Hallo Iedereen!
Nu alle lekkage is opgelost kan ik goed m'n olieverbruik monitoren. Ik rijd niet veel, dus moet het langere tijd monitoren, maar eerst rekensom komt uit op 1 liter op 2500 km. Best veel vind ik, maar ik lees her en der dat dit niet super bijzonder is. Hij rookt niet!
Ik gebruik nu Castrol Edge 5W30. Wat zijn de ervaringen bij overstap naar 10W40?
Houd het motortje hier van? Zal dit voor lager verbruik gaan zorgen?
Lager olieverbruik door 10W40?
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
- marinusrules
- Be Mini
Bericht
Re: Lager olieverbruik door 10W40?
Lijkt me niet optimaal voor het blok 10w 40. Die van mij verbruikt een halve liter op 10.000km met de Castrol 5w 30 olie.
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Nee, ik ben geen kapper....
Nog meer mensen met een hoog verbruik?
Iemand ervaring met 10w40?
Verschil tussen max en min op de peilstok is toch 1 liter?
Iemand ervaring met 10w40?
Verschil tussen max en min op de peilstok is toch 1 liter?

- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
2500 km op 1 liter is toch wel veel he...

- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
hahahah!
Boris vrolijkt je weer op...
Boris vrolijkt je weer op...

- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Die van ons loopt ook op 10w40!
Wij hadden ook last van olieverbruik, althans het schijnt normaal te zijn, maar mijn vader vond het toch wat aan de hoge kant.
Iemand heeft hem toen geadviseerd om eens dikkere olie te gebruiken, 10w40.
En dat bevalt prima. Nog geen problemen mee gehad.Olie verbruikt hij nog steeds wel, maar naar ons idee een stuk minder. Goed in de gaten houden.
Let wel; de beste man die ons dit adviseerde zei dat dit voor ons prima kon aangezien, de MINI hier door mijn ma als 2e/boodschappenauto wordt gebruikt (en er niet echt mee getrapt wordt zoals met sommige S-jes).
Altijd eerst goed, en langer dan normaal, warmrijden voordat je gaat ''knallen''. Dat duurt met deze dikkere olie wat langer.
Maar als ik zo lees dat jij ook niet veel rijdt en ook geen racer bent; denk ik dat het best kan.
Wij hadden ook last van olieverbruik, althans het schijnt normaal te zijn, maar mijn vader vond het toch wat aan de hoge kant.
Iemand heeft hem toen geadviseerd om eens dikkere olie te gebruiken, 10w40.
En dat bevalt prima. Nog geen problemen mee gehad.Olie verbruikt hij nog steeds wel, maar naar ons idee een stuk minder. Goed in de gaten houden.
Let wel; de beste man die ons dit adviseerde zei dat dit voor ons prima kon aangezien, de MINI hier door mijn ma als 2e/boodschappenauto wordt gebruikt (en er niet echt mee getrapt wordt zoals met sommige S-jes).
Altijd eerst goed, en langer dan normaal, warmrijden voordat je gaat ''knallen''. Dat duurt met deze dikkere olie wat langer.
Maar als ik zo lees dat jij ook niet veel rijdt en ook geen racer bent; denk ik dat het best kan.

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Mijn persoonlijke mening is dat het allemaal een onbesliste strijd is.
MINI begon jaren geleden bij 5w30, en is via allerlei omzwervingen via andere viscositeiten uiteindelijk weer terug bij 5w30.
Er zijn op verschillende forums diverse topics geschreven over het onderwerp, maar nergens een echte beslissing gezien. Sommige mensen zijn heilig overtuigd van een bepaald type, maar ik heb in die jaren nergens argumenten gezien die mij overtuigen.
MINI begon jaren geleden bij 5w30, en is via allerlei omzwervingen via andere viscositeiten uiteindelijk weer terug bij 5w30.
Er zijn op verschillende forums diverse topics geschreven over het onderwerp, maar nergens een echte beslissing gezien. Sommige mensen zijn heilig overtuigd van een bepaald type, maar ik heb in die jaren nergens argumenten gezien die mij overtuigen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
ow haha, ja ik had jullie ff door elkaar gehaald, ik dacht dat jij de topicstarter was... 
JA Martijn, nog nieuws?

JA Martijn, nog nieuws?

Onze sponsors