Ik heb via Greg een setje R112 velgen weten te bemachtigen voor de nieuwe Roadster. Deze set ga ik gebruiken voor winterbanden. Maat die erop komt is 205/45/17.
Nu de grote vraag. Welk merk/type winterband adviseren jullie?
Zouden jullie gaan voor Run-flat of gewone en dan een "repair" kit in de kofferbak leggen?
Bedankt voor jullie advies.
Welk merk/type winterbanden?
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Winterbanden zou ik altijd runflat nemen, gewoon om de reden dat het waarschijnlijk flut* weer is (koud,regen,sneeuw) als je met de lekke band komt te staan. 
Qua type band; ik heb 205/40/17 en dat is voor winterbanden in 17-inch een meer voorkomende maat dan 205/45/17. Je merkt dan wel dat je iets meer drempel-ellende hebt dan met je zomerbanden die meestal 205/45/17 zijn.
Qua merk band: geen idee.

Qua type band; ik heb 205/40/17 en dat is voor winterbanden in 17-inch een meer voorkomende maat dan 205/45/17. Je merkt dan wel dat je iets meer drempel-ellende hebt dan met je zomerbanden die meestal 205/45/17 zijn.
Qua merk band: geen idee.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- raij
- Nieuwsgierig
Bericht
Hoi,
Ik rijd sinds twee weken in een cooper clubman met 17 inch dunlop runflat zomer banden 205-45-17.
(Ben wel een dunlop fan overigens, op de bmw, dunlop zomer en winterbanden)
Sinds zaterdag winterbanden eronder gelegd, GEEN runflat, Falken winterbanden, 205-45-17
Stuk meer comfort! Stukken voordeliger dan runflat winterbanden ook nog!
Orgineel noodwieltje gescoord voor een mini via marktplaats voor €30,- en klaar ben ik voor de winter!
Reparatiesetje is toch niks eigenlijk!
Mijn tip, non runflat winterbanden, zou wel opschieten want de keuze is niet meer reuze bij de groothandel volgens mijn bandenmannetje!
Groeten Maarten
Ik rijd sinds twee weken in een cooper clubman met 17 inch dunlop runflat zomer banden 205-45-17.
(Ben wel een dunlop fan overigens, op de bmw, dunlop zomer en winterbanden)
Sinds zaterdag winterbanden eronder gelegd, GEEN runflat, Falken winterbanden, 205-45-17
Stuk meer comfort! Stukken voordeliger dan runflat winterbanden ook nog!
Orgineel noodwieltje gescoord voor een mini via marktplaats voor €30,- en klaar ben ik voor de winter!
Reparatiesetje is toch niks eigenlijk!
Mijn tip, non runflat winterbanden, zou wel opschieten want de keuze is niet meer reuze bij de groothandel volgens mijn bandenmannetje!
Groeten Maarten
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Ik zit zelf te denken aan de conti's TS830p non-runflat. Merk ook dat de keuze in 205/45/17 niet erg groot is...
Laatst gewijzigd door louisvdd76 op 13 nov 2012, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Vandaag de conti's TS830p non-runflat in 205/45/17 besteld in Duitsland. €181,00 per band incl montage en de hele shit.
Onze sponsors