Aanschaf tips gevraagd

Van alles over de 1ste generatie MINI.
minipino77
Enthousiast
Enthousiast

Aanschaf tips gevraagd

02 apr 2012, 21:48

Na 3 jaar mijn vorige mini verkocht te hebben is het virus toch altijd blijven jeuken :lol: Virus voor de klassieke mini is immers ook nooit weggegaan :s
Nu ben ik aan het twijfelen tussen een paar minis die ik gezien heb bij een autozaak in neunen, wellicht bekend hier?? Zal geen naam noemen?
1 mini is van 2003 (70000km) met panoramadak en de andere is uit 2004 (100000 km). Beide dus pre facelift. Behalve de versnellingsbakken zijn er nog andere punten waar ik op moet letten bij proefrijden?

Hoor het graag
Mini Cooper countryman :rijden
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 apr 2012, 22:02

Volgens mij niet... maar kijk ook eens hier op het forum rond. Vaak voor dezelfde prijzen betere en mooiere auto's. Zo heb ik mijne te koop staan maar ook nog genoeg andere mooie minis...

Gr. Joeri
minipino77
Enthousiast
Enthousiast

03 apr 2012, 17:12

Net terug van de eerste 3 minis die ik bekeken heb. Helaas had ik op alle minis wel wat punten dus deze 3 gingen het niet worden. :cry: Dan maar verder kijken. Kwam overigens bij 1 mini roest onder rubber tegen :oops: Weet al dat dat een minpunt kan zijn. Verder schakelde ze goed. Nog andere aandachtspunten?

@audissimo; Had jouw mini al gezien, alleen rood is niet echt mijn kleur :D
Bodhi
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

08 apr 2012, 20:13

In Uden staat ook nog een rode maar die heb ik laten staan...motorkap zat er scheef op en de sierlijsten bij de wielkast liepen niet mooi door...ik vertrouwde het niet iig.

Suc6 met de zoektocht!
Omne principium dificile
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 apr 2012, 20:33

Bodhi schreef:In Uden staat ook nog een rode maar die heb ik laten staan...motorkap zat er scheef op en de sierlijsten bij de wielkast liepen niet mooi door...ik vertrouwde het niet iig.

Suc6 met de zoektocht!
Stond die bij RIJT?
Die heeft meestal wel mooi importspul! :o Maar vaak ook de hoofdprijs!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
minipino77
Enthousiast
Enthousiast

08 apr 2012, 23:44

Heb ook al met een cooper S :lol: gereden uit 2002. Dat was wel apart!! Al vond ik het veel geld. Lijkt wel dat de mini's hier duurder zijn dan hoger in het land :roll:

Viel me wel op dat het schakelen van zijn 1 naar 2 erg "losjes" ging en ik kreeg hem heel moeilijk in zijn achteruitgezet! IS dit normaal voor een "S" uit 2002 of is het een kwestie van wennen?

Maar ik heb de tijd en ga lekker verder met kijken wat er allemaal te koop staat en wat voor soort mini ik wil.
Bodhi
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

09 apr 2012, 20:23

BMX schreef:
Bodhi schreef:In Uden staat ook nog een rode maar die heb ik laten staan...motorkap zat er scheef op en de sierlijsten bij de wielkast liepen niet mooi door...ik vertrouwde het niet iig.

Suc6 met de zoektocht!
Stond die bij RIJT?
Die heeft meestal wel mooi importspul! :o Maar vaak ook de hoofdprijs!
Nope bij oostendorp (toyota), is een duitse import, de auto was ingeruild en direct naar de garage gegaan maar er zaten wel 9k km tussen waarvan niet bekend waren waar ze/wie ze gereden had...mij allemaal te vaag dus :)

nog 2 nachtjes slapen en dan ga ik iig de mijne ophalen, nu nog een beetje fatsoenlijke onderhoudsplek vinden ;)
Omne principium dificile
Marcel Always Open
Cabrio-King

09 apr 2012, 22:57

Minis hebben de eigenschap dat ze moeilijk snel van de 1e naar de achteruitversnelling te schakelen zijn. Reden is technisch.
er zit geen verschil tussen de Cooper en de CooperS qua "zwaar schakelen".

Maar jij (Minipino77) hebt al jaren mini ervaring in een Cooper,
Dus als jij de bak duidelijk zwaarder vindt schakelen, dan is dat een indicatie dat er wel eens iets aan de hand kan zijn met de koppeling of verscnellingsbak van die auto.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
minipino77
Enthousiast
Enthousiast

19 apr 2012, 11:15

Marcel Always Open schreef:Maar jij (Minipino77) hebt al jaren mini ervaring in een Cooper,
Dus als jij de bak duidelijk zwaarder vindt schakelen, dan is dat een indicatie dat er wel eens iets aan de hand kan zijn met de koppeling of verscnellingsbak van die auto.
Ik heb slechts 1 jaar een cooper gehad en toen verkocht ivm ruimte en een 2de kleintje 8) Veel ervaring heb ik dus niet haha. Heb nu in meerdere minis gereden en zowel in de mijn oude ex mini als die waar ik in gereden heb, heb ik niets gemerkt.
Schakelen op zich ging goed. De 1 aar 2 ging voor mijn gevoel te soepel, alleen achteruit was hij nauwelijks in te zetten.

Maar ben nog steeds aan het zoeken haha
Evomini
Enthousiast
Enthousiast

19 apr 2012, 14:31

O, Nog een klein puntje is dat de kofferklep weel eens wil lekken (3e remlicht ligt het dan aan geloof ik. Je kunt in de kofferbak even de bodem optillen om te zien of het daar vochtig/muf is

Verder noemde je al bak en roest onder het rubber. Verder heeft de mini geen echte zwakke punten. Stuurpomp begeeft het wel eens, maar daar kun je volgens mij weinig aan merken va tevoren.
En koelvloeistof wil wel eens lekken uit thermostaathuis of koelvloestofreservoir. Dat laatste is makkelijker te vervangen dan thermostaathuis.

Succes met de zoektocht
minipino77
Enthousiast
Enthousiast

20 apr 2012, 19:10

Ben aan het twijfelen:
Een cooper s uit 2002 met vele opties en 110000km of voor 1700 euro minder
een cooper uit 2003 met 97000km of voor weer 500 euro minder
een cooper uit 2002 met 120000km met vele opties!

Wat is wijsheid? Veel uitgeven en een S of minder uitgeven voor een cooper! En dan uiteraard weer keuze tussen km stand/bouwjaar en opties??

Ik weet het effe niet. Ze schijnen goed te schakelen????? :rijden
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 apr 2012, 19:18

S
J00st
4 op een rij!
4 op een rij!

20 apr 2012, 20:47

Ik zou ook voor een S gaan. Ik vind het de meerprijs meer dan waard en er komt een dag als je een cooper koopt dat er een S naast je bij het stoplicht staat en je alsnog spijt kan krijgen. :wink:

Terug naar “MINI-talk”