daar een dag op de parkeerplaats. :cry:

Ik ga wel een mailtje dichten naar de dealer voor een prijs opgave side skirts.

Pepper als jij dat nou doet voor de bumper. :wink:

Gr Rick
Afbeelding
PepperWhite
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2010, 22:27

De stealer is veelste duur , dat weet ik al zonder te vragen ;)
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

29 sep 2010, 20:06

Wat is jouw idee dan?
Losse onderdelen kopen, laten spuiten en zelf er onder skroeve.

Gr Rick
Afbeelding
Yvon
Wingman
Contacteer:

29 sep 2010, 21:02

Wat jaartjes terug (lees ongeveer vier jaar) heb ik mijn sideskirts gekocht bij Timmermans in Duitsland. Deze waren daar destijds beduidend goedkoper. Ik heb ze zelf gemonteerd onder mijn mini (cooper en cooper S). Berthil heeft in 2006 een link geplaatst naar de officiele handleiding voor het monteren van de skirts.

klik

Het betreft dan niet de R56, maar ik neem aan dat dit redelijk gelijk is. :roll:

Hopelijk heb je hier wat aan. Andere tip als je ze wilt laten spuiten is naar Bram van Leeuwen te gaan bij JdJ in Amersfoort; deze heeft voor mij nog wat spuitwerk verricht tegen een vriendenprijsje (ook wat jaren terug).

Succes!
Afbeelding

Cabrio-King

29 sep 2010, 21:37

Ja het is gewoon los te koop
Ja bij de dealer betaal je de hoofdprijs als je ze laat monteren.
In 2005/06 is er een bedrijf geweest dat een enorme voorraad aerosetjes voor de 1e generatie NewMini had ingeslagen tegen mega korting (Jonkers, Huissen). Die zijn allemaal op.
De beste route is ongespoten kopen, zelf een spuiter zoeken en zelf monteren.
Als je een cabrio hebt, even speciaal opletten want die skirts moeten wat aangepast worden ivm pasmaat. (althans ik neem aan dat dat op de 2e Generatie NewMINI ook nog zo is).

Kopen in Engeland is niet optimaal nu, aangezien de koers van de Britse Pond erg ongelukkig is nu. (dus duur)

Ik heb ze nog nooit te koop zien staan in combinatie met de "instaplijsten", dus die moet je er altijd apart bijkopen (kan je wel weer zelf kiezen voor de tekst).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

01 okt 2010, 21:01

Yvon bedankt voor de info.

Spuiterij in Amersfoort is een beetje uit de richting. Best nog wel een gedoetje. Zeker om het kleur spuiten goed aan te laten sluiten op de zwarte wielkasten. Kan zomaar op een teleurstelling uit lopen.

Maar even laten bezinken. Eerst 2 eenvoudigere modje uitvoeren :()

Gr Rick
Afbeelding

Terug naar “Exterieur”