Mini die lang stil heeft gestaan...Kopen??

Van alles over de 1ste generatie MINI.
grijs
One wheel wonder
One wheel wonder

Mini die lang stil heeft gestaan...Kopen??

13 mar 2011, 13:16

Hallo..

Sinds een tijdje ben ik rond aan het kijken om een auto te kopen..Gisteren heb ik een aantal proefritten gemaakt onder ander in een Golf V een Civic en toen in een Cooper Chili...Ik was direct besmet met het Mini virus..Je merkte dat de Mini maar één ding wil en dat is rijden! De garagehouder vertelde mij dat hij al een tijdje in de showroom stond (dat was ook te merken want het stuur trilde op de snelweg. Hij verzekerde mij dat als ik hem zou kopen hij een volledige beurt zou krijgen en het trillen zou er ook worden uitgehaald. Buiten de trilling heb ik tijdens de proefrit verder niks gemerkt aan de Mini..alleen dat hij vooruit wilde en wilde rijden :mrgreen: ...Thuis aangekomen eens gekeken op internet en kwam ik tot de conclusie dat de Mini bijna 2 jaar bij de garage staat en dus waarschijnlijk bijna niks heeft gereden in die twee jaar. Ik zit momenteel dus te twijfelen of ik die wel moet kopen of dat ik toch moet kijken naar een andere Mini.

Wat is jullie advies hierin:
Deze Mini kopen of hem toch niet kopen omdat hij zo lang stil heeft gestaan?

Gr Kevin
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 mar 2011, 13:51

Welkom hier :wink:
als je twijfelt over je aankoop,laat hem dan voor aankoop keuren door de ANWB of DEKRA.
zij kunnen je precies vertellen wat de gebreken zijn.
en van lang stilstaan gaat een auto niet stuk :wink:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mar 2011, 14:01

Maakt niks uit. Kan je gewoon kopen. Er zijn zat auto's die meer dan een jaar te koop hebben gestaan
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 mar 2011, 15:36

Ik vraag me af of dat trillen niet door de banden wordt veroorzaakt. Zouden die banden niet ingedeukt of iets dergelijks kunnen raken van erg lang op één plek staan.
Ik heb ooit een auto gehad waar iemand anders een schuiver mee gemaakt had en toen was er een stukje van de banden afgesleten en vervolgens hobbelde die auto.
Misschien is het ook grote onzin wat ik zeg en zijn die banden nog prima. Ik vraag me wel af of er geen vuil in de benzinetank zit dat naar beneden gezakt is.
Maar voor de rest; waarom zou je niet in een auto kunnen rijden die al lange tijd heeft stilgestaan? Ik denk wel dat na verloop van tijd je auto weer soepeler gaat lopen.
Succes met je beslissing!
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mar 2011, 19:15

gewoon kopen maar ik zou inderdaad nieuwe banden eisen. Why? omdat ik zelf nogal slechte ervaring heb met banden die lang niet gebruikt zijn... wat dan? nou, 3 van de 4 begonnen uit het niets hoogteslag te vertonen..oftewel, er kwamen bulten in de banden..waardoor er inderdaad trillingen kwamen. In het begin zeer geleidelijk, maar ineens (binnen een week) begon de gehele auto te shaken... is nog gevaarlijk ook. Dus, banden die een poos stil liggen: No-go!

Wat de auto zelf betreft maakt lang stil staan voor zover ik weet geen drol uit.
grijs
One wheel wonder
One wheel wonder

13 mar 2011, 19:25

Oke bedankt voor de informatie..Die banden zijn het problemen aangezien ik de 15 inch saaie velgen wil laten wisselen voor wat mooiere 17 inch velgen:

Afbeelding
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mar 2011, 19:27

Ik heb een showroommodel gekocht in juli 2009. Een R53 van januari 2007, 18.000 km op de teller.
Wat betreft de trillingen in het stuur herken ik en is verdwenen door een andere set banden. Dus het punt van Shag zou ik zeker ter harte nemen :wink:
Verder ben ik zeer tevreden over mijn showroom model :wink: al is het dan geen R56 maar dat maakt volgens mij niks uit.
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mar 2011, 19:30

:o 15 "inch :wat: ... nou dan zou ik zeker een ander setje vragen
grijs
One wheel wonder
One wheel wonder

13 mar 2011, 22:45

Omdat ik nu gerustgesteld ben wil ik voor hem gaan..Ik had nooit geweten dat je ook verliefd kan worden op een auto :s ...geweldig ritje was dat gisteren! :mrgreen:
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mar 2011, 22:57

Another one struck by MINI VIRUS !! :lol:

Join the club! :lol:
Marcel Always Open
Cabrio-King

13 mar 2011, 22:59

Laat je accuspanning doormeten. Als de auto zolang stilgestaan heeft, is de accu slecht en mogelijk moet deze dan binnenkort vervangen worden.

Van lang stilstaan op dezelfde plek krijg je problemen met je banden. Banden zijn dan niet meer rond maar "doorgezakt".
Als de auto regelmatig even een klein stukje verreden is , geen probleem.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
grijs
One wheel wonder
One wheel wonder

13 mar 2011, 23:10

De verkoper zij dat hij eerst een grote beurt krijgt dus denk ik dat ze dat wel mee zullen nemen erin..

Ik heb heel lang zitten twijfelen tussen een Cooper en een Cooper S maar wat is nu het wezelijke verschil tussen die twee buiten wat meer Pk en wat vaker tanken?
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mar 2011, 00:47

Rijgenot :P

Geniet van de aankoop!
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mar 2011, 00:04

wegligging van een S is nog wat steviger, strakker..nog meer gooi&smijtwerk.. en natuurlijk de extreem lekkere compressor! dat rijdt echt zó verslavend.. heerlijk geluid is dat.. probeer het, en ervaar het! :D
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mar 2011, 08:16

Ehm gaat het hier niet om een R56 dan?

Een keer een leen-R56S meegekregen en moet zeggen dat was toch wel erg leuk ... Kriebeltjes in de buik bij het optrekken :D De S heeft voelbaar meer power onder de motorkap. Verder is het qua rijden een gewone R56 ... vind ik.
De R53 is echt een fun-car ... een lekkere gooi en smijt bak en is qua modden ook veel leuker dan de R56.
In een R50 heb ik nooit gereden ... wel in een cabrio en dat vond ik een lawaaierig tochthok maar ik snap dat anderen daar wel wat in zien.

Een kwestie van smaak dus of beter voor een ieder wat wils :wink:

Terug naar “MINI-talk”