Ik zoek wat info over run-flat banden...
Heb een aantrekkelijk aanbod gekregen voor originele 17" velgen met Conti RFT.
Nou ben ik een beetje aan het zoeken en vind eigenlijk verschillende meningen. De ene zegt vreselijk en de ander vindt het fijn. Voorheen was er nog het feit dat RF veel duurder zijn maar die prijzen zijn inmiddels al flink gezakt dus dat is een argument waar ik nu niet echt meer waarde aan hecht.
Bij de Mini garage geven ze aan dat de mini ontwikkeld is om op RFT te staan en dat dit ook merkbaar het rijgedrag verbeterd. De bandenboer zegt deze banden zijn zwaarder, verbruiken over het algemeen wat meer en hebben meer last van 'cuppen'. Verder zijn ze ook veel harder dan een gewone band.
Wat moet ik nu geloven en wat is verstandig om te doen...
Joeri
De zin en onzin van Run-flat banden / ervaringen
- Peter_Bos
- Leerling Mini lid
Bericht
Onze cooper stond bij aankoop op normale banden (17 inch), sinds ik daar een klapband mee heb gehad
besloten om hem weer op origineel runflat te zetten. Conti sport contact 3 runflats om precies te zijn.
Vind het persoonlijk wat strakker sturen/reageren. Met 17 inch geen merkbaar verschil in comfort.
Wel is het natuurlijk fijn dat je met de runflat nog even stukje door kan rijden met de lekke/lege band.
Met de gewone band stond ik voor jan met de korte achternaam zonder reserveband.
Een ding wat ik wel wil zeggen, besparen op banden door chinees/japans/amerikaanse troep te kopen moet je niet doen.
Ter illustratie de "generals" verstoonden dit na lek rijden.

Levensgevaarlijk!
besloten om hem weer op origineel runflat te zetten. Conti sport contact 3 runflats om precies te zijn.
Vind het persoonlijk wat strakker sturen/reageren. Met 17 inch geen merkbaar verschil in comfort.
Wel is het natuurlijk fijn dat je met de runflat nog even stukje door kan rijden met de lekke/lege band.
Met de gewone band stond ik voor jan met de korte achternaam zonder reserveband.
Een ding wat ik wel wil zeggen, besparen op banden door chinees/japans/amerikaanse troep te kopen moet je niet doen.
Ter illustratie de "generals" verstoonden dit na lek rijden.

Levensgevaarlijk!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als je dat overkomt met een RF dan sta je ook aan de kant hoor 
Al is idd de kans wel iets kleiner dat t gebeurd.. maar toch.. ook met een RF kan je niet doorrijden met een klapband!

Al is idd de kans wel iets kleiner dat t gebeurd.. maar toch.. ook met een RF kan je niet doorrijden met een klapband!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- audissimo
- Mod virus alert!
Bericht
Dat er veel troep is is wel bekend...
Gaat mij echt om de voordelen en nadelen van RF tegenover non-RF.
De velgen die ik bij de dealer krijg aangeboden zijn maar een fractie duurder tov een replicaset met een b-merk band.
maar als RF toch nadelen heeft wat betreft het snelle cuppen en het harder rijden denk ik dat ik het aanbod afsla...
Gaat mij echt om de voordelen en nadelen van RF tegenover non-RF.
De velgen die ik bij de dealer krijg aangeboden zijn maar een fractie duurder tov een replicaset met een b-merk band.
maar als RF toch nadelen heeft wat betreft het snelle cuppen en het harder rijden denk ik dat ik het aanbod afsla...
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb nu achter NRF en voor nog de RF's bij aankoop.. maar die gaan dr voor de winter nog af..
NRF = €135 per band..
RF = €190 per band..
dan steek ik die €200 mooi in de zak en ga ik een paar keer goed uiteten
ohwja.. zo'n handensetje kost €16.. dusja.. keer voorgerechtje minder
NRF = €135 per band..
RF = €190 per band..
dan steek ik die €200 mooi in de zak en ga ik een paar keer goed uiteten

ohwja.. zo'n handensetje kost €16.. dusja.. keer voorgerechtje minder

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- zmorf
- Bijna verslaafd
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
discussie nummer zoveel
Ben te lui om te zoeken maar deze discussie is vrij recent nog uitgebreid aan bod gekomen. Zelf rij ik op continental sport contact 3 Runflats, bevallen uitstekend. Dat RF's eerder zouden gaan cuppen heb ik nog niet eerder gehoord, lijkt me ook een broodje aap. Wel zijn ze - vanzelfsprekend - wat stugger. Mijns inziens mag een Mini best stug/strak sturen, dan zit je met RF's beter. En comfort? hmm.. vind het comfortabel zat zo. De pirelli runflats die ik eerst had maakten wel meer geluid. non-runflats op een mini vanwege comfort vind ik persoonlijk een beetje een dooddoener. Mini is net een kart hoor je vaak. Wel eens in een comfortabele kart gereden? ik nog nooit

Ben te lui om te zoeken maar deze discussie is vrij recent nog uitgebreid aan bod gekomen. Zelf rij ik op continental sport contact 3 Runflats, bevallen uitstekend. Dat RF's eerder zouden gaan cuppen heb ik nog niet eerder gehoord, lijkt me ook een broodje aap. Wel zijn ze - vanzelfsprekend - wat stugger. Mijns inziens mag een Mini best stug/strak sturen, dan zit je met RF's beter. En comfort? hmm.. vind het comfortabel zat zo. De pirelli runflats die ik eerst had maakten wel meer geluid. non-runflats op een mini vanwege comfort vind ik persoonlijk een beetje een dooddoener. Mini is net een kart hoor je vaak. Wel eens in een comfortabele kart gereden? ik nog nooit

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Mag je mij weleens voorstellen aan die bandenboer!Shag schreef:oja, per nieuwe conti sportcontact 3 runflat betaalde ik 130,- inclusief montage etc... als je een beetje goede bandenboer kunt vinden is het prijsverschil met non-runflat te verwaarlozen.

) | bar-end mirrors

- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
zie PM! (weet niet of ik in strijd met regels handel als ik 't hier zo drop, vandaar)BMX schreef:Mag je mij weleens voorstellen aan die bandenboer!Shag schreef:oja, per nieuwe conti sportcontact 3 runflat betaalde ik 130,- inclusief montage etc... als je een beetje goede bandenboer kunt vinden is het prijsverschil met non-runflat te verwaarlozen.

Onze sponsors