Eind van de middag mijn auto opgehaald bij mn garage. Ze zijn 6 uur bezig geweest met mn auto? Best lang vind ik zelf.
Ze hebben powerflexbussen voor de draagarmen en een Eibach Stabi stang (25mm) voor geplaatst.
Nu mijn ervaring. Ik merk vooral veel verschil in de ophanging, die is veel strakker door de nieuwe rubbers. En in bochten is de voorkant ietsje strakker. Dus dat is allemaal heel erg mooi!
Maar nu:
Ik hoor de motor nu veel meer! Alsof er een stuk issolatie weg is. Kan dit komen door de nieuwe mods (powerflex en stabi)? Het is geen trillen, want ik weet dat ie meer gaat trillen door de powerflex, maar echt motorgeluid.
En ik heb hier ook nog een achterstabi liggen. Mijn garage zegt dat ze hier 4 uur!!!!! mee bezig zijn om te monteren en dat heel de achteras eruit moet.
Dit is toch onzin en moet toch veel makkelijker kunnen?
Geluid na nieuwe mods
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Geluid na nieuwe mods
Optie misschien om beek ff te bellen of in de topic maar powerflexbussen en stabi heeft niks te maken met je motor na mijn weetalv schreef: Maar nu:
Ik hoor de motor nu veel meer! Alsof er een stuk issolatie weg is. Kan dit komen door de nieuwe mods (powerflex en stabi)? Het is geen trillen, want ik weet dat ie meer gaat trillen door de powerflex, maar echt motorgeluid.
En ik heb hier ook nog een achterstabi liggen. Mijn garage zegt dat ze hier 4 uur!!!!! mee bezig zijn om te monteren en dat heel de achteras eruit moet.
Dit is toch onzin en moet toch veel makkelijker kunnen?

burn rubber not your soul

- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Powerflex kan meer trillen tot gevolg hebben, maar een toename in geluid is niet een normale reactie...
Stabi heeft al helemaal geen gevolg voor het geluid...
Montagetijd voor de Alta achterstabi bij Beek is een klein uurtje
Stabi heeft al helemaal geen gevolg voor het geluid...

Montagetijd voor de Alta achterstabi bij Beek is een klein uurtje

- Adriaan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Motor enz zijn allemaal prima. daar is ook niets aan gedaan. Maar heel het subframe en ophanging is eraf geweest om die stabistang te monteren. En nu hoor ik meer geluid. Ik neem aan dat alles goed gEmonteerd zit en dat het dus goed zit.
Toen ik een tijd geleden die powerflex voor de motorsteun heb laten monteren hoorde ik ook meer geluiden uit het vooronder en zijn ook verdwenen. Het lijkt alsof de stijvere rubbers meer geluid doorgeven?
Ik kijk het nu wel ff aan...
Ik weet wel dat ik een keer met cooper s cab vqn minizeeland ben meegereden waar ook meer herrie uit het vooronder kwam.
Hij rijd in ieder geval heerlijk strak! Ook met 180+ dus ik ben blij!
Toen ik een tijd geleden die powerflex voor de motorsteun heb laten monteren hoorde ik ook meer geluiden uit het vooronder en zijn ook verdwenen. Het lijkt alsof de stijvere rubbers meer geluid doorgeven?
Ik kijk het nu wel ff aan...
Ik weet wel dat ik een keer met cooper s cab vqn minizeeland ben meegereden waar ook meer herrie uit het vooronder kwam.
Hij rijd in ieder geval heerlijk strak! Ook met 180+ dus ik ben blij!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De achteras er eruit is ook onzin want die heeft de Mini niet.
Wielen er af, stabistangetjes los en de bouten los waarmee de stang vast zit en dan op de juiste manier manouvreren en de stang is te wisselen.
Powerflex bussen hebben inderdaad niets met motorgeluid te maken.
Bij mij had men echter rechtsonder een schildje vergeten goed vast te zetten bij wisselen van de powerflex rubbers (bij de dealer). Die maakte wel herrie door trillen. Ik wou de kettingspanner er al eens uithalen om te kijken of die vastgeslagen was en toen zag ik het schild los zitten. Maar ik zag ook dat dat schildje tegen de multieriem kwam en die was bijna doorgesleten!
Wielen er af, stabistangetjes los en de bouten los waarmee de stang vast zit en dan op de juiste manier manouvreren en de stang is te wisselen.
Powerflex bussen hebben inderdaad niets met motorgeluid te maken.
Bij mij had men echter rechtsonder een schildje vergeten goed vast te zetten bij wisselen van de powerflex rubbers (bij de dealer). Die maakte wel herrie door trillen. Ik wou de kettingspanner er al eens uithalen om te kijken of die vastgeslagen was en toen zag ik het schild los zitten. Maar ik zag ook dat dat schildje tegen de multieriem kwam en die was bijna doorgesleten!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors