Ik heb een pracht van een OBDII scan/reset tool gevonden, maar lees op meerdere plekken op het net dat deze misschien wel eens niet zo goed werkt op onze mini's... Heeft iemand ervaring met de scanners van Equus misschien? Of anders Autel of Actron wellicht?
Ik wil met de Bentley handboeken en een ODBII scanner in de hand proberen om zo veel mogelijk zelf te gaan doen aan de auto. Het zou wel handig zijn als die ODBII scanner dan ook daadwerkelijk mijn auto begrijpt natuurlijk ;-)
BTW: Je hebt al een scantool (van een goed merk) voor minder dan $50
En de Bentley handboeken zijn het goedkoopst op Amazon voor zover ik heb kunnen vinden. Er is een bundel met MINI Cooper Service Manual: 2002, 2003, 2004, 2005, 2006: MINI Cooper, MINI Cooper S, Convertible - Bentley Publishers; Hardcover en MINI Cooper - Diagnosis Without Guesswork: 2002-2006 - Bentley Publishers; Paperback én een Lisle 14500 Oil Filter Socket (om je oliefilter te verwijderen). Amazon-linkje
Uitlezen en resetten dmv CAN / OBDII
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Laat ik maar eens op mijzelf reageren dan. 
Volgens verschillende handelaren in auto-onderdelen wil ik zelf geen OBD-scanner of andersoortig tool omdat ik er toch niet mee zou kunnen wat ik wil. (Airbag passagierszijde instellen, airbag-resets e.d.)
Bovendien kan ik in Almere bij Roos alles laten uitlezen en resetten voor iets van drie tientjes, een goede OBD-scanner kost richting de 150 euro. Kan je het dus vijf keer laten doen..
Maar tips van anderen zijn meer dan welkom. Coen of Berthil misschien?

Volgens verschillende handelaren in auto-onderdelen wil ik zelf geen OBD-scanner of andersoortig tool omdat ik er toch niet mee zou kunnen wat ik wil. (Airbag passagierszijde instellen, airbag-resets e.d.)
Bovendien kan ik in Almere bij Roos alles laten uitlezen en resetten voor iets van drie tientjes, een goede OBD-scanner kost richting de 150 euro. Kan je het dus vijf keer laten doen..
Maar tips van anderen zijn meer dan welkom. Coen of Berthil misschien?
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors