Ik heb een vraag aangaande een probleem met een New Mini.
Ik heb zelf een BMW Z3 (coupe), en heb de vraag ook op het z3forum gesteld,
maar dat heeft helaas nog niet tot een toereikende diagnose geleid.
Hopelijk kan iemand op dit forum mij wel verder helpen.
Ik heb natuurlijk al even gezocht op dit forum, heb wel vergelijkbare
problemen gevonden, maar niet precies hetzelfde probleem...
Een kennis van mij heeft een Mini Cooper S R53, ik geloof bouwjaar 2005 (foto onderaan bericht).
Door een misverstand bij de lokale bandenboer zijn de 17 Inch, 8 spaaks velgen verdwenen (MINI wiel LM, S-spaken 85).
Nu zitten er 16 inch velgen onder (MINI LM wiel 5-spaaks 83). (De wiel typen heb ik van www.realoem.com).
Als ik goed ben geïnformeerd is 16 inch standaard en 17 inch optioneel voor een Cooper S. De oude velgen waren 7x17 ET48, met 205/45 rondom. De huidige velgen zijn 6.5x16 ET48, met 195/55 rondom. De huidige bandenmaat staat aangegeven op het plaatje waar de geadviseerde bandenspanning staat. Ook op realoem.com staan de velgen als mogelijkheid voor dit type auto. Het ziet er niet naar uit dat er een ongepast type velg/band onder zit.
Nu het probleem (waar het om gaat): in 90 graden bochten, is er een hoog (huilend) geluid hoorbaar (ik weet het niet 100% zeker maar ik denk dat het van de voorkant komt). Ik heb al wel even onder de auto gekeken, maar kon op het eerste gezicht nog geen mogelijke oorzaak ontdekken. De bandenspanning heb ik gecontroleerd.
Ik heb al wat gelezen over problemen met de stuurbekrachtiging. Maar het geluid is er alleen in de bochten
en pas sinds de banden/velgen wissel.
Iemand enig idee?
M.v.g.

Uploaded with ImageShack.us