Het rechter voor raam gaat soms ietsje open en weer dicht (snel achterelkaar)
Kan doen wat ik wil maar niets helpt
In de deur hoor ik een klikkend geluidje als dit gebeurd
als ik de auto van het kontakt haal en de deur open en dicht doe zet het raam zich ook niet meer
iemand een idee?
MVG Marc
Rechter raam probleem
- [email protected]
- Nieuw Lid
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kleine tip.
Kijk eerst eens rond op dit forum. Er is genoeg te vinden over deze problematiek.
Zoekfunctie is er ook
Kijk eerst eens rond op dit forum. Er is genoeg te vinden over deze problematiek.
Zoekfunctie is er ook

- [email protected]
- Nieuw Lid
Bericht
Wat is dit allemaal?
sorry maar vraag gewoon om hulp
Ja er staat genoeg op maar niet over dit probleem
Trouwens mn alarm gaat ook steeds af en de binnenverlichting gaat ook niet meer uit!
dit was ik even vergeten te melden!
Zit er trouwens ergens een sensor of drukschakelaar die het lampje aan en uit doet? kan hem niet vinden
Hoop alsnog op een goede reactie!!
MVG Marc
sorry maar vraag gewoon om hulp
Ja er staat genoeg op maar niet over dit probleem
Trouwens mn alarm gaat ook steeds af en de binnenverlichting gaat ook niet meer uit!
dit was ik even vergeten te melden!
Zit er trouwens ergens een sensor of drukschakelaar die het lampje aan en uit doet? kan hem niet vinden
Hoop alsnog op een goede reactie!!
MVG Marc
Cooper S 2003
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
- jerroo
- Be Mini
Bericht
waar op wordt gedoeld is het who are u , daarin plegen nieuwe leden zich voor te stellen, even iets over zich zelf en de auto, daarnaast zijn er talloze topis's die zeer vaak naar oplossingen leiden, anyway, daar gaat dit om, begrijp dat je daar nu niet echt mee bezig bent, je hebt andere zaken aan 't hoofd.
rechterraam,werd en wordt bij mij niet vaak gebruikt, weet nu al dat ik op termijn gedoe krijg met open en dicht, probeer eens een paar keer helemaal open en dicht, alarm installaties, zit er een schakelaar op waarmee je e;m uit kunt zetten, weet niet waar de schakelaar voor de binnenverlichting zit, heb hier nog nooit gedoe mee gehad, wellicht dat je dat even kan zoeken via de zoekfunctie, sorry.
rechterraam,werd en wordt bij mij niet vaak gebruikt, weet nu al dat ik op termijn gedoe krijg met open en dicht, probeer eens een paar keer helemaal open en dicht, alarm installaties, zit er een schakelaar op waarmee je e;m uit kunt zetten, weet niet waar de schakelaar voor de binnenverlichting zit, heb hier nog nooit gedoe mee gehad, wellicht dat je dat even kan zoeken via de zoekfunctie, sorry.
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je kunt je raam zelf stellen, als het probleem zich niet zelf oplost. Ik had ooit het tegenovergestelde , opgelost door het raam enkele malen naar beneden en naar boven te bewegen. Mazzeltje dus.
Ik heb even voor je gezocht via de zoekfunctie, kwam enkele opties tegen..
http://www.newminiclub.nl/forum/about9658.html
Zelf resetten :"Resetten kun je makkelijk zelf hoor....
Deur dicht doen, raam laten zakken tot eind. Dan omhoog, hendeltje vasthouden. Als het raam bovenin zit, even knopje los en weer ong. 2 seconden omhoog drukken.
Raam weer laten zakken, en bovenstaande nog een keer uitvoeren.
Dan zou ie weer een goede nulstand moeten hebben en ook weer op en neer gaan bij sluiten/openen van het portier.
"
En anders is het misschien het motortje.
En de laatste optie is de dealert..
Succes.
Ik heb even voor je gezocht via de zoekfunctie, kwam enkele opties tegen..
http://www.newminiclub.nl/forum/about9658.html
Zelf resetten :"Resetten kun je makkelijk zelf hoor....
Deur dicht doen, raam laten zakken tot eind. Dan omhoog, hendeltje vasthouden. Als het raam bovenin zit, even knopje los en weer ong. 2 seconden omhoog drukken.
Dan zou ie weer een goede nulstand moeten hebben en ook weer op en neer gaan bij sluiten/openen van het portier.
"
En anders is het misschien het motortje.
En de laatste optie is de dealert..
Succes.

- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik denk als het 'resetten' van je raam niet werkt, dat het in je deurslot zit,
Zie zorgt immers voor het signaal, deur openen raam open binnen verlichting aan, en bij deur dicht raam dicht licht uit alarm aan, als hier storing in zit zou het kunnen dat hij het niet helemaal meer snapt en raar gaat doen met deze funkties.
Correct me if i am wrong!!
Zie zorgt immers voor het signaal, deur openen raam open binnen verlichting aan, en bij deur dicht raam dicht licht uit alarm aan, als hier storing in zit zou het kunnen dat hij het niet helemaal meer snapt en raar gaat doen met deze funkties.
Correct me if i am wrong!!
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Voor de R50/R52/R53 is het:
Het portier dichtdoen, raam laten zakken.
Dan raam omhoog doen, knop vasthouden, en als raam bovenin zit/gesloten is de hendel nog ongeveer 5 seconden vasthouden. En dan loslaten.
Je kunt de initialisatie controleren door dan het portier te openen, het raam moet dan ietsje zakken. En als het portier weer gesloten wordt, dan moet het raam ook weer sluiten.
Storingen dat ie spontaan open gaat en weer sluiten, kan ook met vocht te maken hebben; bijvoorbeeld vocht in de BCU. Is de voetenbak aan passagierskant nog helemaal droog?
Bovenstaande uitleg van initialisatie hoort trouwens bij een R56-serie...Zelf resetten :"Resetten kun je makkelijk zelf hoor....
Dan zou ie weer een goede nulstand moeten hebben en ook weer op en neer gaan bij sluiten/openen van het portier."
Voor de R50/R52/R53 is het:
Het portier dichtdoen, raam laten zakken.
Dan raam omhoog doen, knop vasthouden, en als raam bovenin zit/gesloten is de hendel nog ongeveer 5 seconden vasthouden. En dan loslaten.
Je kunt de initialisatie controleren door dan het portier te openen, het raam moet dan ietsje zakken. En als het portier weer gesloten wordt, dan moet het raam ook weer sluiten.
Storingen dat ie spontaan open gaat en weer sluiten, kan ook met vocht te maken hebben; bijvoorbeeld vocht in de BCU. Is de voetenbak aan passagierskant nog helemaal droog?
- [email protected]
- Nieuw Lid
Bericht
Opgelost
Sorry dat ik me niet eerst voorgesteld heb,heb nog niet eerder met dit bijltje gehakt namelijk!
Ben trouwens ook niet zo heel goed met computers en dat soort dingen!
Maar wil iedereen even bedanken voor jullie tips!
Omdat het alarm steeds afliep,heb ik de accu klem maar even los gemaakt
Vanavond een afspraak met spenkie gemaakt om die er even na te laten kijken en heb de accuklem weer gemonteerd.
Alles werkt weer na behoren haha!
Direct maar een afspraak met spenkie gemaakt voor een beurtje! hew dat ook weer had!
De auto heeft ruim 8 uur zonder stroom gezeten en denk dat goed heeft gedaan.
Afwachten maar,en hopen dat het niet weer terug komt!!
Bedankt !!
Ben trouwens ook niet zo heel goed met computers en dat soort dingen!
Maar wil iedereen even bedanken voor jullie tips!
Omdat het alarm steeds afliep,heb ik de accu klem maar even los gemaakt
Vanavond een afspraak met spenkie gemaakt om die er even na te laten kijken en heb de accuklem weer gemonteerd.
Alles werkt weer na behoren haha!
Direct maar een afspraak met spenkie gemaakt voor een beurtje! hew dat ook weer had!
De auto heeft ruim 8 uur zonder stroom gezeten en denk dat goed heeft gedaan.
Afwachten maar,en hopen dat het niet weer terug komt!!
Bedankt !!
Cooper S 2003
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors