Hallo NewMINIclub-forummers,
Ik ben sinds twee jaar de trotse eigenaar van een prachtige R53 Cooper S JCW Parklane. Had al vaker over jullie forum gehoord maar had er nog niets mee gedaan. Rij met veel plezier met de R53 maar wil eigenlijk "door" naar de R56 Cooper S.
Het begint weer te kriebelen zal ik maar zeggen...
Ik heb dan ook besloten mijn R53 te gaan verkopen maar ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jullie meningen over de R53/R56. R53 vind ik meer a la de classic Mini, de R56 weer nog meer van deze tijd. Vandaar dat ik mijn zinnen op de R56 heb gezet.
Mee eens/oneens?
Ben benieuwd!
Even voorstellen: Daan210
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Welkom!
R56 is een wat meer volwassen MINI. Hij is wat comfortabeler en minder spartaans dan de R53.
Ook een turbomotor ipv de compressormotor.
Tis net iets anders allemaal, maar het echte MINI gevoel blijft zeker wel
Succes met je keuze, d'r zijn er binnen de club genoeg die ervaring hebben met beide modellen dus die zullen er vast wel wat over kunnen zeggen
Ik ben het wel eens dat de R53 wat meer a la de classic mini is en de R56 een stukkie moderner
En plaatjes van een prachtige Parklane zijn altijd gewenst!!
R56 is een wat meer volwassen MINI. Hij is wat comfortabeler en minder spartaans dan de R53.
Ook een turbomotor ipv de compressormotor.
Tis net iets anders allemaal, maar het echte MINI gevoel blijft zeker wel

Succes met je keuze, d'r zijn er binnen de club genoeg die ervaring hebben met beide modellen dus die zullen er vast wel wat over kunnen zeggen

Ik ben het wel eens dat de R53 wat meer a la de classic mini is en de R56 een stukkie moderner

En plaatjes van een prachtige Parklane zijn altijd gewenst!!

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Welkom bij de Club!! 
Veel plezier hier, en succes met je 'kriebels'
Ik kan niets anders doen als me aansluiten bij de woorden van Sven.. het is echt net wat je zelf wilt...
de beide modellen hebben zo hun charmes om t maar eens zo te verwoorden 
Groet,
Mark

Veel plezier hier, en succes met je 'kriebels'

Ik kan niets anders doen als me aansluiten bij de woorden van Sven.. het is echt net wat je zelf wilt...


Groet,
Mark
- Ivo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Utrecht
Bericht
Welkom, Daan!
De keuze tussen R53 en R56 is inderdaad grotendeels een kwestie van smaak zoals Sven en Mark aangeven. De R56 zal rationeel gezien de betere auto zijn en is wat volwassener, de R53 is speelser en wat meer hardcore. Een verkeerde keuze kan je niet maken denk ik. Ik zou (als je dat nog niet gedaan hebt) eens uitgebreid gaan proefrijden in een R56 S om de verschillen te ervaren.
Succes ermee! En ik ben ook erg benieuwd naar foto's van je JCW Park Lane!

De keuze tussen R53 en R56 is inderdaad grotendeels een kwestie van smaak zoals Sven en Mark aangeven. De R56 zal rationeel gezien de betere auto zijn en is wat volwassener, de R53 is speelser en wat meer hardcore. Een verkeerde keuze kan je niet maken denk ik. Ik zou (als je dat nog niet gedaan hebt) eens uitgebreid gaan proefrijden in een R56 S om de verschillen te ervaren.

Succes ermee! En ik ben ook erg benieuwd naar foto's van je JCW Park Lane!


- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Tja, ik ben een van de weinigen die van een R56 S terug is gegaan naar een R53 S
En ik ook geen spijt..meer rijplezier, meer compact gevoel en motorisch inmiddels wel bewezen sterker dan de R56 S inmiddels (als wil tunen bv)
Maar, ook meer kraakjes, minder luxe en bouwkwaliteit is minder dan de R56...
Ik rijdt maar zeer weinig (max 8-9 K per jaar) met de Mini...als ik meer zou rijden, dan zou ik de R56 nemen..
It's all up to you en wat je voorkeur heeft

En ik ook geen spijt..meer rijplezier, meer compact gevoel en motorisch inmiddels wel bewezen sterker dan de R56 S inmiddels (als wil tunen bv)
Maar, ook meer kraakjes, minder luxe en bouwkwaliteit is minder dan de R56...
Ik rijdt maar zeer weinig (max 8-9 K per jaar) met de Mini...als ik meer zou rijden, dan zou ik de R56 nemen..
It's all up to you en wat je voorkeur heeft

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Welkom Daan.
Ik heb een R50, R53, R55 S en een R56 JCW gehad en als ik nu weer een MINI zou kopen zou het 100% zeker een R53 worden. (Maar dan als 2e auto)
Maar eigenlijk moet je gewoon doen zoals Berthil zegt: R53 houden en R56 er bij.
Ik heb een R50, R53, R55 S en een R56 JCW gehad en als ik nu weer een MINI zou kopen zou het 100% zeker een R53 worden. (Maar dan als 2e auto)
Maar eigenlijk moet je gewoon doen zoals Berthil zegt: R53 houden en R56 er bij.

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht


mooie combinatie met die velgen!


mooie combinatie met die velgen!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
ik had al eens geoefend 

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Onze sponsors