De onderste zijarm aan de trailing arm is bevestigd met een concentrische moer om zo camber te verstellen. Kan iemand mij vertellen wat de camber standaard is met de uiterste standen van deze moer? Dan weet ik de max en min negatieve camber en de spread.
Heeft het nut om de rubbers van de armen te vervangen voor Powerflex? Die van de trailing arm heb ik al voorzien van extra inserts van Powerflex.
Gr Sander
Concentrische moer trailing arm
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Concentrische moer trailing arm
Volgens mij is de verstelling in totaal zo'n 0,8 graden, van max tot min. Wat dit precies is, is onder meer afhankelijk van je rijhoogte. Standaard is het -1,5, dus dan zou je theoretisch -1,1 tot -1,9 in kunnen stellen.
- Beetle
- Mod virus alert!
- Locatie: s-Heerenhoek
Bericht
Re: Concentrische moer trailing arm
Kan iemand dit bevestigen die zijn/haar auto heeft laten uitlijnen en laten afstellen?
Dus wat is de kleinst en grootst mogelijke negatieve camber met de originele control armen. Geef dan wel aan of de auto verlaagd is en hoeveel, heb geen idee hoeveel invloed dat heeft op de waardes.'
Édit: Gevonden:
So with the car lowered 2 inches and the eccentric bolt "maxed" out for the least amount of negative camber, the camber measured -1.2 LR and -1.4 RR which IMO is perfect for street driving and tire wear.
Dus wat is de kleinst en grootst mogelijke negatieve camber met de originele control armen. Geef dan wel aan of de auto verlaagd is en hoeveel, heb geen idee hoeveel invloed dat heeft op de waardes.'
Édit: Gevonden:
So with the car lowered 2 inches and the eccentric bolt "maxed" out for the least amount of negative camber, the camber measured -1.2 LR and -1.4 RR which IMO is perfect for street driving and tire wear.
Onze sponsors