Wie kan mij helpen met het volgende probleem?
Mijn linkerraam wil niet meer naar beneden. Ik heb al een paar klappen met de vlakke hand bij de speaker gegeven en hij deed het weer.... maar voor even. Ik denk dat de motor kapot is (hoor wel tikken). Nou heb ik eens een artikel gelezen hoe je de bediening moet demonteren. Ik kan het niet meer vinden. Er waren nogal wat valkuilen, herinner ik me. Wil iemand mij misschien een beschrijving voor dit euvel geven óf kent iemand dit artikel wellicht. Het was een stukje Duitse tekst met foto's e.d. Ik zou er mee geholpen zijn. Ik hoor graag van jullie. Groetjes Pim
Electrische raambediening blokkeert
- pim kooiman
- Nieuw Lid
Bericht
Electrische raambediening blokkeert
Kan iemand mij een beschrijving geven hoe ik een motor van de raambediening van mijn Mini One moet verwisselen. De ramen gaan niet meer open. Ik heb eens een Topic gelezen maar die kan ik niet meer vinden. Er waren nogal wat valkuilen. Graag jullie reactie.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Volgens mij moet je even op "koolborstels" zoeken op deze site
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- pim kooiman
- Nieuw Lid
Bericht
ramen Mini
Bedankt. Inmiddels een nieuwe motor voor het rechtse raam gekocht en die van het linkse raam schoongemaakt. Het tandwiel van het rechtse raam (in de houder waar de motor op vast zit) was ingesleten en daardoor maakte dit raam een krakend geluid bij het op- en neer gaan. Het andere raam de krank lichtjes opgeschuurd als op de beschrijving op de website. Heerlijk, alles gaat weer open en dicht.
Kan iemand mij een beschrijving geven hoe ik een motor van de raambediening van mijn Mini One moet verwisselen. De ramen gaan niet meer open. Ik heb eens een Topic gelezen maar die kan ik niet meer vinden. Er waren nogal wat valkuilen. Graag jullie reactie.
- Yannick_
- Mod virus alert!
Bericht
Misschien een idee om je dan nu voor te stellen en je mini te laten zien, wellicht zie ik je nog wel een keer rijden in Gorinchem
Re: ramen Mini
Mooi dat het gelukt is.pim kooiman schreef:Bedankt. Inmiddels een nieuwe motor voor het rechtse raam gekocht en die van het linkse raam schoongemaakt. Het tandwiel van het rechtse raam (in de houder waar de motor op vast zit) was ingesleten en daardoor maakte dit raam een krakend geluid bij het op- en neer gaan. Het andere raam de krank lichtjes opgeschuurd als op de beschrijving op de website. Heerlijk, alles gaat weer open en dicht.
Misschien een idee om je dan nu voor te stellen en je mini te laten zien, wellicht zie ik je nog wel een keer rijden in Gorinchem

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors