Merken schroefset absoluut niet

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gertjan lotus
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Manzanillo mexico
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2012, 00:45

Merken schroefset absoluut niet

28 jun 2012, 03:32

Welke schroefsets zijn absoluut af te raden kwa kwaliteit voor een R53 s
Zie op ebay van alles voorbij schieten
Zoek iets van ongeveer 1000 euro
Moet wel de hoogte kunnen verstellen zonder de veerdruk te veranderen
Hoor het wel
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

28 jun 2012, 08:31

Dat zijn meningen die vooral afhankelijk zijn van het budget denk ik.

Zelf denk ik aan Eibach, Bilstein of KW, allemaal wel te vinden onder de € 1000,- op ebay.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

28 jun 2012, 11:42

Ik heb een set van D2, daar is de hoogte en hardheid onafhankelijk te verstellen. Je veerweg blijft altijd even lang.
Daarbij is het camber ook nog eens afstelbaar.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

28 jun 2012, 15:22

Koni heeft ook een schroefset van 1000euro , heb ik en peter er onder en heeft een goede wegligging :wink:
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8531
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

28 jun 2012, 22:12

De vraag van Gertjan Lotus is "welke merken NIET".

Ik heb er niet veel verstand van , maar lees dat er schroefsets bestaan die alleen verstelbaar zijn als je de banden demonteert. Dat lijkt me een goede reden om dat merk niet te nemen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winsum
Berichten: 3067
Lid geworden op: 12 feb 2009, 10:13

28 jun 2012, 22:25

Marcel Always Open schreef:De vraag van Gertjan Lotus is "welke merken NIET".

Ik heb er niet veel verstand van , maar lees dat er schroefsets bestaan die alleen verstelbaar zijn als je de banden demonteert. Dat lijkt me een goede reden om dat merk niet te nemen.
Dat moet bij mijn KW variant 3 set ook hoor Marcel :wink:
Dan kan je er goed bij.
Met de wielen er op wil wel,maar is wel lastig.
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Gertjan lotus
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Manzanillo mexico
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2012, 00:45

28 jun 2012, 23:45

Is ervaring met het merk xyz uit australie?
Ziet er op de fotoos wel goed uit en is hier in mexico ook te verkrijgen
Ben benieuwd
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

29 jun 2012, 12:47

Gertjan lotus schreef:Is ervaring met het merk xyz uit australie?
Ziet er op de fotoos wel goed uit en is hier in mexico ook te verkrijgen
Ben benieuwd
Komt uit dezelfde fabriek als D2 en K-sport.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

29 jun 2012, 14:51

Gertjan lotus schreef:Moet wel de hoogte kunnen verstellen zonder de veerdruk te veranderen
BMX schreef:Ik heb een set van D2, daar is de hoogte en hardheid onafhankelijk te verstellen. Je veerweg blijft altijd even lang.
Daarbij is het camber ook nog eens afstelbaar.
De veerweg blijft wel gelijk, maar de veerdruk niet: hoe lager je de schroefset afstelt, hoe lager de voorspanning op de veer. Dat is op de foto's te zien bij D2 / K-Sport net zo als bij KW.
Marcel Always Open schreef:De vraag van Gertjan Lotus is "welke merken NIET".

Ik heb er niet veel verstand van , maar lees dat er schroefsets bestaan die alleen verstelbaar zijn als je de banden demonteert. Dat lijkt me een goede reden om dat merk niet te nemen.
Dat moet bij iedere schroefset wel, dus dan ben je snel klaar. Althans, het wiel moet eraf, de band kan gewoon op de velg blijven zitten. Hardheid is bij de achterste schokbrekers ook vrijwel altijd alleen te verstellen als je de hele schokbreker uitbouwt. Er zijn er een paar met verstelling aan de onderkant, of waarbij je een gat in je carosserie kunt maken zodat je er vanaf de achterbank bij kunt.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

29 jun 2012, 15:48

MartijnGizmo schreef:
Gertjan lotus schreef:Moet wel de hoogte kunnen verstellen zonder de veerdruk te veranderen
BMX schreef:Ik heb een set van D2, daar is de hoogte en hardheid onafhankelijk te verstellen. Je veerweg blijft altijd even lang.
Daarbij is het camber ook nog eens afstelbaar.
De veerweg blijft wel gelijk, maar de veerdruk niet: hoe lager je de schroefset afstelt, hoe lager de voorspanning op de veer. Dat is op de foto's te zien bij D2 / K-Sport net zo als bij KW.
Nope.
De hoogte stel je niet in met de veer bij deze set, andere sets wel.
De veer zit opgespannen en daar moet je van af blijfven. Het onderste gedeelte van de veerpoot is om de hoogte mee te stellen.
Doe nu via foon dus kan ff niet t plaatje met uitleg erbij pakken :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

29 jun 2012, 20:10

Ik heb zelf AST sportline 1, die is ook instelbaar qua hardheid. Bevalt supergoed!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

29 jun 2012, 21:57

Dit plaatje bedoelde ik:
Afbeelding

Er wordt bij het verlagen of verhogen (wat ook mogelijk is..) niets gedaan met de veer of de veerweg.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

29 jun 2012, 22:01

I stand corrected! :D Daar verandert inderdaad niets aan de veer-spanning...
Ben
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: DenBommel
Berichten: 148
Lid geworden op: 03 sep 2008, 23:18

04 jul 2012, 00:40

waarom een schroefset?
Je steld dit meestal maar 1keer in en doet er verder niets mee.
Geef dat meer geld uit voor een normaal veren set en goede dempers
daar heb je meer aan.
Gr Ben
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

04 jul 2012, 11:13

Ben schreef:waarom een schroefset?
Je steld dit meestal maar 1keer in en doet er verder niets mee.
Geef dat meer geld uit voor een normaal veren set en goede dempers
daar heb je meer aan.
Gr Ben
Dat is natuurlijk eenvoudig, want ook al stel je het maar 1x in (ik heb overigens al meerdere keren versteld, bijvoorbeeld voor de wintersport gaat hij iets omhoog), je kunt wél zelf de hoogte bepalen die je mooi vindt. Dat is bij een vaste set niet zo. En al is in beginsel een ander onderstel bedoeld om de rijeigenschappen te verbeteren, het oog wil ook wat :roll:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”