Koppelingsplaat geluid

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
MarcoFr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Koppelingsplaat geluid

28 feb 2011, 00:22

ik weet dat het al regelmatig besproken is, en ik heb via de zoeker ook al diverse topic's hierover gevonden en gelezen. maar wat ik graag weten wil, blijft dit geluid weg na vervanging van het koppelings set ?
dit "janken" is ook alleen maar licht hoorbaar bij koude start en 1e keer weg rijden en alleen maar bij weg rijden. niet tijdens het rijden. en ook alleen maar als de auto de hele nacht heeft stil gestaan.
het betreft een Cooper S R53 van 2003 met net 92dkm op de teller.

maar het grootste probleem is, we hebben de Mini net, en mijn vrouw is de hoofd berijder van de Mini, (woon / werk) en is er ook erg blij mee, want de Mini is in alle opzichte perfect. maar ze vind zo'n geluid beschamend voor zo'n auto. we hebben voorheen een grote luze "stille" auto gehad. ze vergelijkt nu alles. dus ik moet er alles aan doen dat ze tevreden blijft over de Mini. ik wil deze erg graag behouden. Help me a.u.b. :?
een bevriende monteur denkt dat dit door slijtagen / speling van die veertjes op de plaat komt.
en is een Sachs koppeling zo veel beter, of toch gewoon orgineel ??
alvast bedankt.

gr,
Marco
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 feb 2011, 01:12

Als je dat geluid 1000 euro waard vindt....

Komt ook gewoon weer terug.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 feb 2011, 07:59

Geluid had ik ook bij mijn r53 en vond het een verschrikkelijk irritant geluid maar vond 1000 + euro een behoorlijk bedrag en zeker als je misschien de kans hebt dat het gewoon weer terug komt .
Ik ben de koppeling op dat moment wel ietsje anders gaan gebruiken (nog sneller op laten komen ) en naar loop van tijd had ik geen last meer van het geluid dus ik zou het gewoon ff aankijken en proberen zo min mogelijk op de koppeling te rijden en zeker vanuit stilstand :wink:
coendek
Stoepsleutelaar

28 feb 2011, 08:26

ik heb toen drukgroep en koppeling vervangen....

2weken-3weken daarna begon het feestje weer.. :wink:

lekker laten zitten :) van de zomer is het minder problematisch :)
MarcoFr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

28 feb 2011, 09:28

ik dacht dat er al iets verbeterd was. de posten die ik heb gelezen dateerden van 2005 / 2006 / 2007. ik las daar ook ergens dat er een update cq verbetering zou komen voor de koppelings plaat.
maar is zo'n Sachs koppelingsset dan niet een verbetering ? en is het probleem ook bekend wat dit geluid produceerd ?
zoals ik al schreef verdenkt een bevriende monteur de veren op de plaat zelf. kan iemand dit bevestigen ?
hij gaf idd ook al aan ermee te leren leven. en dat het totaal geen kwaad kan.
maar het voelt wel goed als je al weet dat dit verder niets doet.

alvast badankt voor jullie responce.

gr,
Marco

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”