Reparaties algemeen

De 2e generatie vanaf 2006
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Reparaties algemeen

01 mar 2011, 11:22

Bij ons wordt van de week een reparatie uitgevoerd die niet onder coulance kon vallen. (wist de dealer te melden na het bestellen van de onderdeel) Even goede vrienden. Nu is het onderdeel dat vervangen moest worden qua aanschaf duurder dan de hele reparatie bij elkaar. (kleine internet search) Rekeninghoudend met het feit dat er misschien een kortingspercentage erin zou kunnen zitten op het onderdeel heb ik idee dat hier iets niet klopt tenzij men het onderdeel voor 60% van de prijs heeft kunnen kopen. (rekeninghoudend met montagekosten en BTW ) Het lijkt erop dat ik goedkoper uitkom dan gedacht (altijd goed) Heb even de gedachte gehad dat er misschien toch iets onder coulance viel maar dat ik (groten)deels toch iets belast heb gekregen. Dacht er nog over om het vervangen onderdeel op te eisen maar wil (nog) niet zo wantrouwend zijn. Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen?
Shadow_Breaker
GPc-0001

01 mar 2011, 12:11

hangt ervanaf over welk onderdeel het gaat. mss heeft de dealer een geviseerd onderdeel gemonteerd ipv een nieuwe??? je weet maar nooit.
over welk soort reparatie gaat het? ophaning motor onderdelen? versnellingsbak? ...
dit zijn toch wel dingen die we zouden moeten weten om je iets verder te helpen.
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 mar 2011, 07:55

De benzinepomp moest vervangen worden. Had na de analyse een prijsopgave gevraagd, echter deze kreeg ik pas doorgestuurd na ontvangst van de faktuur. Was all in 950 eur. De faktuur was voor 800 all in. Binnen en week kwamen dezelfde klachten terug. Uitlezing gaf aan dat de bezine pomp weer stuk was. Ze hadden toevallig nog eentje op voorraad. Na monteren van de nieuwe pomp zijn de klachten geheel verdewen en rijdt de S weer als vanouds. Vandaar mijn twijfels over de uitgevoerde reparatie.
Shadow_Breaker
GPc-0001

17 mar 2011, 13:32

het kan zijn dat iemand een stuk verkeerd heeft gelegd in hum magazijn, nu hier zou ik niet voor in paniek schieten, vergissen is nog steeds menselijk, en ik denk dat je de 2de keer niets hebt hoeven te betalen??? dus ik denk dat ze hun fout hebben ingezien en snel proberen oplossen zonder gezichtsverlies.
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 mar 2011, 15:30

Code: Selecteer alles

en ik denk dat je de 2de keer niets hebt hoeven te betalen??? 
Idd 1e faktuur blijft staan.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”