He hallo ik had een vraagje over het demonteren van het 3-delige dashbord.
Ik heb een mini seven met pianozwarte kappen op mij dashbord.
mijn mini gaat eerdaags een alam ingebouwd krijgen.
En voordat zo'n electricien zijn schroevendraaier overal in en achter gaat steken dacht ik ze zelf even te verwijderen.
Volgens mij doe je dit als eigenaar toch met iets meer liefde dan iemand die gewoon even achter een plastic kapje moet zijn om wat aan te gaan sluiten.
misschien heeft iemand een tip of een linkje waar ik terug kan vinden hoe ik het beste die delen kan demonteren.
mocht er verder nog wat gedemonteerd kunnen worden voor ik de auto wegbreng dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Groeten van een ietwat nerveuze mini rijder
Dashbord kappen demonteren
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik wil dit eigenlijk ook wel weten ivm het monteren van een dasboardsteun, waar ik mijn TomTom aan wil monteren. Heb al e.e.a. aan de middenconsole los gehad, maar die dashboardplaten moeten er ook af om de steun te kunnen monteren. Volgens Berthil zit het gewoon geklikt, maar je weet hoe het gaat met plastic onderdelen, eenmaal afgebroken is kapot en onherstelbaar.

- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht

En in verband met gerammel ook ineens mijn dashboard-cover er uitgehaald.
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=2003
Heb gisteren mijn tomtom ook gemonteerd, en de kabel weggestoken. Zal es een pic postenSepp schreef:Ik wil dit eigenlijk ook wel weten ivm het monteren van een dasboardsteun, waar ik mijn TomTom aan wil monteren. Heb al e.e.a. aan de middenconsole los gehad, maar die dashboardplaten moeten er ook af om de steun te kunnen monteren. Volgens Berthil zit het gewoon geklikt, maar je weet hoe het gaat met plastic onderdelen, eenmaal afgebroken is kapot en onherstelbaar.

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=2003
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

Ik ben benieuwd. Kom maar op met die pica's...Fred schreef:Heb gisteren mijn tomtom ook gemonteerd, en de kabel weggestoken. Zal es een pic posten

- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht
Houdt eigenlijk niet veel in hoor:
je demonteerd het stukje aan de zijkant van je dash (onderaan met een schroevendraaier aan koteren, het is er gewoon op geklikt. Wel opletten dus dat je de lipjes niet afbreekt), en zoekt ergens een gaatje. Je kan nu met je andere hand (langs de pedalen) de adapter vastnemen en je trekt hem gewoon naar je toe.

Hier demonteer je eerst het kapje met een umbrako zodanig dat je de adapter erachter kan krijgenen en je monteerd het terug.

All done
Resultaat:

je demonteerd het stukje aan de zijkant van je dash (onderaan met een schroevendraaier aan koteren, het is er gewoon op geklikt. Wel opletten dus dat je de lipjes niet afbreekt), en zoekt ergens een gaatje. Je kan nu met je andere hand (langs de pedalen) de adapter vastnemen en je trekt hem gewoon naar je toe.

Hier demonteer je eerst het kapje met een umbrako zodanig dat je de adapter erachter kan krijgenen en je monteerd het terug.

All done

Resultaat:

Onze sponsors