Zojuist kreeg ik een foutmelding de P1692. Iemand hier ervaringen mee?
Kom op i-net het volgende tegen.
P1692 is considered a safetey level code.
Electronic Throttle Control Monitor Level 2/3 Motorized Throttle Control and Fuel Injection Switch Off 'A'
It can be set due to an internal calculation error in the ECM, (engine speed, (limit) etc).
The fuel injector cut-off would be ECM controlled. Meaning it deactivated an injector due to a fault, malfunction in engine speed limitation or engine speed control, (fault in electronic throttle module).
This is a hard code to "define" exactly without the vehicle present. There will be information stored with the code that points to the fault.
Any drivability complaints attached to the fault code?
Lijkt erop dat er ergens iets fout gemeten wordt. Zou dit ernstig zijn moet namelijk vrijdag rijden op Zandvoort!
Kan hem niet resetten op de scan gauge. Maatje werkt bij de Jaguar en neemt morgen wat uitlees apparatuur mee.
De 550 injectoren zitten er net in en de software is aangepast.
Tevens was mijn Lithum accu niet goed en daar heb ik vandaag een andere ingezet. Weet niet of het ermee te maken kan hebben.
Iemand misschien een idee of ervaring mee?
Scangauge P1692 foutmelding
- Koenv
- Volledig MINI minded!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb altijd de P1689, teveel torque gemeten bij 2/3 gas geven.
Tijdens rijden contact uit en weer aan, ben er al zeer ervaring in, ook met 160 km/h in een bocht op de Ring.
Wel even rekening mee houden in de volgende bocht dat de stuurbekrachting even niet werkt na afzetten van contact
Alles sensoren en gasklep heb ik al eens vervangen. Als het nu na de laatste wijzigingen blijft vervang ik het elektronisch gaspedaal.
Tijdens rijden contact uit en weer aan, ben er al zeer ervaring in, ook met 160 km/h in een bocht op de Ring.
Wel even rekening mee houden in de volgende bocht dat de stuurbekrachting even niet werkt na afzetten van contact

Alles sensoren en gasklep heb ik al eens vervangen. Als het nu na de laatste wijzigingen blijft vervang ik het elektronisch gaspedaal.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kan je gewoon mee rijden is alleen lastig.
Door tuning treden sommige waardes buiten grenzen en kloppen plausibiliteitsberekeningen in de ECU niet meer en gaat de motor voor de zekerheid in limp mode.
Als je Lambda waardes goed zijn kan er niet veel gebeuren.
Door tuning treden sommige waardes buiten grenzen en kloppen plausibiliteitsberekeningen in de ECU niet meer en gaat de motor voor de zekerheid in limp mode.
Als je Lambda waardes goed zijn kan er niet veel gebeuren.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors