Zeer goede ervaring AircoCare

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini

Zeer goede ervaring AircoCare

14 jan 2014, 10:51

Mijn airco koelde niet meer.

Wanneer ik de boel uitlas met de c110 zag ik dat er wel voldoende druk was maar de koeltemp was veel te hoog en de dikke leiding werd niet koel en dat terwijl de compressor netjes aansloeg.

Dus wat kon dat zijn? Na wat overwegen en wat navraag heb ik het bedrijf AircoCare ingeschakeld.

Zij komen aan huis! Duurt ongeveer een uurtje en je krijgt alle uitleg die je nodig hebt! Hij vult standaard met UV-vloeistof zodat eventuele toekomstige lekkage zo opgespoord is en levert een certificaat dat het gedaan is.
In mijn geval was het te koud dus ben ik naar hem toegegaan zodat het binnen kon worden gedaan. Was nog goedkoper ook.
Voor dat geld kun je niet zelf klooien.

En het was goed dat ik het heb laten doen ook! Er hoort een vulling van 410gr koudemiddel in het systeem te zitten maar bij mij zat er nog maar 80 gr in. Als je dan te lang doorgaat, draait je systeem stuk. Een aircosysteem verliest per jaar 10 tot 15% van zijn koelmiddel en moet dus eigenlijk elke drie jaar bijgevuld worden. Als de vulling beneden de 50% geraakt koelt hij niet meer. dan gaan ook langzaam alle rubber delen indragen en gaat hij nog meer lekken. Uiteindelijk stopt het systeem gewoon.

Bij mij is alles nu weer voor elkaar en is het weer lekker koud in de auto :D

Als je in de regio Arnhem ook zulke service wilt:

http://www.aircocare.nl
AIRCOCARE
0314 785 626
06 22 44 57 99

Ik kan het echt aanraden.

Groeten!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”