Ik ben Sjoerd-Ynte. Geboren in Friesland, woonachtig in Hoorn. Ik ben verwoed zeiler. Wij hebben nu een bijzondere Xantia V6 Automaat Break uit 1998. Ik ben ook lid van de Xantiaclub. Wij zijn toe aan een andere auto. De Citroen was mijn keuze in 2004. Nu is het de beurt aan mijn vrouw en die wil een Cooper S. Het liefst een witte met een zwart dak met een schuifdak. Wij hebben mogen proefrijden in een Cooper S en ik vond dit behoorlijk indrukwekkend. Op het geruis van het dak na, maar dat hoort er bij heb ik inmiddels begrepen. Wij moeten er nog een kopen natuurlijk en dit valt niet mee. Ik vind de Coopers nog al duur 2e hands. In ieder geval heb ik mij voor dit forum opgegeven om ons door jullie te laten adviseren. Een forum is een must. De xantiaclub heeft ons altijd goed geholpen.
Welkom! Heb je zo'n xantia activa?? De techniek daarin vond ik bij introductie echt baanbrekend..
Ik ben ook helemaal gek met mijn Clubman S. Elke dag is er weer de vraag wie de Mini mee mag nemen of onze andere auto een BMW.. Dat is toch wel bijzonder aangezien de BMW 3x zo groot en 3x zo luxe is
Nee bij de Breaks was dit niet het geval, enkel bij de Activa's, de Berlines. De Break van ons is 1 van de 5 geimporteerde auto's uit Duitsland. Citroen heeft getracht om dit superdegelijke type de markt daar te verovereren, wat redelijk gelukt is. Bijzonder aan die V6 Breaks is dat de automatische bak van Mercedes is. Maar goed, mijn vrouw is aan de beurt en die is helemaal, ik ook trouwens, gevallen voor de S. Dit is inderdaad "beleving" zoals iemand het al zei. Ik heb voor mijn werk geen auto nodig. IK kan naar mijn werk fietsen met mijn oerdegelijke met 7 versnellingen uitvoerde Azor Kruisframe fiets uit Hoogeveen. Mijn vrouw heeft gezegd dat ik ook wel eens met de S mag rijden om boodschappen te halen. Dat zijn dan wegens ruimtegebrek gemiddeld 2 ritjes naar de Suup. Ik kijk er nu al naar uit.
Welkom Sjoerd-Ynte, en ik kan je gevoel van "er-moet-een-actieve-club-zijn" helemaal onderschrijven. Ik ben zelf ook lid geweest van de Xantiaclub vroeger, was toen een leuke groep behulpzame mensen.
Wat nog veel leuker is dat er ook heel actief gemeet wordt met de Miniclub, wat wil je nog meer?
Veel veilige kilometers in de Mini alvast!
"Dance like the picture's not being tagged. Love like you've never been unfriended. Tweet like no one's following."
Succes met de zoektocht naar een geschikte MINI
Als ie er eenmaal is, zullen jullie er veel plezier van gaan beleven ja
en inderdaad, dan is boodschappen doen opeens niet zo erg meer of even een ijsje halen... wij hebben sinds vorig jaar de omzet van de ijsboer in zandvoort (natuurlijk ga je niet naar de ijsboer in je eigen dorp ) behoorlijk doen stijgen