Goedemorgen Mensen,
Ik heb een klein vraagje betreft mijn mini cooper s r53.
Als ik accelereer trekt de auto naar links, en krijgt het stuur een tikje, je ziet het stuur bewegen. De linker draagarmrubber was kapot, en is vervangen. Rechts is nog goed. Ook hoor ik een soort knik als ik over een hobbel gaat, uit het stuurhuis. Ik heb de stuurstang hoes rechts gedemonteerd, en ik zag een kogelgewricht (soort van kniestuk) een kogel welke in een kunstogen huis ligt opgesloten (ik bedoel niet de stuurkogel zelf maar echt de kogel in de hoes die uit het stuurhuis komt) gaan deze vaker kapot, aangezien ik wat wittig kunstof zag liggen in de hoes. En kan een defect in het stuurhuis, of zgn. kniestuk ook het scheeftrekken veroorzaken? Bij snel accelereren is het alleen, bij had los gaat hij weer naar rechts cq rechtuit.
Ik hoop dat iemand het weet.
Mvgr,
Niels slinger
Scheeftrekken bij accelereren
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
het kan wel eens voor komen dat er van je stuurstang bij het kogelgewricht de plastic ring kapot gaat en dan krijg je een milimeter of 2 speling op je binnenste kogel waardoor hij scheef kan trekken!
ook hoor je dan een knak
kijk ook je binnenste fusee kogel na dat is de gene die met twee bout 16 op je subframe zit
op die fusee kogel en tevens je buitenste wil ook wel een speling komen en kan hij ook naar een bepaalde kant trekken.
succes
ook hoor je dan een knak
kijk ook je binnenste fusee kogel na dat is de gene die met twee bout 16 op je subframe zit
op die fusee kogel en tevens je buitenste wil ook wel een speling komen en kan hij ook naar een bepaalde kant trekken.
succes
- spunz
- One wheel wonder
Bericht
Opgelost,
Oplossing:
Rechtsvoor zat er speling op het wiel. Door het wiel heen en weer te halen zag ik de fuseekogel (welke aan het subframezit alszijnde driekhoekbevestiging) bewegen op het subframe. Vreemd want dit is nooit bij mij losgeweest.
Deze zojuist met momentsleutel aangehaald, en alles rijd weer strak.
Bedankt voor de evt. hulp.
Oplossing:
Rechtsvoor zat er speling op het wiel. Door het wiel heen en weer te halen zag ik de fuseekogel (welke aan het subframezit alszijnde driekhoekbevestiging) bewegen op het subframe. Vreemd want dit is nooit bij mij losgeweest.
Deze zojuist met momentsleutel aangehaald, en alles rijd weer strak.
Bedankt voor de evt. hulp.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors