Thom's R53-> black and yellow! Nieuwe foto's p5

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
thomg88
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Thom's R53-> black and yellow! Nieuwe foto's p5

02 dec 2013, 09:40

Beste mede minidrivers,

Ik ben weeral een paar maanden in het bezit van mijn Cooper S dus tijd voor een SYR van mij! Ik ben Thom, 23 jaar en woon in Koewacht (halve Belg dus).

Mijn vorige en 1e auto was een Renault Clio uit "99, hier heb ik zo'n 4 a 5 jaar in gereden

Afbeelding

Afbeelding

Fijn wagentje! Vol opties zoals leer, airco, crousecontrol etc..

Hier mijn MCS bij aanschaf:

Afbeelding

Hij is van iemand geweest uit Eindhoven, en daarvoor van een vrouw die hem gebruikte als boodschappenwagen. Staat nu zo'n 90 000 km op, is goed opgepast alleen heeft hij niet veel snelweg of toeren gezien. Ik denk daarom dat hij redelijk is vervuild dus dat probeer ik er nu langzamerhand uit te krijgen.

Na 2 weken:

Afbeelding

Een maat van mij heeft een autogarage. Hij hoorde een hoog geluid bij de kompressor vandaan komen wat toeren afhankelijk was. (Heb hier nog een topic over gestart op het forum bij motor en onderstel) toen is dus de kompressor vervangen omdat hij dacht dat het de lagers waren. Tot op vandaag weet ik echter nog steeds niet zeker of het de kompressor was, of een spanrol die versleten was. Daarom bied ik de gedemonteerde kompressor aan voor iemand die hem nodig heeft. Diegene kan dan eerst kijken of er werkelijk niks aan is en daarna kunnen we het verder afhandelen. Vind het beetje zonde om geld uit te geven aan een kompressor waarvan ik niet eens zeker weet of het wel de kompressor was :lol:

Nu dus weer op en top Koffie!

Wintervelgen en winterbanden + USA module:

Afbeelding

Afbeelding

Winterbanden heb ik overgenomen van MiniSmurf en zelf nog voorzien van een laag plastidip. De USA module heb ik uit mijn Clio gehaald, deze heb ik namelijk nog en verkoop ik in onderdelen.

Schroefset overgenomen van LosCreepers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Huidige stand nu dus van de MCS:

Afbeelding

Afbeelding

Wat er nog op de planning staat:

- Milltek, Supersprint (Akra??)
- 3-spaaks stuurwiel (is onderweg)
- Ritje naar beek
- Rota Grid o.i.d.
- Cooper S spoiler
- en waarschijnlijk nog veel meer :bier

Groetjes!
Laatst gewijzigd door thomg88 op 16 nov 2014, 17:21, 6 keer totaal gewijzigd.
maximiliaan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Thom's R53

02 dec 2013, 13:09

Hij 'zit' er mooi bij, heel veel rijplezier!
From MINI Roadster to MINI F56 Cooper to a F56 S with JCW kit
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 dec 2013, 13:24

Prachtige wagen en veel rij/modplezier gewenst!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
_____Lars
4 op een rij!
4 op een rij!

02 dec 2013, 16:53

Dikke wagen , zwart wintersetje en de verlaging staan hem goed!
Afbeelding
thomg88
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

02 dec 2013, 18:16

Thanks guys! :D
Remonvdh
Be Mini
Be Mini

02 dec 2013, 18:50

Bijna dezelfde overstap die ik ook heb gemaakt! Ben van een zwarte 2001 Clio RS naar een Dark Silver R53 gegaan :mrgreen: Bevalt tot nu toe erg goed en als je eenmaal aan het modden slaat is er geen houden meer aan! Bij de Clio kwam ik op een punt dat ik vond dat verdere 'tuning' de auto niet mooier maakte, maar ben bang dat dat punt bij de Mini er gewoon niet is... Er is zoveel moois voor te krijgen :)) Succes met je verdere modplannen! :rijden
Afbeelding
thomg88
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

02 dec 2013, 18:58

Remonvdh schreef:Bijna dezelfde overstap die ik ook heb gemaakt! Ben van een zwarte 2001 Clio RS naar een Dark Silver R53 gegaan :mrgreen: Bevalt tot nu toe erg goed en als je eenmaal aan het modden slaat is er geen houden meer aan! Bij de Clio kwam ik op een punt dat ik vond dat verdere 'tuning' de auto niet mooier maakte, maar ben bang dat dat punt bij de Mini er gewoon niet is... Er is zoveel moois voor te krijgen :)) Succes met je verdere modplannen! :rijden
Haha dat is precies wat ik ook had bij de Clio. Na 2,5 jaar had ik hem zo staan zoals op de foto's, na 8 sets wielen verder. Daarna ook 2 jaar zo rond gereden zonder er nog iets aan gedaan te hebben. Bij de Mini zal dit inderdaad een ander verhaal zijn! :roll:
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 dec 2013, 19:48

Veel mod plezier ! Ziet er al cool uit 8)
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 dec 2013, 16:43

Mooie intro! Welkom! 8)
thomg88
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

08 dec 2013, 10:15

Dankje jongens!

Heb weer even een ander probleem:
thomg88 schreef:Beste mensen,

Heb een probleem met mijn centrale deurvergrendeling. Ik probeer het even uit te leggen:

Als ik de auto op slot doe, maakt niet uit of het via de sleutel is, of afstandsbediening of via binnenkant, de auto gooit hem direct weer van slot. Als de auto van slot is, probeert hij zichzelf nog eens open te drukken (terwijl hij open is), soms 1 keer per 5 min en soms 100 keer achter elkaar. Het is niet altijd, afgelopen dinsdag was het voor het eerst, alles nagelopen, even aan de stekkers bij de ECU voor de passagiersdeur gefriemeld en toen leek het weg. Nu begon hij gisteravond weer, en gisteravond laat was het over. Heb vanochtend alle bedrading nagelopen en droog geföhnd.. Sommige kabels waren vochtig, achter de deurpanelen. Maar mocht niet baten want daarnet rond 18:00 was het weer zo ver. Nu accu losgekoppeld en de deuren met de hand op slot gedrukt.

Heeft hier iemand ervaring mee?? :O
Krijg niet zoveel reacties :'(
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2013, 10:45

als het niet veroorzaakt wordt door het vocht in je deuren, dan denk ik dat je accu het heeft opgegeven.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
SL65
One wheel wonder
One wheel wonder

08 dec 2013, 12:09

Mooie wagen. Veel plezier ermee :)
thomg88
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

08 dec 2013, 14:11

mushrop schreef:als het niet veroorzaakt wordt door het vocht in je deuren, dan denk ik dat je accu het heeft opgegeven.
Nog eens alles nagelopen en alle stekkers goed ingespoten. Nu is het weer weg maar ik weet niet of dit blijvend is. Alles ligt nog open dus als het weer voorkomt kan ik gelijk gaan kijken of voelen bij de stekkers. Aan de accu merk ik niks, auto start gewoon zoals altijd. Vannacht leg ik hem aan de lader.

Terug naar “Show your ride”