De zin en onzin van Run-flat banden / ervaringen

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Beesel
Berichten: 291
Lid geworden op: 12 mar 2011, 18:51

De zin en onzin van Run-flat banden / ervaringen

12 okt 2011, 15:03

Ik zoek wat info over run-flat banden...

Heb een aantrekkelijk aanbod gekregen voor originele 17" velgen met Conti RFT.
Nou ben ik een beetje aan het zoeken en vind eigenlijk verschillende meningen. De ene zegt vreselijk en de ander vindt het fijn. Voorheen was er nog het feit dat RF veel duurder zijn maar die prijzen zijn inmiddels al flink gezakt dus dat is een argument waar ik nu niet echt meer waarde aan hecht.

Bij de Mini garage geven ze aan dat de mini ontwikkeld is om op RFT te staan en dat dit ook merkbaar het rijgedrag verbeterd. De bandenboer zegt deze banden zijn zwaarder, verbruiken over het algemeen wat meer en hebben meer last van 'cuppen'. Verder zijn ze ook veel harder dan een gewone band.

Wat moet ik nu geloven en wat is verstandig om te doen...

Joeri
Laatst gewijzigd door audissimo op 13 okt 2011, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter_Bos
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Zwolle
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2011, 01:28

12 okt 2011, 15:55

Onze cooper stond bij aankoop op normale banden (17 inch), sinds ik daar een klapband mee heb gehad
besloten om hem weer op origineel runflat te zetten. Conti sport contact 3 runflats om precies te zijn.
Vind het persoonlijk wat strakker sturen/reageren. Met 17 inch geen merkbaar verschil in comfort.

Wel is het natuurlijk fijn dat je met de runflat nog even stukje door kan rijden met de lekke/lege band.
Met de gewone band stond ik voor jan met de korte achternaam zonder reserveband.

Een ding wat ik wel wil zeggen, besparen op banden door chinees/japans/amerikaanse troep te kopen moet je niet doen.
Ter illustratie de "generals" verstoonden dit na lek rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Levensgevaarlijk!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

12 okt 2011, 15:59

Als je dat overkomt met een RF dan sta je ook aan de kant hoor ;)
Al is idd de kans wel iets kleiner dat t gebeurd.. maar toch.. ook met een RF kan je niet doorrijden met een klapband!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Peter_Bos
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Zwolle
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2011, 01:28

12 okt 2011, 16:21

Was meer om aan te geven dat dit troep van de bovenste plank banden waren.
De band mag natuurlijk nooit op deze manier afscheuren!
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Beesel
Berichten: 291
Lid geworden op: 12 mar 2011, 18:51

12 okt 2011, 16:45

Dat er veel troep is is wel bekend...

Gaat mij echt om de voordelen en nadelen van RF tegenover non-RF.
De velgen die ik bij de dealer krijg aangeboden zijn maar een fractie duurder tov een replicaset met een b-merk band.

maar als RF toch nadelen heeft wat betreft het snelle cuppen en het harder rijden denk ik dat ik het aanbod afsla...
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Beesel
Berichten: 291
Lid geworden op: 12 mar 2011, 18:51

13 okt 2011, 11:24

Niemand die verder ervaringen heeft met beide?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

13 okt 2011, 11:34

Ik heb nu achter NRF en voor nog de RF's bij aankoop.. maar die gaan dr voor de winter nog af..
NRF = €135 per band..
RF = €190 per band..
dan steek ik die €200 mooi in de zak en ga ik een paar keer goed uiteten :)
ohwja.. zo'n handensetje kost €16.. dusja.. keer voorgerechtje minder :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 849
Lid geworden op: 04 apr 2016, 13:16

13 okt 2011, 12:01

heb 2 jaar gereden op RF,
toen ingegaan op aanbod van nieuwe velgen +nieuwe banden NRF.
Veeeeel eerder moeten doen :P
naar mijn mening beter wegligging en meer comfort.
heb daarnaast wel een thuiskomer ed. aangeschaft,je weet tenslotte maar nooit :wink:
Peter_Bos
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Zwolle
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2011, 01:28

13 okt 2011, 15:09

zmorf schreef:heb daarnaast wel een thuiskomer ed. aangeschaft,je weet tenslotte maar nooit :wink:
Off-topic, maar waar heb je die thuiskomer gemonteerd dan?
Of heb je die los in de kofferbak liggen?
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 849
Lid geworden op: 04 apr 2016, 13:16

13 okt 2011, 15:33

Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

13 okt 2011, 15:43

discussie nummer zoveel :lol:

Ben te lui om te zoeken maar deze discussie is vrij recent nog uitgebreid aan bod gekomen. Zelf rij ik op continental sport contact 3 Runflats, bevallen uitstekend. Dat RF's eerder zouden gaan cuppen heb ik nog niet eerder gehoord, lijkt me ook een broodje aap. Wel zijn ze - vanzelfsprekend - wat stugger. Mijns inziens mag een Mini best stug/strak sturen, dan zit je met RF's beter. En comfort? hmm.. vind het comfortabel zat zo. De pirelli runflats die ik eerst had maakten wel meer geluid. non-runflats op een mini vanwege comfort vind ik persoonlijk een beetje een dooddoener. Mini is net een kart hoor je vaak. Wel eens in een comfortabele kart gereden? ik nog nooit :lol:
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

13 okt 2011, 15:45

oja, per nieuwe conti sportcontact 3 runflat betaalde ik 130,- inclusief montage etc... als je een beetje goede bandenboer kunt vinden is het prijsverschil met non-runflat te verwaarlozen.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

13 okt 2011, 16:00

Shag schreef:oja, per nieuwe conti sportcontact 3 runflat betaalde ik 130,- inclusief montage etc... als je een beetje goede bandenboer kunt vinden is het prijsverschil met non-runflat te verwaarlozen.
Mag je mij weleens voorstellen aan die bandenboer! :lol:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

13 okt 2011, 16:12

BMX schreef:
Shag schreef:oja, per nieuwe conti sportcontact 3 runflat betaalde ik 130,- inclusief montage etc... als je een beetje goede bandenboer kunt vinden is het prijsverschil met non-runflat te verwaarlozen.
Mag je mij weleens voorstellen aan die bandenboer! :lol:
zie PM! (weet niet of ik in strijd met regels handel als ik 't hier zo drop, vandaar) :)
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Beesel
Berichten: 291
Lid geworden op: 12 mar 2011, 18:51

13 okt 2011, 16:25

@ shag, tnx voor je mening. Heb nog gezocht naar items over run flat maar geen uitgebreide discussie gevonden...

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”