Hallo,
Gisteren op keuring geweest met de Mini en helaas afgekeurd, stuurkogel lv te veel speling? Aangezien we afgelopen maandag pas de ini hebben gekocht en we hem meteen wilde meenemen auto gekocht met verlopen apk per 1 november 2011. Nu heeft onze monteur pas over 1,5 week de tijd om deze klus te klaren.
Nu durf ik de gok wel aan om deze zelf te vervangen maar mijn vraag is het te doen, heb je speciale sleutels nodig etc.
Heeft iemand een tip of stappeenplan...
laat maar komen
alvast bedankt
gr
Maurice
Tips vervangen stuurkogel
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vervangen van stuurkogel is wel zelf te doen,
hij kan heeeel erg vastzitten, (zoals bij mij)
omdat het een systeem is waar veel vuiligheid tussenkomt,
(ik heb hem echt dik in moeten oliën met kruipolie, heel heet moeten stoken met een brander en hem met een hamer een paar tikjes moeten geven om hem los te krijgen)
het is een kwestie van wiel eraf,
borgmoer losdraaien en dan de andere kant op de stuurkogel losdraaien,
als je de slagen van het losdraaien van de stuurkogel telt, en de nieuwe met net zo veel slagen terug erop draait zal hij ongeveer goed staan,
voor het mooie toch nog even uit laten lijnen!
hij kan heeeel erg vastzitten, (zoals bij mij)
omdat het een systeem is waar veel vuiligheid tussenkomt,
(ik heb hem echt dik in moeten oliën met kruipolie, heel heet moeten stoken met een brander en hem met een hamer een paar tikjes moeten geven om hem los te krijgen)
het is een kwestie van wiel eraf,
borgmoer losdraaien en dan de andere kant op de stuurkogel losdraaien,
als je de slagen van het losdraaien van de stuurkogel telt, en de nieuwe met net zo veel slagen terug erop draait zal hij ongeveer goed staan,
voor het mooie toch nog even uit laten lijnen!
- Ben
- 4 op een rij!
- Locatie: DenBommel
Bericht
Als je je stuurkogel los wilt maken moet je beslist niet gaan heet stoken.
Hierdoor gaat de sterkte van je spoorstang aanzienlijk achteruit.
Je kunt beter met 2 hamers de boel op kloppen dit is net zoveel werk en is veel beter.
Aan het fusseestuk zit de kogel conisch vast en daar moet je een kogel knijper voor hebben.
Gr Ben
Hierdoor gaat de sterkte van je spoorstang aanzienlijk achteruit.
Je kunt beter met 2 hamers de boel op kloppen dit is net zoveel werk en is veel beter.
Aan het fusseestuk zit de kogel conisch vast en daar moet je een kogel knijper voor hebben.
Gr Ben
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors