Welke schroefsets zijn absoluut af te raden kwa kwaliteit voor een R53 s
Zie op ebay van alles voorbij schieten
Zoek iets van ongeveer 1000 euro
Moet wel de hoogte kunnen verstellen zonder de veerdruk te veranderen
Hoor het wel
Merken schroefset absoluut niet
- Gertjan lotus
- Leerling Mini lid
- Locatie: Manzanillo mexico
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Ik heb een set van D2, daar is de hoogte en hardheid onafhankelijk te verstellen. Je veerweg blijft altijd even lang.
Daarbij is het camber ook nog eens afstelbaar.
Daarbij is het camber ook nog eens afstelbaar.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
De vraag van Gertjan Lotus is "welke merken NIET".
Ik heb er niet veel verstand van , maar lees dat er schroefsets bestaan die alleen verstelbaar zijn als je de banden demonteert. Dat lijkt me een goede reden om dat merk niet te nemen.
Ik heb er niet veel verstand van , maar lees dat er schroefsets bestaan die alleen verstelbaar zijn als je de banden demonteert. Dat lijkt me een goede reden om dat merk niet te nemen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Winsum
Bericht
Dan kan je er goed bij.
Met de wielen er op wil wel,maar is wel lastig.
Dat moet bij mijn KW variant 3 set ook hoor MarcelMarcel Always Open schreef:De vraag van Gertjan Lotus is "welke merken NIET".
Ik heb er niet veel verstand van , maar lees dat er schroefsets bestaan die alleen verstelbaar zijn als je de banden demonteert. Dat lijkt me een goede reden om dat merk niet te nemen.

Dan kan je er goed bij.
Met de wielen er op wil wel,maar is wel lastig.
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- Gertjan lotus
- Leerling Mini lid
- Locatie: Manzanillo mexico
Bericht
Is ervaring met het merk xyz uit australie?
Ziet er op de fotoos wel goed uit en is hier in mexico ook te verkrijgen
Ben benieuwd
Ziet er op de fotoos wel goed uit en is hier in mexico ook te verkrijgen
Ben benieuwd
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Komt uit dezelfde fabriek als D2 en K-sport.Gertjan lotus schreef:Is ervaring met het merk xyz uit australie?
Ziet er op de fotoos wel goed uit en is hier in mexico ook te verkrijgen
Ben benieuwd
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Gertjan lotus schreef:Moet wel de hoogte kunnen verstellen zonder de veerdruk te veranderen
De veerweg blijft wel gelijk, maar de veerdruk niet: hoe lager je de schroefset afstelt, hoe lager de voorspanning op de veer. Dat is op de foto's te zien bij D2 / K-Sport net zo als bij KW.BMX schreef:Ik heb een set van D2, daar is de hoogte en hardheid onafhankelijk te verstellen. Je veerweg blijft altijd even lang.
Daarbij is het camber ook nog eens afstelbaar.
Dat moet bij iedere schroefset wel, dus dan ben je snel klaar. Althans, het wiel moet eraf, de band kan gewoon op de velg blijven zitten. Hardheid is bij de achterste schokbrekers ook vrijwel altijd alleen te verstellen als je de hele schokbreker uitbouwt. Er zijn er een paar met verstelling aan de onderkant, of waarbij je een gat in je carosserie kunt maken zodat je er vanaf de achterbank bij kunt.Marcel Always Open schreef:De vraag van Gertjan Lotus is "welke merken NIET".
Ik heb er niet veel verstand van , maar lees dat er schroefsets bestaan die alleen verstelbaar zijn als je de banden demonteert. Dat lijkt me een goede reden om dat merk niet te nemen.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
De hoogte stel je niet in met de veer bij deze set, andere sets wel.
De veer zit opgespannen en daar moet je van af blijfven. Het onderste gedeelte van de veerpoot is om de hoogte mee te stellen.
Doe nu via foon dus kan ff niet t plaatje met uitleg erbij pakken
Nope.MartijnGizmo schreef:Gertjan lotus schreef:Moet wel de hoogte kunnen verstellen zonder de veerdruk te veranderenDe veerweg blijft wel gelijk, maar de veerdruk niet: hoe lager je de schroefset afstelt, hoe lager de voorspanning op de veer. Dat is op de foto's te zien bij D2 / K-Sport net zo als bij KW.BMX schreef:Ik heb een set van D2, daar is de hoogte en hardheid onafhankelijk te verstellen. Je veerweg blijft altijd even lang.
Daarbij is het camber ook nog eens afstelbaar.
De hoogte stel je niet in met de veer bij deze set, andere sets wel.
De veer zit opgespannen en daar moet je van af blijfven. Het onderste gedeelte van de veerpoot is om de hoogte mee te stellen.
Doe nu via foon dus kan ff niet t plaatje met uitleg erbij pakken

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Dit plaatje bedoelde ik:

Er wordt bij het verlagen of verhogen (wat ook mogelijk is..) niets gedaan met de veer of de veerweg.

Er wordt bij het verlagen of verhogen (wat ook mogelijk is..) niets gedaan met de veer of de veerweg.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat is natuurlijk eenvoudig, want ook al stel je het maar 1x in (ik heb overigens al meerdere keren versteld, bijvoorbeeld voor de wintersport gaat hij iets omhoog), je kunt wél zelf de hoogte bepalen die je mooi vindt. Dat is bij een vaste set niet zo. En al is in beginsel een ander onderstel bedoeld om de rijeigenschappen te verbeteren, het oog wil ook watBen schreef:waarom een schroefset?
Je steld dit meestal maar 1keer in en doet er verder niets mee.
Geef dat meer geld uit voor een normaal veren set en goede dempers
daar heb je meer aan.
Gr Ben

Onze sponsors