Het betere weer komt er weer aan en de meetings ook dus tijd voor een upgrade aan de MINI

Vorige zomer heb ik een MINI Cabrio gekocht en mijzelf voorgesteld hier op het forum.. Nu ik mijzelf een paar maanden aan het verdiepen ben in detailen (poetsen) en ik de banden is van een dressing heb voorzien viel mij in maart op dat er winterbanden onder zitten! En heb ik dus een heel jaar op winterbanden gereden. Vindt het een beetje appart dat de dealer midden in de zomer een auto aflevert op winterbanden

Zoals hier boven verteld ben ik bezig met detailen en heb ook op het CarClean Forum een topic over het vervangen van de velgen met een heel stappen plan maar wil jullie deze upgrade niet onthouden.

De oude velgen:

De remklauwen ook voorzien van een kleurtje (dit is na 1 laag, in totaal heb ik 3 lagen aangebracht zodat het overal dekkend was):

De velgen heb ik eerst schoon gemaakt met Eraser en vervolgens behandeld met DLUX (een glass coat die 6 tot 12 maanden moet mee gaan) dat is genoeg voor een heel seizoen en zo blijven de velgen mooi vuil/water afstotend. De banden heb ik in 2 laagjes Poorboys Bold N Bright gezet. En zo ziet het geheel er dan uit:

En zo ziet de MINI er nu in zijn geheel uit: