Raam zakt niet als de deur open gaat

De 2e generatie vanaf 2006
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2011, 14:50

gaat je raam normaal (dus via de knopjes nog wel open en dicht??)

zo niet, dan ff de zekeringen checken (waar die zitten staat in het boekje :P ) en als die heel is, is de kans groot dat je motortje stuk is...

als je raam normaal wel open gaat heb ik geen idee... :P misschien dat er dan in de computers wat gereset moet worden ;)

want met dit weer lijkt het mij niet logisch meer dat je raam vastgevroren zit... :mrgreen:

Succes!!
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2011, 15:21

nou lijkt me dat ie het tot eind maart nog wel vol houd ;) zeker als je beetje vorozichtig doet met open en dicht ' gooien' van je deur... :lol:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2011, 15:28

Je kan het raam resetten door het naar dicht te doen en de knop een paar seconden vast te houden...(zoiets). Als je de zoekfunctie gebruikt zou je het moeten vinden. En anders naar de dealer. Ik heb het bij beide MINI's gehad en bij mij waren de motortjes kapot... :| (gelukkig onder garantie)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

03 feb 2011, 18:54

Effe proberen te resetten....

Deur dicht doen, raam laten zakken tot eind. Dan omhoog, hendeltje vasthouden. Als het raam bovenin zit, even knopje los en weer ong. 2 seconden omhoog drukken.
Raam weer laten zakken, en bovenstaande nog een keer uitvoeren.
Dan zou ie weer een goede nulstand moeten hebben en ook weer op en neer gaan bij sluiten/openen van het portier.
Marcel Always Open
Cabrio-King

06 feb 2011, 13:41

helemaal niet meer , of alleen de 1 cm als de deur opent?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Marcel Always Open
Cabrio-King

08 feb 2011, 00:37

jawel, cabrio-ramen zakken ook gewoon ong. 2 cm als je de deur opendoet. Zelfde als hatchback.

Maar wat er met jouw (hatchback) ramen aan de hand is, geen idee. Misschien een sensor kapot of zo. Is de accu nog goed? Kan me haast niet voorstellen dat het aan een zwakke accu ligt, aangezien de ramen erg weinig belasting vragen, zelfs met bijna-lege accu moet het geen probleem zijn.
Misschien dat Henne of Spenki een antwoord hebben op jouw probleem.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2011, 03:30

ik had het al een keer hierboven gemeld, maar ik denk dat het probleem bij jou in defecte motortjes zit. Heb precies hetzelfde gehad. En u weer trouwens met de Clubman.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Samsara
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 mar 2011, 19:15

Beste allemaal,

Sinds vandaag zakt mijn raam aan de bestuurderszijde (andere kant werkt gewoon prima) zomaar een cm of 5 (i.p.v. de normale 1 - 1,5 cm) als ik de deur open maak. Als ik de deur dicht doe gaat de ruit gelukkig wel helemaal omhoog.

Het probleem is ontstaan nadat ik vanochtend de eerste keer mijn deur opendeed en de normale weerstand van de deurkruk bij openen hoger was dan normaal. Ik had het gevoel dat ik hem ergend doorheen drukte.

De reset sequence van Robert heb ik al geprobeerd... helaas werkt deze niet bij mij. Het is ook niet zozeer dat het raam niet meer omhoog en of omlaag gaat bij mij. Hij gaat alleen veel te ver omlaag als ik de deur open doe...

Het probleem dat Mushrop had lijkt me ook anders, want met kappotte motortjes doet het helemaal niks meer toch?!

Ben benieuwd of iemand iets weet.

Cheers, Mart

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”